FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


انقلاب اسلامی، ایران را به الگویی برای جهان تبدیل کرد


انقلاب اسلامی، ایران را به الگویی برای جهان تبدیل کرد

مهر | دین و اندیشه | چهارشنبه، 27 بهمن 1400 - 10:06
اسعد گفت: در اوایل انقلاب که به ایران آمدم دیدم در همان زمان در تلویزیون به همه مردم خواندن و نوشتن یاد می‌دادند در صورتی که در زمان شاه اصلاً این‌طوری نبود و به سواد زنان بها نمی‌دادند.
اسلامي،انقلاب،اسلام،زنان،آرژانتين،زمان،ايران،مسلمان،شناختي،ت ...

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه «چراغ» شبکه ۵، در هفته جاری میزبان «رکسانا الیزابت اسعد» آرژانتینی تبار، جامعه شناس، محقق و پژوهشگر حوزه علوم اجتماعی و علوم اسلامی که در رابطه با انقلاب اسلامی کشورمان پژوهش‌های زیادی انجام داده‌اند.
وقتی از آرژانتین به ایران آمد و مسلمان شد نام معصومه را انتخاب کرد.
در حال حاضر هم خودشان و هم دختران و همسرشان مبلغان بین‌المللی دین اسلام هستند.
مسلط به زبان انگلیسی، عربی، فارسی و سال‌های زیادی در کشورهای مختلف اسپانیایی زبان مروج دین مبین اسلام مشغول بودند، بود.
اسعد با اشاره به اوضاع مسلمانی خود قبل از انقلاب اسلامی گفت: من در کشور آرژانتین که کشوری غربی و غیر اسلامی است زندگی می‌کردم.
اصالتاً لبنانی و مسلمان بوده و به خدا و پیامبر هم اعتقاد داشتم ولی از احکام اسلامی اطلاعات کاملی نداشتم.
در اصل ایمان داشتم ولی با شروع انقلاب اسلامی متوجه شدم خیلی شناختی از اسلام ندارم؛ روزه می‌گرفتم، چند سوره قرآن را بلد بودم، مراسم عاشورا را انجام می‌دادیم، از اهل بیت به پیغمبر (ص)، امام علی (ع)، حضرت زهرا (سلام الله) و امام حسن و امام حسین (علیهم السلام) اعتقاد داشتیم ولی از سایر ائمه شناختی نداشتم و حتی شناختی نسبت به امام زمان (عجل الله) هم نداشتم.
وی ادامه داد: برای من انقلاب اسلامی اهمیت زیادی دارد؛ چون همراه با معجزه بود که همزمان با جنگ تحمیلی هم بود.
همه خانواده‌هایی که از ایران برای تحصیل به آرژانتین می‌آمدند از معنویت بسیار بالایی برخوردار بودند.
آنها بخاطر کشورشان مهاجرت کرده بودند به آرژانتین تا علومی را فراگیرند و از سویی به عنوان ایرانی مسلمان، مبلّغ دین اسلام هم بودند.
ایرانی‌هایی که در کشور ما بودند، برای ما الگو بودند.
کتاب‌هایی که به زبان اسپانیایی بود را من مطالعه می‌کردم.
چون آن زمان ۱۴ سال بیشتر نداشتم، پدر و مادرم اجازه نمی‌دادند که با دختران هم سن و سال خودم که مسیحی و یا یهودی بودند رفت و آمدی داشته باشم.
در بین مسلمانان هم دختری که هم سن و سال من باشد نبود.
لذا برای من وجود «مسجد توحید» بسیار مثمر ثمر بود؛ چون در کلاس‌ها و مباحث دینی و ترجمه‌ی احکام و ادعیه شرکت می‌کردم و در واقع خودم آگاهانه انتخاب کردم که مسلمان شوم.
حتی پدر و مادرم هم به من نگفتند که نماز بخوانم یا نه.
انقلاب اسلامی ایران را به الگویی برای جهان تبدیل کرد
اسعد تصریح کرد: بر اساس مطالعات و پژوهش‌هایی که در رابطه با انقلاب اسلامی ایران انجام دادم، می‌توانم بگویم حجاب همیشه مسئله مهمی برای استعمار بوده و همواره با آن مبارزه می‌شود.
