FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


جزئیات راه اندازی کمیته تعامل خانواده و دانشگاه


جزئیات راه اندازی کمیته تعامل خانواده و دانشگاه

مهر | دین و اندیشه | پنجشنبه، 28 بهمن 1400 - 09:13
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد جزئیات راه اندازی کمیته تعامل خانواده و دانشگاه را تشریح کرد.
خانواده،دانشگاه،كميته،دانشجويان،فرهنگي،اهداف،تشكيل،آزاد،مسائ ...

فرزاد جهان بین در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی دارای ۱۰ بسته است که دو بسته از آن، مرتبط با معاونت فرهنگی و دانشجویی است.
یکی از این بسته های کاری، ارتقا تربیت اخلاقی، معنوی و هویتی است؛ این بسته این اهداف را دنبال می کند که ما بتوانیم فرهنگ دانشگاهی یا فرهنگی که بر دانشجو حاکم است را ارتقا دهیم.
جهان بین ادامه داد: مولفه های مورد نیاز برای ارتقا فرهنگ حاکم بر دانشجو این است که در درجه اول عقلانی باشد، همراه با بینش تمدنی و دارای روحیه سخت کوشی باشد.
قانون مداری و چهارچوب بندی در آن برجسته باشد و همچنین قناعت و اعتماد به نفس ملی در آن موج بزند.
از سوی دیگر روحیه عفت و ایثار باید از ویژگی های این فرهنگ به شمار می رود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد افزود: حال سوال این است که کدام عوامل بیشترین تاثیر را در این اهداف کلیدی دارند؛ ما معتقدیم ۶ عامل که از آنها به عنوان اقطاب اثرگذار یاد می کنیم، بیشترین تاثیر را دارند که در راس آن مدیریت است و پس از آن اساتید، خانواده، فضای مجازی، نهادهای دانشجویی و محیط را شامل می شود.
وی خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد که برای خودش نقش ستادی قائل است و معتقد است که باید واحدها نقش آفرین باشند، رویکرد اصلی خود را کمک به فعال سازی نقش آفرینی این اقطاب اثرگذار و مانع زدایی از اقطاب تعیین کرده است.
معاون دانشگاه آزاد افزود: یکی از این اقطاب اثرگذار خانواده است که ما طرحی تحت عنوان کمیته تعامل دانشگاه و خانواده در دستور کار قرار دادیم که در همه واحدهای دانشگاه تشکیل شده و یا در حال تشکیل شدن است.
این کمیته متشکل از اعضای هیات علمی، متخصصان حوزه خانواده، خانواده دانشجویان، کارکنان و اساتید و مجموعه های مدیریتی در دانشگاه است که با خانواده در ارتباط است.
جهان بین خاطرنشان کرد: مهمترین کاری که این کمیته انجام می دهد مسئله یابی و طبقه بندی مسائل و ارائه راهکار برای این مسائل به صورت خلاقانه و کمک به تصمیم گیری شورای فرهنگی دانشگاه است.
خوشبختانه این کمیته ها راه افتاده و هر هفته با کمیته های واحدها جلسه داریم و به جد پیگیری هستیم که این کمیته ها فعال شوند.
وی به اهداف تشکیل این کمیته اشاره کرد و گفت: تصمیم سازی برای شورای فرهنگی در خصوص تعامل دانشگاه و خانواده، برقراری ارتباط دو جانبه بین ارکان دانشگاه با خانواده دانشگاهیان، ارتقای سطح همگرایی فرهنگی و اجتماعی میان خانواده اساتید، کارکنان و دانشجویان از طریق تعامل موثر با خانواده ها و افزایش تعامل و همدلی با یکدیگر از جمله اهداف تشکیل این کمیته به شمار می رود.
این مقام مسئول دانشگاه آزاد آشنا کردن خانواده دانشجویان با ضوابط، شرایط و مقررات دانشگاه، شناسایی خانواده های صاحبنظر، علاقه مند، کارآمد و ایده پرداز و استفاده از نقطه نظرات سازنده آنان در رشد و اعتلای برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی را از دیگر اهداف تشکیل این کمیته عنوان کرد.
وی افزود: تبیین، نهادینه سازی و تسهیل ازدواج های آسان دانشجویان در میان خانواده دانشجویان با همکاری مرکز مشاوره دانشگاه با محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، بهره گیری از ظرفیت خانواده های همیار و داوطلب در یاری رسانی به دانشگاهها و همچنین استفاده از این ظرفیت برای کمک به دانشجویان آسیب پذیر از دیگر اهداف تشکیل این کمیته است.
جهان بین به وظایف این کمیته اشاره کرد و گفت: جذب مشارکت خانواده های داوطلب در حل مشکلات و مسائل دانشجویان آسیب پذیر و دانشگاه، بررسی راهکارهای نظارت بر رفتار دانشجویان و چگونگی مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی، مشارکت و همکاری خانواده های دانشجویان با مرکز مشاوره دانشگاه در راستای شناسایی و پیگیری مشکلات خانواده در امور دانشجویان از جمله این وظایف به شمار می رود.
وی اضافه کرد: همچنین آگاهی از وضعیت دانشگاه و خوابگاه خصوصاً به دلیل تنوع فرهنگی دانشجویان و آشنایی با مسائل و چالش های رایج در آنها، بررسی راهکارهای اجرایی شدن آیین نامه آراستگی و شئون رفتاری در دانشگاه، شناخت خانواده ها از قوانین آموزشی، ضوابط انضباطی دانشگاه، تقویم آموزشی، شیوه برخورد صحیح در رویارویی با مسائل و مشکلات احتمالی تحصیلی- اجتماعی و حمایت خانواده در امر ازدواج و توسعه مهارت های اجتماعی از جمله این وظایف به شمار می رود.

 
 
 
 
 

جمعه، 29 بهمن 1400 - 15:21 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0