FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


تعیین ظرفیت دانشجو براساس قانون عدالت آموزشی منوط به نیازسنجی شد


تعیین ظرفیت دانشجو براساس قانون عدالت آموزشی منوط به نیازسنجی شد

مهر | دین و اندیشه | شنبه، 22 آبان 1400 - 08:00
معاونت آموزشی وزارت بهداشت در نامه ای به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ کرد: پذیرش دانشجوی بومی قانون عدالت آموزشی گروه پزشکی منوط به نیازسنجی منطقه ای است.
دانشگاه،پزشكي،پذيرش،آموزشي،بومي،دانشكده،قانون،تعهد،تبصره،دان ...

به گزارش خبرنگار مهر، معاونت آموزشی وزارت بهداشت در بخشنامه ابلاغی به دانشگاه های علوم پزشکی شرایط راه اندازی و توقف پذیرش دانشجو را به دانشگاه ها اعلام کرد.
در این بخشنامه آمده است: «به دنبال بخشنامه معاونت آموزشی وزارت بهداشت درخصوص ثبت ظرفیت های آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در پرتال سازمان سنجش، به دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد که راه اندازی و یا توقف پذیرش دانشجو منوط به کسب مجوز از شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی است.
در صورتی که دانشگاهی درخواست ظرفیت پذیرش برای رشته های تحصیلی جدید و یا عدم پذیرش دانشجو در رشته خاص دارد ضروری است دانشگاه یا دانشکده طبق روال شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی جهت اخذ مجوز لازم درخواست خود را به دبیرخانه شورا ارسال کنند.
با توجه به ضرورت تهیه و تنظیم جدول ظرفیت و همچنین شهرهای محل خدمت متعهدین از محل «سهمیه ۳۰ درصد پذیرش دانشجوی بومی موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی» در رشته های مورد نیاز آن دانشگاه یا دانشکده، دانشگاه ها باید با توجه به نامه مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت، بر اساس نیازسنجی به عمل آمده توسط آن دانشگاه، تعداد ظرفیت مورد نیاز در هر رشته به تفکیک شهرستان یا منطقه مورد نیاز را بر اساس جدول اعلامی تهیه کنند.
دانشگاه های علوم پزشکی باید توجه داشته باشند که پس از تهیه جدول مورد نظر موارد درخواستی را پس از کسب موافقت معاونت توسعه و مدیریت و منابع دانشگاه یا دانشکده در سامانه آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ با کد جداگانه برای هر شهر/ شهرستان/ منطقه محل خدمت ثبت کنند.
تایید نهایی ظرفیت های درخواستی از محل سهمیه ۳۰ درصد پذیرش دانشجوی بومی موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی توسط دبیرخانه، منوط به دریافت درخواست ضمیمه موافقت کتبی معاونت آموزشی و معاونت توسعه و منابع دانشگاه یا دانشکده خواهد بود.
در صورتی که دانشگاه یا دانشکده نیازمند پذیرش دانشجوی بومی در رشته / مقاطعی که در آن دانشگاه یا دانشکده دایر نیست، هستند، لازم است درخواست خود را از محل سهمیه ۳۰ درصد پذیرش دانشجوی بومی موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی به دبیرخانه ارسال کنند.
به گزارش مهر، بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‎های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب ۲۹ فروردین ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی برای پزشکی در مناطق محروم ۳۰ درصد سهمیه درنظر گرفته شده است.
ماده واحده ـ از تاریخ تصویب این قانون سهمیه‎ بندی در پذیرش دانشجو در دوره‎های تحصیلات تکمیلی و تخصصی (اعم از رشته‎های پزشکی و غیرپزشکی) در کلیه دانشگاه های دولتی و غیردولتی به جز مواردی که در ذیل آمده ممنوع است:
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است ۳۰ درصد ورودی های رشته‌های پزشکی عمومی، دستیاری تخصصی پزشکی و سایر رشته‌های گروه پزشکی را از طریق جذب دانـشجوی بومی با اولویت مناطق محروم و متناسب با نیاز استانها و در چهارچوب نظام سطح‌بندی پذیرش کند.
تبصره ۱ـ تعهد اخذ شده از مشمولان این بند برای خدمت در مناطق مورد تعهد سه‌برابر مدت تحصیل است و قابل خرید و جابه‌جایی نیست.
تبصره ۲ـ ارائه مدرک تحصیلی مشمولان مذکور بعد از اتمام تعهد مورد نظر، مجاز است و نامبردگان در زمان تعهد مجاز به فعالیت پزشکی در سایر نقاط کشور نیستند.
تبصره ۳ـ تحصیل دانشجویان بومی موضوع این بند در دانشگاه های استان مربوطه در اولویت است .
در صورتی که داوطلب مذکور نمره لازم برای تحصیل در دانشگاه های دیگر را کسب کرده باشد، تحصیل او برابر مقررات این بند منوط به موافقت وی خواهد بود.
تبصره ۴ـ ادامه تحصیل در مقاطع آموزشی بالاتر، پس از طی حداقل نیمی از مدت زمان تعهد مشمولان این بند امکان‌پذیر است.
تبصره ۵ ـ نقل و انتقال مشمولان این بند تابع مقررات این قانون است.

 
 
 
 
 

شنبه، 22 آبان 1400 - 13:34 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0