FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


وزیر علوم کارنامه سه ماهه عملکرد وزارت علوم را تشریح کرد


وزیر علوم کارنامه سه ماهه عملکرد وزارت علوم را تشریح کرد

مهر | دین و اندیشه | یکشنبه، 07 آذر 1400 - 10:41
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه که با هدف رونمایی از اتاق‌های فکر وزارت علوم برگزار شد، کارنامه عملکرد سه ماهه وزارت علوم را تشریح کرد.
علوم،وزارت،ايجاد،آموزش،علمي،وزير،فناوري،فعاليت،ماه،طرح،كشور، ...

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در این نشست با قدردانی از قبول مسئولیت اعضای ۱۶ اتاق فکر این وزارت، برای حضور در این مجامع همفکری گفت: مأموریت اتاق‌های فکر ارائه راهکارهای خلاقانه در خصوص چالش‌ها و مسائل جاری و آتی وزارت علوم و وظیفه مدیران وزارت، برنامه‌ریزی برای اجرا و عملیاتی کردن این پیشنهادات است.
وی در خصوص روند فعالیت اتاق‌های فکر گفت: بخشی از دستور کار اتاق‌های فکر از طرف مسئولان وزارت علوم به آنها ارجاع می‌شود ولی بخش بزرگ‌تر، بررسی مشکلاتی است که از طرف اعضای اتاق فکر به عنوان مسائل مهم، اولویت دار و قابل حل مطرح می‌شود.
وزیر علوم با اشاره به اینکه فعالیت اتاق‌های فکر می‌تواند تکمیل کننده فعالیت کار گروه‌های تخصصی ستاد وزارت علوم باشد بر ارتباط تنگاتنگ این اتاق‌ها با معاونت‌های وزارت علوم تاکید کرد.
زلفی گل، ایده تشکیل اتاق‌های فکر را در راستای استفاده نظامند از خرد جمعی در اداره امور دانست و گفت: انجمن‌های علمی هم ظرفیت دانشی مهمی هستند که می‌توانند با اتاق‌های فکر در موضوعات مهم همکاری کنند.
وی با اشاره به فعالیت بیش از ۴۴۰ انجمن علمی تخصصی در کشور گفت: از انجمن‌های علمی درخواست کرده‌ایم که مهمترین اولویت‌های حوزه خود را بررسی و یک طرح کلان ملی برای مهمترین مساله مورد تشخیص خود به وزارت علوم ارائه کنند.
بیان رئوس اقدامات وزارت علوم در سه ماه گذشته
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخشی از این نشست رئوس اقدامات وزارت علوم در سه ماه گذشته را بیان کرد.
زلفی‌گل، تدوین نظام ایده و نیازها با عنوان نان را از جمله این اقدامات نام برد و گفت: بر اساس این نظام، تا پایان سال جاری، نیازهای کشور در یک سامانه مشخص اعلام می‌شود و متخصصان و اعضای هیأت علمی برای پاسخگویی به این نیازها طرح پژوهشی ارائه می‌کنند.
ایجاد گفتمان بین المللی سازی آموزش عالی
وزیر علوم گفت: در سه ماه گذشته بین المللی سازی آموزش عالی در قالب یک گفتمان مورد توجه بوده است و برای عملی شدن آن راهکارهای مختلفی پیش بینی شده است که از جمله آن راهکارها، نمایه شدن بین المللی سالانه حداقل ۵ درصد از مجلات علمی کشور است.
وی افزود: اگر ۵ درصد مجلات علمی کشور را نمایه کنیم حدود ۴۰۰۰ مقاله به مقالات علمی کشور در نمایه‌های بین المللی اضافه می‌شود و رتبه ایران در تولید علم دنیا یک رتبه صعود می‌کند.
ایجاد گفتمان یکپارچگی آموزش عالی
دکتر زلفی گل گفت: در سه ماه گذشته، یکپارچگی آموزش عالی و ادغام آموزش دانشگاه‌های علوم پزشکی با وزارت علوم به عنوان یک ضرورت مطرح شده است و با طرح دیدگاه‌های موافقان و مخالفان آن، در حال تبدیل به یک گفتمان در جامعه است.
تشکیل صندوق شورای عالی علوم و فناوری
وزیر علوم گفت: در همین مدت کم، با عنایت رئیس جمهور موفق شدیم مصوبه ایجاد صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری را از شورای عالی انقلاب فرهنگی اخذ کنیم که این صندوق در جهت‌دهی و اولویت‌گذاری در راستای خلق ثروت، حل مشکلات و زمینه‌سازی برای پیشرفت در عرصه‌های مربوط به حوزه کلان آموزش عالی و تأمین منابع مالی فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها، فعالیت خواهد کرد.
ایجاد مرکز پژوهش و آموزش عالی قرآنی و علوم انسانی
دکتر زلفی‌گل گفت: اخیراً مرکز پژوهش و آموزش عالی قرآنی را تغییر ساختار دادیم و این مرکز تحول در علوم انسانی را پیگیری خواهد کرد.
ایجاد معاونت فناوری و نوآوری
وزیر علوم گفت: برای پیگیری جدی مسائل فناوری و کاربردی کردن پژوهش‌ها، معاونت فناوری و نوآوری در ستاد وزارت علوم ایجاد و معاون آن نیز منصوب شد.
ایجاد اتاق‌های فکر
وزیر علوم ایجاد اتاق‌های فکر از جمله اقدامات مهم این سه ماه بیان کرد و گفت: این اتاق‌ها در بدو تشکیل هم برای وزارت برکات و عوائد داشته است که از جمله آن می‌توان به تدوین طرح پذیرش دانش آموختگان رشته‌های علوم انسانی و علوم پایه در دانشگاه فرهنگیان و استخدام آنها در آموزش و پرورش اشاره کرد تا انگیزه دانشجویان برای ورود به این رشته‌ها افزایش یابد.
وی تدوین طرح ایجاد دوره پسادکتری برای مشمولان سربازی داری مدرک دکتری را از ایده‌هایی نام برد که توسط اتاق فکر جوانان و نخبگان مطرح شد و مورد موافقت ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت.
ایجاد سامانه نظارت دائمی در وزارت علوم
وزیر علوم گفت: بر اساس قراردادی که با یکی از شرکت‌های نرم افزاری امضا شد، تمام مکتوبات و درخواست‌های وارده به وزارت علوم قابل نظارت و پیگیری خواهد بود و میزان زمان حل پرونده‌ها توسط کارشناسان و مدیران میانی توسط مدیران بالاتر قابل مشاهده خواهد بود.
در ادامه این نشست معاونان وزارت علوم و رؤسای اتاق‌های فکر دیدگاه‌های خود را در خصوص روند فعالیت این اتاق‌ها مطرح کردند.

 
 
علوم،وزارت،ايجاد،آموزش،علمي،وزير،فناوري،فعاليت،ماه،طرح،كشور، ...
 
 

یکشنبه، 07 آذر 1400 - 16:41 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0