FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


همراه بودن با قرآن باعث شد برکت و نور آیاتش زندگی‌ام را فرا گیرد


همراه بودن با قرآن باعث شد برکت و نور آیاتش زندگی‌ام را فرا گیرد

مهر | دین و اندیشه | پنجشنبه، 19 اسفند 1400 - 09:06
مدرس جوان حرم مطهر رضوی، افتخار تدریس علوم قرآنی در حرم امام هشتم (ع) را موهبت الهی و سبب رشد و درخشش خودش در جشنواره‌های قرآنی کشور می‌داند.
قرآن،قرآني،كريم،علوم،رضوي،تدريس،مسير،دوران،كسب،طرح،آستان،معا ...

به گزارش خبرنگار مهر، هدی تیزابی مشهدی ،۳۰ ساله، از مدرسان جوان اداره علوم قرآنی حرم مطهر رضوی و مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و اعضای فعال دبیرخانه نهضت ملی آموزش روخوانی قرآنی کریم طرح «من قرآن را دوست دارم»، تاکنون بارها و بارها در جشنواره‌های مختلف قرآنی از جشنواره‌های دانش‌آموزی گرفته تا دانشجویی خوش درخشیده است و دو سال پیاپی در بخش استادان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، نامش جز برترین‌های جشنواره‌های قرآنی قرار گرفته است.
به تازگی او در نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم رتبه اول بخش آوایی را کسب کرده است.
به سراغ او می‌رویم که سالیان سال است در عرصه یادگیری و تدریس کتاب وحی گام نهاده است.
هدی تیزابی از مدرسان و از اساتید دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد است که از همان دوران کودکی با تشویق خانواده و مربیان قرآنی در مدرسه، فعالیت‌های قرآنی خود را آغاز کرده و در همان سن کودکی موفق به حفظ یک جز قرآن می‌شود.
درخشش او در مسابقات قرآنی دانش‌آموزی، جرقه یادگیری علوم مختلف قرآنی را در ذهن او روشن می‌کند و قبولی در رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این راه را هموارتر می‌کند تا او در عرصه تدریس کتاب انسان‌ساز قرآن هم گام بردارد.
در ادامه گفت‌وگو مهر، با این مدرس قرآنی و قاری حرم مطهر رضوی در خصوص مسیر قرآن‌آموزی، جشنواره‌های مختلف قرآنی و تأثیرگذاری کلام خداوند بر زندگی او را می‌خوانیم.
*چگونه در مسیر قرآن قرار گرفتید؟
از سن هفت سالگی با تشویق خانواده و مربیان قرآنی در مدارس فراگیری آموزش قرآن کریم در رشته حفظ را شروع کردم، حفظ کوتاه مدت بود.
بعد دوره‌های آموزشی تجوید، صوت و لحن را گذراندم.
از همان دوران دانش‌آموزی علاقه خاصی به شرکت در جشنواره‌های قرآنی داشتم و کسب رتبه‌های مختلف در جشنواره‌های قرآنی، شوق فراگیری قرآن را در من بیشتر می‌کرد.
در دوران دانش‌آموزی و دانشجویی بارها در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل رتبه‌های اول و دوم استانی و کشوری را کسب کردم.
برگزیده شدن در جشنواره‌های مختلف قرآنی و تشویق خانواده باعث شد تا شرایط ورودم به عرصه قرآن مهیا شود، به‌ویژه بعد از ازدواج هم همسرم مشوق خوبی برایم بود که فعالیت خودم را در مسیر قرآن ادامه دادم.
*در سال‌های اخیر در چه جشنواره‌هایی شرکت کردید؟
سال گذشته در هجدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم رتبه دوم بخش آوایی را کسب کردم و امسال نیز با توفیق الهی توانستم رتبه اول بخش آوایی نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم را کسب کنم.
*چگونه وارد عرصه تدریس علوم قرآنی شدید؟
از دوران دانشجویی تدریس علوم قرآنی از جمله تجوید، روخوانی، صوت و لحن در مکان‌های مختلف از جمله جامعه المصطفی العالمیه شروع کردم و بعدها در حوزه علمیه مکتب نرجس تدریس داشتم.
سه سال است در دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد تدریس می‌کنم.