در انقلاب سفید هم همینطور بود.
در زمان پهلوی هم همینطور بود و از سر زنان چادر را می‌کشیدند.
در آن زمان بی سواد خیلی زیاد بود ولی با وقوع انقلاب اسلامی و تشکیل نهضت سواد آموزی، ایران الگویی برای جهان شد.
در اوایل انقلاب اسلامی که به ایران آمدم دیدم در همان زمان در تلویزیون به همه مردم خواندن و نوشتن یاد می‌دادند در صورتی که در زمان شاه اصلاً این‌طوری نبود و به سواد زنان بها نمی‌دادند.
زمانی که در کشورهای دیگر شرط حضور زنان در مدرسه بی حجابی و پوشیدن لباس‌های خاص بود، در نتیجه زنان محجبه از تحصیل باز می‌ماندند.
برخی در منزل معلم داشتند ولی اغلب نمی‌توانستند به تحصیل بپردازند.
در حالی که اولین معیار انقلاب برقراری تساوی بین عموم مردم بود و تشویق همه مردم برای سوادآموزی بسیار مهم و ارزشمند بود.
حتی بعد از انقلاب اسلامی بانوان توانستند وارد اجتماع شوند و به ادامه تحصیل هم بپردازند در حالی که حتی امروزه در کشور آرژانتین به دلیل نفوذ فمینیسم، زنان خیلی در منزل نیستند چون مجبور هستند همپای مردان کار کنند و این باعث می‌شود که به ناچار سطح علمی پایینی داشته باشند.
از سویی بچه‌ها هم در مدرسه افت تحصیلی دارند؛ حال به دلیل وجود خشونت در مدارس و یا عدم توجه والدین به درس آموزی بچه‌ها.
امروزه عرصه در سراسر دنیا برای جلوه نمایی زنان فراهم هست و از طرف مقابل عرصه برای آزادی بیان و ارائه افکار مسلمانان تنگ شده است.
ماجرای اخراج از کنگره «زنان با ایمانِ توحیدی» به جرم تبیین معنای یک شعار
این پژوهشگر و محقق علوم اجتماعی و اسلامی در بخشی از سخنان خود گفت: بسیاری از مردم جهان خیلی شناختی از اسلام ندارند و هنوز باید خیلی کار کرد چون در کنار فعالیت تبلیغی مسلمانان، هجمه‌های دشمنان علیه اسلام مضاعف است.
ما در آرژانتین انجمنی تشکیل دادیم برای تبلیغ اسلام و اینکه بتوانیم کسانی را که نسبت به ائمه و اسلام دشنام می‌دهند، از طریق قانونی برخورد کنیم و کسی نتواند راحت هتک حرمت کند.
گفتگوی بین ادیان هم داریم تا از اسلام نیز شناخت داشته باشند.
ده سالی است که در کنگره «زنان با ایمانِ توحیدی» که در آرژانتین تشکیل می‌شود، عضو هستیم و شرکت می‌کنیم.
یکبار در روز قدس همسرم با موضوع تبیین معنای شعار «مرگ بر اسرائیل» سخنرانی کرد ولی علیه ایشان شکایت شد.
به خاطر همان مسئله دیگر اجازه شرکت در کنگره را به ما ندادند و ما را اخراج کردند.
یا در نشست‌ها و گفتگوی بین ادیان، زنان رهبران مسلمان با عنوان سازمانیِ «روابط جهانی برای صلح» یک جلسه‌ای برگزار شد که مشکلات کودکان در کشورهای در حال جنگ را بررسی می‌کردند و بیشتر از دو جلسه هم نگذاشتند ادامه یابد، چون ریشه‌ی علل جنگ‌ها به یهودیان صهیونیست می‌رسید و آنها این اجازه را ندادند.
لذا عرصه را برای تبیین حقانیت اسلام و آشکار ساختن چهره‌ی پلید صهیونیزم محدود می‌کنند.
لازم بذکر است برنامه تلویزیونی چراغ در فصل سوم، در روزهای یکشنبه و سه شنبه حوالی ساعت ۲۲ از شبکه ۵ سیما به روی آنتن می‌رود و هر هفته یک چالش را مورد بحث و گفتگو قرار می‌دهد.

 
 
 
 
 

چهارشنبه، 27 بهمن 1400 - 20:27 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0