FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


انتقاد معاون وزیر علوم از عدم تخصیص ردیف بودجه برای امور فرهنگی


انتقاد معاون وزیر علوم از عدم تخصیص ردیف بودجه برای امور فرهنگی

مهر | دین و اندیشه | یکشنبه، 05 دی 1400 - 12:18
معاون وزیر علوم گفت: ردیف بودجه فرهنگی دانشگاه ها باید جدا شود تا مبادا کسانی بدون توجه به ضرورت های فرهنگی و دانشگاه، تصمیماتی بگیرند که منجر به تبعات فرهنگی زیان آور در کشور شود.
فرهنگي،دانشگاه،كشور،دانشگاهي،اجتماعي،ضرورت،بودجه،مقياس،دانشج ...

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، عبدالحسین کلانتری در نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه یک گفت: دانشگاه های منطقه یک در حوزه فرهنگی الگو هستند و کارهایی که انجام می دهند با سرعت بسیار زیادی برای سایر دانشگاه های کشور تبدیل به الگو می‌شود و به همین دلیل این دانشگاه ها، مهم و تاثیر گذار هستند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به ضرورت هم افزایی دانشگاهی، افزود: دوره کارهای تک دانشگاهی گذشته است، اگر دانشگاهی بخواهد رویدادی را به صورت مستقل برگزار کند، به دلیل نیاز به نیروی انسانی، پشتیبانی فکری و پشتوانه مالی شاید نتواند آنچنان که شایسته است کار را انجام دهد اما به طور قطع با هم‌افزایی دانشگاهی می توان اتفاقات بزرگی را رقم زد.
کارها زمانی دیده می شوند که جریان ساز باشند و در یک مقیاس بزرگ‌تر عمل کنند، این مقیاس اگر به مقیاس ملی نزدیک شود، جریان سازی بزرگی در دانشگاه‌ها انجام می شود.
کلانتری اظهار کرد: کرونا به طرز عجیبی تمام مناسبات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه را به هم ریخته است.
اگر به صورت خاص، آموزش عالی را در نظر بگیریم، در این حوزه اتفاقات ناشی از همه گیری کرونا بسیار چشمگیر بوده است.
زیست دانشجویی و فرهنگی در این دوران مختل شده است.
بنابراین اولویت معاونت فرهنگی و اجتماعی باید بازسازی زیست فرهنگی در دانشگاه‌ها و به طور کلی زیست دانشجویی و دانشگاهی باشد.
وی با بیان ضرورت بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی به عنوان یک فناوری، بیان کرد: فضای مجازی دیگر فضای لوکس نیست بلکه بخشی از زندگی شده است و باید از این ظرفیت استفاده کرد.
تمام حیات نسل جدید با این فضا پیوند خورده است.
این مسئله را باید به عنوان واقعیت موجود بپذیریم و یکی از کارهای اساسی و فرهنگی ما باید بازسازی این فضا باشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به نبودن ردیف بودجه مستقل برای کارهای فرهنگی، گفت: تخصیص بودجه در حوزه فرهنگ بسیار نگران‌کننده است و با این بودجه ها نمی توان کار جدی انجام داد.
ردیف بودجه فرهنگی دانشگاه ها باید جدا شود تا مبادا کسانی به صورت مستقل و بدون توجه به ضرورت های فرهنگی کشور و دانشگاه، تصمیماتی را بگیرند که منجر به تبعات فرهنگی زیان آور در کشور شود.
وی با تاکید بر ضرورت مشارکت دانشجویان در برنامه های فرهنگی، ادامه داد: باید از ظرفیت‌های عظیم، زلال، پاک و دغدغه مند دانشجویی که نسبت به مسائل کشور، ارزش‌ها و آرمان‌ها حساس هستند استفاده کرد.
همانطور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بر حضور جوانان و نقش آفرینی آنها تاکید دارند، باید از این ظرفیت های زلال استفاده کرد و به این سرمایه به عنوان آینده سازان کشور اتکا کرد تا آن ها بتوانند مسائل و مشکلاتی که پیش روی این کشور قرار دارد را با نگاه بلند خود حل و فصل کنند.

 
 
 
 
 

یکشنبه، 05 دی 1400 - 20:28 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0