FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


کتاب «آشنایی با طرح نهادینه سازی ارزش ها» روانه بازار نشر شد


کتاب «آشنایی با طرح نهادینه سازی ارزش ها» روانه بازار نشر شد

مهر | فرهنگی و هنری، دین و اندیشه | یکشنبه، 23 آبان 1400 - 15:24
تعلیم و تربیت، موضوعی جهانی است که هر نظام فکری، به فراخور مبانی آن، در کنار آموزش و انتقال دانش، برنامه‌هایی برای تربیت و پرورش در نظر می‌گیرد.
طرح،نهادينه،فكري،دانش،تربيت،آموزان،فصل،ارزش،حوزه،بررسي،تعليم ...

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «آشنایی با طرح نهادینه سازی ارزش ها» اثر رضا فرهادیان در ۱۹۲ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.
تعلیم و تربیت، موضوعی جهانی است که هر نظام فکری، به فراخور مبانی آن، در کنار آموزش و انتقال دانش، برنامه‌هایی برای تربیت و پرورش در نظر می‌گیرد.
در نظام فکری مؤسسه توحید، تعلیم؛ مهندسی و مدیریت تعاملی ذهن، تربیت؛ مهندسی و مدیریت تعاملی ارائه‌ها است، گرچه تعلیم خود نوعی از تربیت است.
اثر پیش رو در بر دارنده روش‌های اجرایی طرح نهادینه سازی ارزش هاست؛ این طرح مشتمل بر فهم، به کار گیری و نهادینه سازی ارزش‌های دینی در دوره دبستان تا دبیرستان است که قرار است با فراهم آوردن بستر علمی و تجربی و مهارت بخشی به آموزگاران، برای دانش آموزان مفید واقع شود.
از ویژگی‌های این طرح، کاربردی بودن آن است، چنان که با تمرکز بر الگوهای رفتاری، نمادها، آداب و سنت‌ها سامان یافته و به مدد تجربه متصدیان می‌تواند در نزدیک کردن عقیده به عمل سودمند باشد و پایه‌های توحیدی و الهی زندگی فرزندان را ارتقا بخشد.
اثر حاضر به انگیزه آشنایی با طرح «نهادینه سازی ارزش ها» تدوین شده است تا در دسترس معلمان و مربیان قرار گیرد.
این مؤسسه چند سالی است تلاش کرده که با کمک مدیران، معلمان، مربیان، کادر مدارس و خانواده‌ها بتواند ارزش‌ها را در شخصیت دانش آموزان نهادینه سازد.
ساختار اثر
این اثر در سه فصل تهیه و تدوین شده است: در فصل اول این اثر که با عنوان «درآمدی بر چیستی و ماهیت ارزش ها» تنظیم شده، پس از تبیین ضرورت رسیدن به کمال و شناخت فلسفه وجودی انسان، جایگاه اعمال بررسی می‌گردد و مبانی ارزشی طرح نهادینه سازی در دو حوزه فکری و ذهنی (عقل نظری) و حوزه عملی و ارادی (عقل عملی) دسته بندی شده است.
در حوزه فکری و ذهنی دو مبحث ذکر و یاد الهی (معرفت الهی) و ذکر و یاد امام (ع) (معرفت به امام) بررسی شده و در حوزه عملی و ارادی رابطه اراده و کمال، اهمیت و ضرورت و اهداف طرح بیان گردیده است.
نویسنده در فصل دوم، شیوه اجرایی طرح در دبستان را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد، و پس از معرفی طرح و بیان اهداف کلی و جزئی این طرح، ابزار و ارکان طرح را تبیین و اصول حاکم بر طرح مذکور را بررسی می‌کند و در ادامه، با طرح پرسشی در خصوص علم یا عمل و تأثیر آن در نظام فکری، روش اجرای این طرح و فرآیند نهادینه سازی ارزش‌ها و اجرای طرح مذکور را بیان کرده است؛ سپس، مصادیق طرح و ارزیابی آن از طریق دانش آموزان، همکاران مدرسه و والدین را تشریح و در پایان به بیان توضیحاتی کوتاه درباره بخش‌های مختلف این طرح پرداخته است.
سومین و آخرین فصل از این اثر، به نهادینه سازی ارزش‌ها در دبیرستان می‌پردازد و مباحثی از جمله «تحول نگرش، تغییر رفتار»، «مسائل امروز جامعه آموزشی»، «شرایط ویژه دانش آموزان»، «یادگیری مهارت حل مسئله از طریق تفکر»، «تهیه طرح درس»، «اصول کلی آموزش روش تعقلی» تبیین شده است.
علاقه مندان جهت خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه نمایند.

 
 
 
 
 

یکشنبه، 23 آبان 1400 - 23:03 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0