FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


اسلام مخالف ستم پذیری است


اسلام مخالف ستم پذیری است

مهر | دین و اندیشه | دوشنبه، 11 بهمن 1400 - 16:24
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت گفت: امروز در بردگی مدرن، سعی می‌شود افکار مردم را در دست بگیرند؛ تفکرشان را با مبانی الحادی خود جهت دهند. اسلام با معنویت ستم‌پذیرانه مبارزه می‌کند.
معنويت،اخلاق،اسلامي،جامعه،اسلام،ركن،نظام،توحيدي،ستم،بيت،اهل، ...

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت در حضور جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه اهل بیت (ع) درخصوص اخلاق کاربردی اظهار داشت: نظام اسلامی مبتنی بر سه رکن بوده و ادامه آن بر این سه رکن استوار است، رکن اول اسلامیت نظام است که با فهمی که امام از اسلام ارائه دادند حکومت را شأنی از شئون اسلام معرفی کردند.
وی گفت: اسلام بر همه ابعاد از جمله بعد حکومتی مربوط می‌شود و امام معتقد بود اسلام این شأن را دارد هر زمانی که شرایط فراهم شود، مسلمانان اهتمام بورزند تا با تشکیل حکومت اسلامی احکام اسلام را در جامعه جاری کنند در غیر این صورت، بدون حکومت اسلامی، احکام تعطیل می‌شود و دیگر اینکه در شرایط امروز این امر قابل تحقق است.
ایشان معتقد بود سیستم فاسد را تنها با انقلاب اسلامی می‌توان از بین برد.
رهبری و مردم نیز رکن دیگر نظام اسلامی به شمار می‌رود و آسیب هر کدام از این رکن، آسیب به انقلاب است.
اسلام و پیاده شدن اخلاق و معنویت در جامعه اسلامی
دبیر مجمع جهانی اهل بیت بیان داشت: یکی از شاخصه‌های مهم اسلام آن است که اخلاق و معنویت در جامعه بشری پیاده شود، برای حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی لازم است به اخلاق و معنویت اهتمام ویژه ای داشته باشیم.
در این صورت است که شاهد تحقق عدالت در جامعه خواهیم بود.
یکی از اهداف انقلاب اسلامی کشاندن طعم عدالت به مردم است البته تا رسیدن به آن نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم.
حجت الاسلام و المسلمین رمضانی افزود: امام خمینی (ره) مکرر می‌فرمودند آن چیزی که بر ما واجب است خودسازی است و این امر در جامعه بازتاب پیدا می‌کند و انسان نباید به ظاهر اکتفا کند.
از قلب باید این امر آغاز و ذهن تقویت شود.
پس از خودسازی باید به دنبال ساخت جامعه بود و تنها کسی می‌تواند مصلح باشد که خود در زمره صالحان قرار گیرد.
معنویت و اخلاق جهت دهنده همه حرکت‌های فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است.
وی بیان کرد: مراد از اخلاق تنها اخلاق توحیدی است.
آدمی باید به سمت اخلاق توحیدی حرکت کند چرا که خدا زشتی و نیکی‌ها را به انسان‌ها شناسانده است.
اینکه گفته می‌شود اخلاق اجتماعی همان نمود اخلاق فردی است به خاطر آن است که انسان اگر اخلاق مدار نباشد جامعه اخلاقی نمی‌شود.
بنابراین اخلاقی که دین مطرح می‌کند، اخلاق توحیدی است؛ یعنی جهت رفتارها مبتنی بر گزاره‌های توحیدی است.
آن عده که در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی تربیت‌یافته نباشند، نمی‌توانند جامعه را اصلاح کنند.
نظام باید، نظام تربیتی شود.
مبارزه با ستم شالوده معنویت اسلامی است
دبیر مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به اینکه سه نوع معنویت انحرافی داریم، گفت: آن سه نوع شامل معنویت متحجرانه، معنویت دنیوی و معنویت ستم پذیرانه است.
در معنویت ستم‌پذیرانه فرد یا گروهی شرایط را طوری فراهم می‌کند که جامعه ظلم و ستم را از بیگانگان بپذیرد.
مطیع کردن مردم و به بردگی گرفتن آنها از اهداف این معنویت به شمار می‌رود.
امروز در بردگی مدرن، سعی می‌شود افکار مردم را در دست بگیرند؛ تفکرشان را با مبانی الحادی خود جهت دهند.
اسلام با معنویت ستم‌پذیرانه مبارزه می‌کند.
رمضانی با بیان اینکه معنویت اسلام دارای سه ویزگی است، گفت: این معنویت جامع بین دنیا و آخرت است همچنین در معنویت اسلامی بر آن تأکید شده و در کلمات امام و رهبری می‌بینید، مبارزه با ستم است.
نمی‌توان ادعای معنویت اسلامی کرد، اما از مبارزه با ظلم و زر و زور تزویر خبری نباشد.

 
 
 
 
 

سه شنبه، 12 بهمن 1400 - 00:33 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0