منظرگاه مدیریتی رهروان حضرت زینب سلام الله علیها
مهر | فرهنگی و هنری | سه شنبه، 11 فروردین 1405 - 10:50
محبوبه کاظمی مدیر نگارخانه ترانهباران بیان کرد در جهانی که سرعت گردش اخبار، عمق اندوه را بهسرعت به حاشیه میراند، وظیفه هنر متمدن آن است که حقیقت رنج و واقعیت ظلم را ماندگار سازد.
خلاصه خبر
یادداشت مهمان- سیده محبوبه کاظمی دولابی مدیر نگارخانه «ترانه باران»؛ ۳۰ روز از کشتار وحشیانه آمریکایی صهیونی در مدرسه ابتدایی «شجره طیبه» در میناب میگذرد، رخدادی که در پی آن جان بیش از ۱۵۰ کودکِ در حال آموزش به فجیعترین شکل گرفته شد.
از اینرو هرگونه خشونتی که جان کودک را نشانه رود، تنها یک فاجعه انسانی نیست، بلکه لطمهای عمیق به بنیانهای اخلاقی و فرهنگی بشر وارد میکند.
حمله جنگی به مدرسه ابتدایی شجره طیبه میناب از همین منظر، زخمی بر پیکره تاریخ معاصر انسان و یادآور شکستن کرامت انسانی در جهان امروز است.
امید آنکه فرهنگ و هنر، در کنار سازوکارهای حقوقی و انسانی، بتوانند سهمی ماندگار در جلوگیری از تکرار چنین فجایعی و در پاسداشت شأن زندگی انسانی ایفا کنند.
حمله موشکی به مدرسه ابتدایی «شجره طیبه» میناب، زخمی بر تن تاریخ معاصر بشریت و ننگی ابدی بر پیشانی عاملان این فاجعه انسانی است.»
لاله اسکندری: ایران من تو بمان، ای روشنگر دنیای من به جهان
مهر | فرهنگی و هنری | سه شنبه، 11 فروردین 1405 - 12:12
لاله اسکندری در دلنوشتهای از ایران و وطن نوشت.
به گزارش خبرگزاری مهر، لاله اسکندری، بازیگر سینما و تلویزیون، در دلنوشتهای از ایران و وطن نوشت.
در این دلنوشته آمده است:
«ایران من
تو استوار میمانی
بمان که در آغوش تو
جایمان امن است
ایران من
تو بمان، ای روشنگر دنیای من به جهان
ایران من
تو بمان»
عراقچی: ایران عربستان را کشوری برادر میداند
مهر | سیاسی | سه شنبه، 11 فروردین 1405 - 01:03
وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: تهران عربستان سعودی را کشوری برادر میداند و عملیات ایران متوجه دشمن متجاوزی است که هیچ احترامی برای اعراب و ایرانیها قائل نیست.
به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعباس عراقچی در صفحه شخصی خود نوشت: ایران به عربستان سعودی احترام میگذارد و آن را کشوری برادر میداند.
عملیات ما متوجه دشمن متجاوزی است که نه احترامی برای اعراب و ایرانیها قائل است و نه قادر به تامین امنیت است.
فقط نگاه کنید که ما چه بر سر فرماندهی هوایی آنها آوردیم.
عراقچی تاکید کرد: زمان اخراج نیروهای آمریکایی فرا رسیده است.
تاکید فرماندهکل ارتش بر ادامه مسیر شهید تنگسیری در قدرت دریایی کشور
مشرق | سیاسی | دوشنبه، 10 فروردین 1405 - 18:31
امیرسرلشکر حاتمی فرماندهکل ارتش در پی شهادت فرمانده نیروی دریایی سپاه پیام تسلیت صادر کرد.
به گزارش مشرق، امیرسرلشکر حاتمی فرماندهکل ارتش در پی شهادت فرمانده نیروی دریایی سپاه پیام تسلیت صادر کرد.
متن این نامه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّ ٱلَّذِینَ قَالُواْ رَبُّنَا ٱللَّهُ ثُمَّ ٱستَقَٰمُواْ تَتَنَزَّلُ عَلَیۡهِمُ ٱلمَلَـٰٓئِکَةُ أَلَّا تَخَافُواْ وَلَا تَحزَنُواْ وَأَبشِرُواْ بِٱلجنةِ ٱلَّتِی کُنتُم تُوعَدُونَ
سالها حضور و حماسهآفرینی شهید دریابان علیرضا تنگسیری فرمانده مقتدر نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یاران رشید آن سردار سرافراز در پهنهٔ آبی ایران عزیز، همراه با دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران، نقش چشمگیری در ارتقای قدرت دریایی کشور در آبراه اقتدار این مرزو بوم، خلیج شکوهمند همیشه فارس و سیادت دریایی ایران در تنگه راهبردی هرمز داشته و بدون تردید این راه مقدس با خون پاک آن فرمانده دریادل و شهادت قهرمانان ملت، مستحکم تر ادامه خواهد یافت.
قوای مقتدر دریایی ارتش و سپاه پاسداران، در این معرکه حق و باطل، با تمسک به قدرت لایزال الهی و مجاهدت دریادلان و فرماندهان رشید خود، حماسههای پرشور و عاشورایی آفریدند و بارها رویارویی عزتمندانه با خصم زبون داشتهاند و ثابت کردند معیار قدرت، با اراده خداباوران و خدایاوران نگاشته شده و دشمن باید در پیشگاه چنین قدرت لایزالی زانو بزند، اشک ندامت بریزد و از منطقه بگریزد.
