FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


تاکید بر جمع سپاری برای بهره برداری خانواده ها از فضای مجازی


تاکید بر جمع سپاری برای بهره برداری خانواده ها از فضای مجازی

مهر | فرهنگی و هنری | دوشنبه، 16 اسفند 1400 - 15:53
رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: بهتر است از مشارکت عمومی و تجربه جمع سپاری در بهره‌برداری خانواده‌ها از فضای مجازی برای کودکان و نوجوانانشان استفاده کنیم
نظام،مجازي،فضاي،مركز،فرهنگ،محتوا،هنر،كودك،توسعه،عنوان،نوجوان ...

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، دومین جلسه هم‌اندیشی رده‌بندی محتوا در فضای مجازی باتاکید رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی بر استفاده از مشارکت عمومی در اجرای نظام رده‌بندی وخدمات مربوط به کودک و نوجوان برگزار شد.
حامد حاجی ملامیرزایی رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با اشاره به اینکه جلسات تدوین نظام رده‌بندی محتوا و خدمات در فضای مجازی وظیفه حاکمیتی است که ذیل سند ابلاغی از مرکز ملی فضای مجازی در حوزه کودک و نوجوان برای مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی تعریف شده، گفت: در این جلسات می‌خواهیم این نظام رده‌بندی را با مشارکت دستگاه‌ها استخراج کنیم و به عنوان نظام رده‌بندی و رگولاتوری همه عرصه‌های محتوایی برای کودکان و نوجوانان مبنا قرار دهیم.
وی با بیان اینکه تا کنون پنج نظام رده‌بندی پیشنهاد شده شامل نظام مصوب بازی‌های رایانه‌ای، نظام رده‌بندی تبیان، پیش‌نویس نظام‌های رده‌بندی ساترا و سازمان سینمایی و نظام رده‌بندی انارستان به عنوان یکی از مدعیان بخش خصوصی که در این حوزه فعالیت می‌کند و تجربیات ارزشمندی دارد در این جلسات بررسی شده است افزود: این نظام‌های رده‌بندی بر اساس گونه‌های مختلف محتوا و خدمات تعریف شده و در واقع مبنا قرار دادن هر کدام از این نظام‌های رده‌بندی به صورت جداگانه نمی‌تواند محور نظام جامعی باشد که ما به دنبال آن هستیم.
رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی خاطرنشان کرد: ما به عنوان مرکز فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نظامی را ارائه کنیم که یک مقدار فراگیر باشد و همه مصادیق تولید محتوایی در فضای مجازی را در بر بگیرد.
ملامیرزایی تصریح کرد: هم اکنون همکاران ما با بررسی آن پنج نسخه نظام رده‌بندی و نظر کارشناسان پیش‌نویس طرح نظام رده‌بندی ای را به عنوان قدر مشترک از تعریف رده‌بندی، شاخص‌ها، مولفه‌ها، ابعاد سنی و رده‌بندی سنی استخراج کرده‌اند که نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای مدعو در این جلسه برای تدوین یک نظام رده‌بندی به جمع‌بندی برسند تا بتوانیم آن را به عنوان نظام رده‌بندی محتوا و خدمات کودک و نوجوانان در همه حوزه‌های محتوایی و خدمت‌رسانی فضای مجازی مبنا قرار دهیم.
ملامیرزایی با بیان اینکه بنای ما بر این است که نظام رده‌بندی در دست اقدام، برای همه محتواها و خدمات کودک و نوجوانان فراگیر باشد، خاطرنشان کرد: درگاهی در سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان پنجره واحد رگولاتوری تولید محتوا و خدمات برای کودکان و نوجوانان طراحی و آماده شده که می‌توانیم کسب و کارها را برای فعالیت در این چهارچوب به آن درگاه هدایت کنیم.
وی از نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای حاضر در جلسه خواست تا در تدوین این نظام رده‌بندی جامع، اهتمام ورزند.
رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی درباره ضمانت اجرایی نظام‌رده‌بندی در دست اقدام کودک و نوجوان تصریح کرد: هر چند به کارگیری هوش مصنوعی به منظور رهگیری اجرایی شدن این نظام مفید است اما بنا به تجربه برخی سازمان‌ها بهتر است از مشارکت عمومی و تجربه جمع سپاری در بهره‌برداری خانواده‌ها از فضای مجازی برای کودکان و نوجوانانشان استفاده کنیم.
بنا بر این گزارش، دومین جلسه هم‌اندیشی رده‌بندی محتوا و خدمات کودک و نوجوان در فضای مجازی با حضور رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و نمایندگانی از مرکز ملی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت آموزش و پرورش و مؤسسه فرهنگی تبیان برگزار شد.
در این جلسه نماینده انارستان توضیحاتی درباره نظام رده‌بندی این شرکت و تجربیات خود در حوزه رده‌بندی سنی و محتوایی برای حضار ارائه کرد و هر یک از نمایندگان نظرات خود را با دیگر مدعوین به اشتراک گذاشتند.

 
 
 
 
 

دوشنبه، 16 اسفند 1400 - 21:29 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0