FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاهی در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی


استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاهی در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی

مهر | دین و اندیشه | چهارشنبه، 13 بهمن 1400 - 15:06
معاون فرهنگی وزارت علوم گفت:توجه به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی استادان دانشگاه از اهمیت بسیاری برخوردار است، انشاالله از ظرفیت استادان دانشگاه در این زمینه بیش از پیش بهره ببریم.
كلانتري،استادان،فرهنگ،دانشگاه،عرصه،علوم،فرهنگي،رفتارها،شيراز ...

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری در جلسه هم‌اندیشی با استادان دانشگاه شیراز افزود: دانشگاه شیراز باید معین دانشگاه‌های منطقه باشد و به کارهای آنها جهت بدهد و به نوعی نقش ستادی خود را در این عرصه به خوبی ایفا کند.
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: حوزه فرهنگ حوزه پیچیده‌ای است.
در تعریفی که از فرهنگ دارند گاهی به سخت‌ترین لایه‌ای ارجاع داده می‌شود که می‌تواند هسته تمدنی جوامع باشد یا سطحی که به رفتار ارجاع داده می‌شود.
کلانتری عنوان کرد: تمام کارهایی که روزانه انجام می‌دهیم از جمله باورها، لباس پوشیدن، اسطوره‌ها، لالایی‌ها و …هر کدام لایه‌هایی از فرهنگ هستند و وقتی می‌گوئیم کار فرهنگی می‌خواهیم انجام دهیم باید در نظر بگیرم که کدامیک از این لایه‌ها را مورد توجه قرار خواهیم داد.
وی ادامه داد: مقوله تأثیرگذاری همواره در میان اهالی فرهنگ مطرح بوده است.
اما دوگانگی‌ها باتلاقی است که به سادگی نمی‌توانیم از آن نجات پیدا کنیم ما سعی کردیم از این دوگانگی‌ها فراتر برویم.
کلانتری گفت: باید از ظرفیت کنش‌گران مؤثر در لایه‌های مختلف مقوله پیچیده فرهنگ استفاده کنیم و از ثمرات کارهای دانشجویان و استادان در این عرصه بهره ببریم.
وی اضافه کرد: ما بحث صنایع خلاق فرهنگی را داریم و فناوری‌ها به شدت در باورها، رفتارها و اعتقادات ما تأثیرگذار است.
کلانتری گفت: سبک زندگی به نوعی فرا رفتن از دوگانه‌ها است و شیوه زندگی در واقع رفتارهای نزدیک به باور را دارد که ادبیات دینی این موضوع را تأیید می‌کند.
در واقع ادبیات دینی ما به رفتارها اهمیت می‌دهد چراکه رفتارها باور ساز هستند.
معاون وزیر علوم عنوان کرد: باید از این چندگانگی‌ها فراتر برویم اما این نگرانی وجود دارد که به نتیجه نرسیم.
می‌بایست متناسب با ظرفیت‌هایی که در این عرصه وجود دارد فضاهایی را فراهم کنیم.
در واقع دانشگاه شیراز در لایه‌های مختلف پتانسیل و استاندارهای لازم را برای نقش آفرینی در این عرصه دارد.
کلانتری اعلام کرد: توجه به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی استادان دانشگاه هم از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید فعالیت‌های استادان در این زمینه دیده شود.
وزیر علوم هم عنایت ویژه‌ای به این موضوع دارند و انشاالله از ظرفیت استادان دانشگاه در این زمینه بیش از پیش بهره ببریم و تنها به برگزاری دوره‌های مهارت افزایی اکتفا نکنیم.

 
 
 
 
 

چهارشنبه، 13 بهمن 1400 - 20:33 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0