FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


فعالیت‌های قرآنی پیش‌نیاز توسعه فرهنگ قرآنی است


فعالیت‌های قرآنی پیش‌نیاز توسعه فرهنگ قرآنی است

مهر | دین و اندیشه، استان‌ها | پنجشنبه، 02 دی 1400 - 09:59
گناباد - دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: فعالیت‌های قرآنی پیش نیاز و شرط لازم برای توسعه فرهنگ قرآنی است ولی کافی نیست.
قرآني،كشور،حوزه،توسعه،علوم،دانشگاه،فرهنگي،تلاوت،سند،وحدت،فره ...

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمید محمدی شامگاه چهارشنبه در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در سالن همایش‌های کوثر دانشگاه علوم پزشکی گناباد برگزار شد، اظهار کرد: برای توسعه فرهنگ قرآنی نیازمند رشد متعادل و متوازن سه ضلع مثلث توسعه معرفت قرآنی، توسعه ایمان قرآنی و رفتار و عمل قرآنی هستیم.
وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) «نَوّرُوا بُیُوتَکُمْ بِتِلَاوَةِ الْقُرْآنِ …»؛ ادامه داد: پیامبر اکرم می‌فرمایند با تلاوت قرآن، خانه‌هایتان را روشن کنید، اگر همین یک دستور را اجرایی کنیم، چهره کشور قرآنی می‌شود.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان این‌که منظور از بیت در این روایت، هم قلب و هم خانه فیزیکی انسان است، به بیان تفاوت تلاوت و قرائت پرداخت و گفت: تلاوت، قرائت قرآن همراه با تدبر و به قصد تبعیت است.
وی با بیان این‌که علوم عالم از دو حالت فعل‌الله و قول‌الله خارج نیست، اظهار کرد: هدف و مقصود حوزه و دانشگاه از فراگیری علوم باید برای خدا باشد.
محمدی با تاکید بر استخراج نظامات قرآنی به‌عنوان بزرگ‌ترین کار در حوزه دانش، افزود: وحدت‌ها مبتنی بر تحول در وحدت علوم انسانی و اسلامی است.
وی با اشاره به ترجمه و تفسیر آیه ۲۰۰ سوره آل عمران، گفت: حوزه و دانشگاه باید این آیه را محور وحدت قرار دهند و در استقامت ورزیدن در مسیر حق، دائماً یکدیگر را سفارش کنند.
وی به سند مهندسی فرهنگی کشور نیز اشاره و اضافه کرد: این سند مهم‌ترین محور مدیریت حوزه فرهنگی کشور است که باید برای تحقق ابعاد مختلف آن تلاش شود.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با تاکید بر این‌که برای ساحت‌های فردی، سازمانی، شهرستانی و … نیازمند قهرمان‌پروری و الگوسازی هستیم، خاطرنشان کرد: برای تحقق سند مهندسی فرهنگی کشور هیچ پروژه‌ای نباید بدون تصویب پیوست فرهنگی آن اجرایی شود.
وی با بیان این‌که بسیاری از منجمان دوره صفویه در مدرسه نجومیه گناباد تربیت شدند، گفت: این شهر علاوه بر بزرگان علمی، زادگاه شخصیت‌های ماندگاری همچون بهلول گنابادی است که در کنار ظرفیت‌هایی مثل قنات قصبه به‌عنوان قدیمی‌ترین قنات جهان، می‌تواند با احیای سایر ظرفیت‌ها، پرچمدار بخش‌هایی از دانش و پیشروی در حوزه‌های مهارتی، بینشی و دانشی شود.

 
 
قرآني،كشور،حوزه،توسعه،علوم،دانشگاه،فرهنگي،تلاوت،سند،وحدت،فره ...
 

پنجشنبه، 02 دی 1400 - 19:49 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0