FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


گفت‌وگوها برای صلح در منطقه، پس از نابودی اسراییل نتیجه می‌دهد


گفت‌وگوها برای صلح در منطقه، پس از نابودی اسراییل نتیجه می‌دهد

مشرق | فرهنگی و هنری، بین‌الملل | جمعه، 19 آذر 1400 - 18:53
وزیر فرهنگ لبنان در همایش «مقابله با عادی سازی روابط آموزشی با رژیم صهیونیستی» گفت: عادی سازی واقعی که منطقه نیازمند آن است، تنها با نابودی اسرائیل و بازپس‌گیری حقوق پایمال شده محقق می‌شود.
آموزشي،مقابله،رژيم،صهيونيستي،عادي،روابط،فرهنگي،عربي،اسلامي،ه ...

به گزارش مشرق، مرکز تحقیقات و مطالعات آموزشی لبنان با همکاری انجمن معلمان عرب، همایش «مقابله با عادی سازی روابط آموزشی با رژیم صهیونیستی» را در پایتخت لبنان برگزار کرد.
در این همایش که در سالن کنفرانس‌های ساختمان شهرداری الغبیری برگزار شد، مسئولان فرهنگی و سیاسی، نمایندگانی از سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و هیئت‌های آموزشی و فرهنگی در لبنان و همچنین اعضای چند اتحادیه آموزشی و اساتید و نخبگانی از کشورهای لبنان، سوریه، ایران، بحرین، پاکستان، الجزایر، مصر، مراکش، تونس، یمن و عراق، حضور داشتند.
حاضران در این همایش، راهبردها و شیوه‌های مقابله با عادی سازی روابط آموزشی با رژیم اشغالگر قدس را مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار دادند و راهکارهایی جهت مقابله با روند به رسمیت شناختن «اسرائیل» ارائه کردند.
قاضی محمد وسام مرتضی، وزیر فرهنگ لبنان، سخنران مراسم افتتاحیه این همایش بود.
وسام مرتضی ضمن انتقاد از هرگونه اقدامی در جهت عادی سازی روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با رژیم صهیونیستی، گفت: عادی سازی واقعی که منطقه نیازمند آن است، تنها با نابودی «اسرائیل»، آزادسازی سرزمین فلسطین و بازپس‌گیری حقوق پایمال شده محقق می‌شود.
وزیر فرهنگ لبنان تاکید کرد مقابله با روند عادی سازی روابط با اسرائیل نباید به محکومیت این روند محدود شود، بلکه نیازمند اتخاذ گام‌های عملی جهت خنثی سازی این روند است.
در ادامه، عبدالله قصیر، مدیر مرکز تحقیقات و مطالعات آموزشی و هماهنگ کننده برگزاری همایش به اهداف برگزاری آن در شرایط کنونی پرداخت و گفت: مرکز تحقیقات و مطالعات آموزشی با همکاری اتحادیه معلمان عرب در دو سال گذشته طی یک برنامه جامع علمی، برنامه‌های درسی و بطور کل سیتم آموزشی عربی را مورد بررسی قرار داده است که متاسفانه نتایج بدست آمده نشان داد برنامه‌ریزان به صورت گسترده واقعیت‌ها را تحریف کرده و وارونه جلوه می‌دهند.
عبدالله قصیر افزود: وارونه نمایی و تحریف واقعیت، و گنجاندین مفاهیم مرتبط با عادی سازی روابط در سیستم آموزشی برای تأثیرگذاری بر نوجوانان و با هدف به فراموشی سپردن مسئله فلسطین و جنایت رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.
در ادامه هشام مکحّل، رئیس انجمن معلمان عرب با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش در شرایط کنونی، بر ضرورت مقابله با هرگونه اقدام در جهت عادی سازی روابط با رژیم صهونیستی تاکید کرد و گفت: مقابله با عادی سازی روابط آموزشی باید در خانواده، مدارس، دانشگاه‌ها و تمام مراکز آموزشی عربی اسلامی نهادینه شود.
برای مبارزه با رژیم صهیونیستی بجز حضور در میدان نبرد نیازمند پژوهش‌های آکادمیک هستیم
از دیگر برنامه‌های این همایش برگزاری چهار پنل تخصصی بود.
نخستین پنل به موضوع «نقش مراکز آموزشی و آکادمیک در مقابله با عادی سازی روابط» اختصاص داشت و با ریاست عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان برگزار شد.
خامه‌یار در ابتدای سخنان خود به ابزار و شیوه‌های نفوذ دشمن برای تغییر در باورها و ارزش‌های مردم به‌خصوص جوانان اشاره کرد و گفت: دشمن با ابزار و شیوه‌های مختلف و همچنین تکنیک‌های فریبنده تلاش می‌کند مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود.
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان در ادامه بر لزوم هم‌افزایی در زمینه مقابله همه جانبه با رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: مقابله با جنایات و ددمنشی‌های اشغالگران صهیونیست علاوه بر مقاومت در میدان نبرد، مستلزم ارزیابی، تحقیقات و مطالعات آکادمیک است تا از این طریق بتوانیم راهکارهای عملی برای مقابله با خطرات رژیم صهیونیستی استخراج کنیم.
خامه یار در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: دشمنان با تمسک جستن به مفاهیمی فریبنده از جمله فرهنگ دگرپذیری و تسامح ادیان به دنبال القای مفاهیم فرهنگی خود به صورت نرم هستند.
وی افزود: یکی از اهداف القای مفاهیم فریبنده در جوامع عربی و اسلامی، فراهم سازی بستر و زمینه برای ادامه حیات رژیم صهیونیستی است، گفت: دشمنان با وارونه جلوه دادن واقعیت، در حقیقت به دنبال القای این مفهوم هستند که رژیم صهیونیستی عنصر نا امنی نیست بلکه خواهان صلح با کشورهای منطقه است.