چند سالی است که افتخار خدمت به زائران و مجاوران آستان قدس رضوی نصیبم شده است که در اداره علوم قرآنی حرم مطهر رضوی و مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در برگزاری کلاس‌های آموزشی محافل خواهران از جمله ترتیل، قرائت، تجوید، مشاوره نماز و … همکاری کنم.
خداوند را شاکرم و از او استمداد می‌طلبم که توفیق دهد در سال‌های پیش رو آنچه را که آموخته‌ام به نحو احسن در طبق اخلاص بگذارم و به زائران و مجاوران امام علی بن موسی‌الرضا (ع) آموزش دهم.
در سال جاری به عنوان خادم قرآنی در اجرای طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» با مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی همکاری می‌کنم.
قطعاً رشد معنوی و قرآنی من در تمام سطوح و کسب مقام‌های مختلف، مدیون خدمت گذاری در جوار امام رضا (ع) است.
*در مورد طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» بیشتر توضیح دهید؟
این طرح به منظور انس و هم جواری بیشتر همگانی مردم با قرآن کریم در گام اول به صورت روخوانی طراحی شد که در اعتاب مقدسه ایران و بقاع متبرکه با محوریت آستان قدس رضوی در حال اجراست.
ایجاد زمینه برای آموزش قرآن کریم در جهت توسعه و پیشرفت فرهنگ قرآنی در سطح جوامع اسلامی، تقویت جایگاه اعتاب مقدسه به عنوان قطب قرآنی کشور و مرکز ترویج و توسعه قرآن کریم در جهت اسلام از اهداف بلند این طرح ملی است.
تاکید بر پیوند عاطفی جامعه با اهل بیت (ع) از طریق آموزش قرآن کریم و ذکر فضائل ائمه معصومین (ع)، بالابردن سطح کیفی عموم مردم از آموزش‌های قرآنی، ترویج و توسعه فرهنگ قرآن خوانی و استماع قرائت قرآن کریم بین عموم مردم، تبیین و روشن سازی جایگاه جمهوری اسلام به عنوان ام القرای جهان اسلام و اعتاب مقدسه به عنوان پناهی برای مردم و تشویق جوانان و نوجوانان به گرایش‌های معنوی و فعالیت‌های قرآنی از اهداف دیگر این طرح است.
*دلیل موفقیت شما در فراگیری قرآن چه بوده است؟
اولین عامل موفقیت من در مسیر فراگیری تا تدریس قرآن، تشویق خانواده، مربیان و عشق و علاقه وافر من در یادگیری علوم قرآنی بود.
اگر انسان با شوق و علاقه به هر کاری وارد شود، اگر در راه رسیدن به خواسته‌های مشروع خود سختی‌های فراوانی را هم تحمل کند، باز هم برای رسیدن به هدفش تلاش می‌کند.
خدا را شکر چه در دوران دانش‌آموزی و چه در دوران دانشجویی علی رغم وجود مشکلات فراوان ناامید نشدم و در این راه با پشتکار فراوان ادامه دادم.
انتخاب رشته دانشگاهی مطابق با تمایلات شخصی، فضای فکری‌ام و استمرار تلاش‌های دوران دانش‌آموزی نیز سبب شد که تحصیلاتم را در رشته علوم قرآن و حدیث تا مقطع کارشناسی ارشد به پایان برسانم.
*چقدر موفقیت‌های خود را حاصل توسل به امام رضا (ع) و رابطه معنوی عاطفی با ایشان می‌دانید؟
همراه بودن با قرآن از کودکی تا بزرگی باعث شد مسیر زندگی‌ام به سمت قرآن و اهل بیت (ع) باشد، برکت و نور آیاتش بر جان و زندگی‌ام قرار گیرد و بتوانم مسیر درست را تشخیص دهم.
همین همجواری با بارگاه منور حضرت رضا (ع) سبب پیشرفتم در این مسیر شد و توانستم با تکیه بر خداوند و آیات نورانی قرآن کریم مشکلاتی که در این راه وجود داشت را پشت سر بگذارم.
در نهایت امیدم به خداوند و رحمت بیکرانش می‌باشد و امیدوارم در سرای ابدی شرمنده الطاف بیکرانش نباشم.

 
 
قرآن،قرآني،كريم،علوم،رضوي،تدريس،مسير،دوران،كسب،طرح،آستان،معا ...
 
 

شنبه، 21 اسفند 1400 - 17:22 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0