FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


دانشگاه علمی کاربردی باید در حوزه اشتغال و فناوری نقش آفرینی کند


دانشگاه علمی کاربردی باید در حوزه اشتغال و فناوری نقش آفرینی کند

مهر | دین و اندیشه | سه شنبه، 21 دی 1400 - 13:00
معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در نظام آموزش مهارتی باید در حوزه اشتغال و فناوری نقش‌آفرینی کند و از ظرفیت‌های موجود بهره مند شود.
آموزش،مهارتي،نظام،دانشگاه،كاربردي،علمي،فناوري،اشتغال،علوم،مو ...

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، پیمان صالحی در همایش نقش دانشگاه علمی کاربردی در توسعه کشور بر پیوند میان آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی مهارتی تاکید کرد و اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در نظام آموزش مهارتی باید در حوزه اشتغال و فناوری نقش آفرینی کند و از ظرفیت های موجود بهره مند شود، در این راستا بسیاری از واحدهای این دانشگاه، مراکز رشد در جوار صنعت ایجاد کرده اند.
معاون پژوهشی وزیر علوم بر پیوند میان آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی مهارتی تاکید کرد و اظهار داشت: در حال حاضر این ارتباط کمتر شده و می طلبد که در جهت افزایش این اتصال گام برداشته شود.
وی افزود: هنرآموز وقتی وارد هنرستان می شود، باید آینده خود را در نظام آموزش عالی کشور نیز ببیند.
دوره کاردانش براساس نیاز تعیین شده و باید در نظام آموزش عالی هم بتواند کارایی داشته باشد.
نزدیک شدن به وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد پیوستگی باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: تاکید رهبر معظم انقلاب در موضوع اشتغال، آموزش نیروی انسانی متخصص، کارآمد و متناسب با نیازهای بازار کار و ارتقای توان کارآفرینی با مسئولیت نظام آموزشی کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.
صالحی یادآور شد: این وزارتخانه دانشگاه علمی کاربردی را مسئول آموزش عالی مهارتی می داند و وجه تفاوت جامع علمی کاربردی با سازمان و دانشگاه فنی و حرفه ای نیز همین موضوع است.
توام کردن آموزش و مهارت و جلب همکاری بنگاه های اقتصادی برای استفاده از مشارکت آنها می تواند زمینه ساز ارتقا در حوزه اشتغال و فناوری باشد.
وی خاطرنشان کرد: اتفاقی که در دنیا افتاده اما در ایران کمتر به آن توجه شده این است که نیروی انسانی از بخش آموزش های مهارتی وارد بازار کار می شوند.
این موضوع باید به طور جدی در ایران هم پیگیری شود، اما در ایران هنوز وابسته به مدارک دانشگاهی هستیم.
معاون وزیر علوم یادآور شد: در مصوبه آموزش عالی مهارتی ذکر شده که چگونه یک نفر آموزش تکنسینی ببیند و سطح بالای اشتغال را طی کند، نیروی کار در سایر کشورها با وجود داشتن مدرک دانشگاهی اما بازهم باید دوره های آموزش های مهارتی را به مراتب بگذراند.
وی افزود: اگر نظام صلاحیت های حرفه ای به صورت یک قانون لازم الاجرا شود، تکلیف آموزش مهارتی برای همیشه مشخص می شود و به این واسطه به اشتغال نیروی مولد کمک می شود.
معاون پژوهشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه مزیت مطلق دانشگاه علمی کاربردی، آموزش در جوار محیط واقعی کار است، اظهار داشت: اگر این موضوع به صورت جدی پیگیری شود، حرکت در جهت ماموریت دانشگاه است تا کارایی مورد نیاز در این قضیه ایجاد شود.
صالحی با بیان اینکه برای گسترش در برنامه ریزی رشته های متناسب با بازار کار باید فعال عمل کرد، گفت: بازار کار باید رصد شود و نیاز بازار هم باید احصا شود.
باید بدانیم که نیاز بازار کار برای رشته های مهارتی به کدام سمت است.
وی ادامه داد: نوآوری با مفهوم تبدیل ایده به محصول ریل گذاری خوبی به صورت مویرگی در کشور داشته است، مراکز نوآوری، مراکز رشد، پارک علم و فناوری و مراکز علم و فناوری راه اندازی شده اند.
معاون پژوهشی وزیر علوم تاکید کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در نظام آموزش مهارتی، باید در حوزه اشتغال و فناوری نقش آفرینی داشته باشد و از ظرفیت های بستر موجود بهره مند شود.
در این راستا بسیاری از واحدهای علمی کاربردی توانستند مراکز رشد در جوار صنعت ایجاد کنند.
صالحی یادآور شد: همگرایی بازیگران در حوزه آموزش مهارتی موضوع مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
هر اسمی که روی این نهادها باشد خوب است که بازیگران هم جایگاه خود را بدانند، مخاطبان هم بدانند که چه تصمیمی می گیرند، بنده با توجه به اهمیت این موضوع اعلام آمادگی برای همگرایی در سطوح بالا و اجرایی می کنم.

 
 
آموزش،مهارتي،نظام،دانشگاه،كاربردي،علمي،فناوري،اشتغال،علوم،مو ...
 
 

سه شنبه، 21 دی 1400 - 22:14 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0