رایزن فرهنگی ایران در بیروت در پایان با بیان اینکه امت اسلام مؤلفه‌های معنوی، اخلاقی و فرهنگی بسیاری برای مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در اختیار دارد، بر ضرورت مقابله با روند تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیات، برای خنثی سازی هرگونه اقدام در جهت به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
دومین جلسه تخصصی با عنوان «عادی سازی در سیستم های تربیتی و آموزشی؛ چگونگی و شیوه‌های مقابله» با مدیریت خانم «لور ابی خلیل» دبیرکل انجمن تجمعات دانشگاهی حامی فلسطین برگزار شد.
لور ابی خلیل در سخنرانی خود در این جلسه با اشاره به اهداف پشت پرده تلاش‌های قدرت‌های استعمارگر برای برقراری روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه، به بررسی انقلاب‌ها و درگیری‌ها در کشورهای عربی و همچنین نقش قدرت‌های بین المللی و منطقه‌ای در رخدادهای سال‌های اخیر در این کشورها پرداخت و گفت: سیاست‌های مداخله جویانه قدرت‌های استعمارگر در کشورهای عربی با هدف کنترل منابع انرژی و آب انجام شده است.
در ادامه پژوهشگرانی از مصر و الجزایر به اظهار نظر درباره خطرات عادی سازی روابط آموزشی با رژیم اشغالگر قدس و تأثیرات منفی آن بر نسل جوان پرداختند.
جلسه سوم با عنوان «نقش پژوهش‌های علمی در مقابله با عادی‌سازی روابط آموزشی» برگزار شد، و خدیجه الصبار، استاد دانشکده علوم انسانی دانشگاه مراکش مدیریت آن را برعهده داشت.
الصبار بر ضرورت آشناسازی نسل‌های جوان با برخی رخدادهای تاریخی مرتبط با فلسطین از جمله وعده شوم بالفور تاکید و عنوان کرد: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی امنیت و ثبات منطقه و را تهدید می‌کند و امنیت ملی کشورهای عربی و اسلامی را به خطر می‌اندازد.
چهارمین و آخرین جلسه تخصصی با عنوان «نقش رسانه ها در مقابله با عادی‌سازی آموزشی» برگزار شد و قاضی عبدالوهاب المحبشی، پژوهشگر و استاد دانشگاه اهل یمن مدیریت آن را برعهده داشت.
در این جلسه نقش تاثیرگذار رسانه‌ها، به ویژه شبکه‌های اجتماعی در افزایش آگاهی و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
این همایش روز گذشته با صدور بیانه‌ای شامل چند توصیه و راهکار جهت مقابله با عادی سازی روابط آموزشی با رژیم صهیونیستی، به کار خود پایان داد.
مهمترین بندهای بیانیه پایانی همایش به شرح ذیل است:
- تدوین سازوکاری مشترک برای هماهنگی آموزشی اسلامی و عربی جهت مقابله با عادی سازی آموزشی با اشغالگران در تمامی سطوح و همه زمینه‌ها.
- توسعه همکاری‌های مشترک میان سازمان‌های و انجمن‌های آموزشی عربی و اسلامی فعال در زمینه مقابله با عادی سازی روابط آموزشی با رژیم صهیونیستی.
- برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی و تخصصی با حضور نمایندگانی از سازمان‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی و دانشگاهی عربی و اسلامی.
- مکاتبه با سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ودر رأس آن سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ (آیسسکو) و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو، و ارائه گزارش‌هایی در این خصوص.
- برگزاری مسابقات در قالب فعالیت‌های فرهنگی با مشارکت سازمان‌ها و مراکز فرهنگی و آموزشی عربی و اسلامی به منظور آشنایی دانش آموزان با مسئله فلسطین و افزایش آگاهی آنان.
- حمایت از تمامی سازمان‌ها و انجمن‌های دانش آموزی و دانشجویی فعال در زمینه مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهونیستی.
- ضرورت اهمیت بخشی به برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی به عنوان ابزاری تاثیرگذار در آگاهی، هوشیاری و بیداری ملت‌ها.
- ضرورت آسیب شناسی سیستم‌های آموزشی عربی و اسلامی و رفع نقاط ضعف.
- تاکید بر نقش مهم رسانه‌ها در خنثی کردن توطئه دشمنان.
- تاکید بر ضرورت افشای ماهیت نژادپرستانه آموزش صهیونیستی در برخورد با دانش آموزان و کودکان فلسطینی و برنامه‌های آموزشی ضد عربی، ضد مسلمانان و ضد بشری آن.
- اتخاذ راهبرد آموزشی و رسانه‌ای برای مقابله با فوبیای به اصطلاح یهودستیزی و تلاش برای افشای ماهیت رژیم غاصب صهیونیستی.
- تلاش برای افشای هرگونه قرارداد یا همکاری مشترک در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی با مؤسسات و مراکز آموزشی اسرائیلی.
- بهره‌گیری از فعالان شبکه‌های اجتماعی برای انتشار اعلامیه‌های تاثیرگذار در ارتقای آگاهی در ارتباط با آرمان فلسطین و پیروزی‌های مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیستی.

 
 
 
 

جمعه، 19 آذر 1400 - 19:41 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0