اینجانب، شهادت سردار رشید اسلام، شهید دریابان پاسدار علیرضا تنگسیری را به پیشگاه حضرت ولیعصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا(مدظله العالی)، آحاد نیروهای مسلح و دریادلان سروقامت خلیج فارس و دریای عمان و خانواده معظم این شهید عزیز تبریک و تسلیت گفته و برای آن شهید والامقام مقام، علو درجات مسئلت دارم.
مهر | سیاسی | دوشنبه، 10 فروردین 1405 - 19:02
رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، در پیامی ویژه از مواضع صادقانه و شجاعانه رهبر جریان حکمت ملی عراق در محکومیت اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران قدردانی کردند.
به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید مجتبی خامنهای، رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، در پیامی ویژه از مواضع صادقانه و شجاعانه سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در محکومیت اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران قدردانی کردند.
پیام مکتوب رهبر ایران توسط محمدکاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و رایزن فرهنگی سفارت ایران، در دیدار با سید عمار حکیم به وی تقدیم شد.
در این پیام، رهبر ایران از مواضع صادقانه و شجاعانه سید عمار حکیم در قبال تحولات اخیر و همچنین از ابراز همدردی و تسلیت ایشان قدردانی کرده و بر نقش برجسته وی در حمایت از ایران تأکید کردهاند.
در این دیدار، روابط دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و عراق و همچنین پیوندهای میان دو ملت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
سید عمار حکیم نیز بار دیگر تجاوز به جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و خواستار پایان جنگ و بازگشت ثبات به منطقه شد و نسبت به خطرات تشدید تنش و پیامدهای آن بر صلح و امنیت منطقهای و بینالمللی هشدار داد.
رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین از پاسخ گسترده مردم عراق به ندای مرجعیت عالی دینی در جمعآوری کمکها و برگزاری کارزارهای امدادرسانی برای مردم ایران و لبنان تمجید و تأکید کرد که ملت عراق نمونهای پیشرو در همبستگی و همدلی با ملتهای دوست و همسایه ارائه کرده است.
در پایان این دیدار، سفیر ایران پیام ویژه رهبر جمهوری اسلامی ایران را به سید عمار حکیم تحویل داد که در آن از مواضع ایشان تقدیر شده و از همدردی وی در پی شهادت رهبر معظم انقلاب اسلامی و چهرههای برجسته ایران نیز قدردانی به عمل آمده است.
مهر | سیاسی | دوشنبه، 10 فروردین 1405 - 19:12
رئیسجمهور تداوم خدمترسانی مؤثر و منسجم را از اصلیترین ارکان پایداری ملی در این مقطع توصیف و تأکید کرد: این رویکرد تا تحقق پیروزی نهایی بر دشمن باید با جدیت و انسجام دنبال شود.
خلاصه خبر
رئیس جمهور با تجلیل از دلاورمردی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع جانانه از کیان کشور و مقابله مقتدرانه با متجاوزان، ایستادگی و مجاهدت این نیروها را برگ زرینی در تاریخ پرافتخار این سرزمین توصیف کرد و نقش نیروهای مسلح را در صیانت از تمامیت ارضی، امنیت ملی و اقتدار ایران اسلامی، نقشی تعیینکننده و سرنوشتساز دانست.
رئیس جمهور همچنین با تأکید بر اینکه امروز ایران اسلامی به برکت خون شهیدان، مجاهدت بیبدیل نیروهای مسلح و پایمردی ملت بزرگ ایران به جایگاهی رفیع از عزت و افتخار دست یافته است، اظهار داشت که ایران سرافراز امروز همچون نگینی درخشان بر تارک جهان میتابد و الهامبخش همه آزادگان و آزادیخواهان جهان است.
مراکز زیرساختی رژیم صهیونی هدف حمله پهپادی ارتش قرار گرفت
مشرق | سیاسی | دوشنبه، 10 فروردین 1405 - 19:24
دلاورمردان ارتش، مراکز زیرساختی البیتسیستم، کانفیت و مرکز تسلیحاتی تولید و توسعه سامانههای پدافندی و آفندی رژیم صهیونی در شهر صنعتی نوف هاگلیل و تلاویو را آماج حملات خود قرار دادند.
به گزارش مشرق، در اطلاعیه شماره ۴۹ ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام شد: ملت قهرمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی!
دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران، از صبح امروز با اجرای عملیات پهپادی و بهرهگیری از انواع پهپادهای رزمی، مراکز زیرساختی البیتسیستم، کانفیت و مرکز تسلیحاتی تولید و توسعه سامانههای پدافندی و آفندی رژیم صهیونی در شهر صنعتی نوف هاگلیل و تلاویو را آماج حملات خود قرار دادند.
مرکز تسلیحاتی تولید و توسعه سامانههای پدافندی و آفندی رژیم صهیونی، سازنده سامانههای موشکی و پدافندی مانند گنبد آهنین است.
البیت سیستم، یک مرکز تسلیحاتی فعال در حوزه جنگ الکترونیک، ساخت پهپادها، سامانه شناسایی و سنسورهای راداری است و بخش مهمی از صادرات تسلیحات رژیم صهیونیستی به کشورهای مختلف را شامل میشود.
سازمان صنایع کانفیت، در زمینه مهندسی و تولید قطعات هوافضا و ساخت سازههای هوایی برای هواپیماهاو بالگردها فعالیت میکند.