FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


ضرورت وجود توأمان دو حیث سلبی و ایجابی در مبارزه با استکبار جهانی


ضرورت وجود توأمان دو حیث سلبی و ایجابی در مبارزه با استکبار جهانی

مهر | دین و اندیشه | سه شنبه، 18 آبان 1400 - 10:47
واعظی گفت: روزی استکبار جهانی در مقابل این انقلاب و این ملت رشید به زانو در خواهد آمد که ما در آن جنبه ایجابی هم موفق شویم و با صِرف مبارزه سلبی منهای مبارزه ایجابی این اتفاق نخواهد افتاد.
استكبار،اسلامي،ايران،مبارزه،جمهوري،جهاني،رويكرد،ايجابي،سلبي، ...

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد واعظی در نشستی با حضور دبیران اتحادیه انجمن‌های اسلامی اروپا، با اشاره به مناسبت‌های مربوط به روز ملی «مبارزه با استکبار جهانی» اظهار داشت: در رابطه با مسأله مبارزه با استکبار جهانی در شرایط فعلی سیاسی، اجتماعی و فکری جامعه ایران، جریان‌ها و تفکرهایی وجود دارد که رویکرد مقاومتی نظام جمهوری اسلامی و مبارزه چهار دهه جامعه و نظام ایران با استکبار جهانی را مورد تردید یا سوال، نقد و مناقشه قرار می‌دهند.
جریان‌های ناقد رویکرد جمهوری اسلامی در مقابله با استکبار جهانی
نماینده رهبر انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا به منشأ و خاستگاه و محتوای این انکار، مقابله و مناقشه در این رویکرد نظام جمهوری اسلامی پرداخت و تصریح کرد: جریان‌هایی که به این رویکرد جمهوری اسلامی نگاه انتقادی دارند، به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند: دسته اول، کسانی هستند که کاملاً با رویکرد سیاسی به این مسأله نگاه می‌کنند و خاستگاه و منشأ رویکردشان، تقابل سیاسی با جمهوری اسلامی است؛ به تعبیر دیگر، مخالفت جدی و رادیکالی با اصل جمهوری اسلامی یا جهت گیری های آن دارند و از موضع سیاسی به آن می‌نگرند.
وی درباره عناصر رویکرد دسته اول ناقدان جمهوری اسلامی ایران افزود: معمولاً آنها محتوا و درون مایه رویکردشان از چند عنصر تشکیل می‌شود که عنصر اول این است که در این منازعه و نزاع ۴۰ ساله بین انقلاب اسلامی ایران و آمریکا یک تحلیلی دارند و بر اساس آن تحلیل، این نظام را حاصل کینه توزی و یاغی گری ایران می‌دانند و می‌گویند که این نزاعی است که ایران بر تنور آن می دمد و ایران شروع کننده آن بوده و جمهوری اسلامی ادامه می‌دهد.
واعظی به بزک کردن چهره آمریکا از سوی دسته اول ناقدان جمهوری اسلامی در مقابله با استکبار جهانی پرداخت و اظهار داشت: در این تحلیل، چهره آمریکا بزک می‌شود و فضا به نحوی ترسیم می‌شود که گویی آمریکا یا جهان غرب میلی به این منازعه ندارند و صلح طلب هستند و ایران از روی انگیزه‌ها و محاسباتی این جدال و نزاع بی منطق را ادامه می‌دهد.
جریانات مختلف از سلطنت طلبان گرفته یا معارضین سیاسی جمهوری اسلامی یا حتی برخی از جریانات داخل کشور هم هستند که این تحلیل را دارند و به این صورت به صحنه نگاه می‌کنند و از زاویه کاملاً سیاسی و برخاسته از نارضایتی نسبت به جمهوری اسلامی این مبارزه و نزاع را ادامه می‌دهند.
وی در خصوص نگرش دسته دوم گفت: دسته دوم کسانی هستند که با رویکرد تئوریک و نظری به این مسأله می‌نگرند و با یک ادبیات متفاوتی این مبارزه با استکبار را مورد مناقشه قرار می‌دهند؛ عصاره سخن دسته دوم، این است که ما اصولاً باید پراگماتیسم و واقع گرا باشیم.
نماینده رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا درباره تفاوت دنیای امروز و دنیای گذشته تصریح کرد: این دسته می‌گویند دنیای امروز دنیای تعامل و ارتباطات است، لهذا در روابط خارجی باید ایدئولوژی زدایی کنیم و ارزش‌ها، اعتقادات و این گونه مسائل نباید دخالت کند و منافع ملی باید مد نظر باشد و پارادایم حاکم بر روابط خارجی جمهوری اسلامی باید پارادایم کاملاً اقتصادی باشد، یعنی رفاه اقتصادی و رشد و توسعه اقتصادی باید مبنا باشد و در این مبنا از هر گونه تنش، مقابله و اقدامی که سبب شود تا منافع و عوائد ارتباطات بین المللی حاصل نشود یا ایران در یک تنگاهای اقتصادی قرار بگیرد، باید اجتناب شود؛ بنابراین این سیاست استکبار ستیزی که در این چند دهه بر روابط خارجی ایران حاکم بوده، مسأله مضرری است.
لزوم پرهیز از تحریف واقعیت‌های تاریخی روابط ایران و غرب
وی پس از تبیین دو رویکرد انتقادی با اشاره به یک رویکرد سوم که بر ضرورت توجه به واقعیت استکبار تأکید دارد، گفت: من به دنبال دفاع متعصبانه از کل مصادیق روابط خارجی در جمهوری اسلامی نیستم و نمی‌خواهم بگویم که در این ۴۰ سال سیاست خارجی و وزارت خارجه ما تماماً درست بوده و هیچ فرصت سوزی نشده است، اما بر پرهیز از خام اندیشی و غفلت از واقعیت استکبار و نقشی که در تاریخ معاصر ایران داشته، تأکید می‌کنم و نباید با خام اندیشی و غفلت به این مسأله نگاه کرد.
واعظی با اشاره به لزوم پرهیز از تحریف واقعیت‌های تاریخی روابط ایران و غرب اظهار داشت: نباید واقعیت‌های تاریخی روابط بین ایران و غرب در دنیای معاصر و تاریخ معاصر ایران را تحریف کرد و نبایستی واقعیت‌ها را نادیده گرفت.
مصادیقی از مداخله آمریکا در تاریخ معاصر ایران
وی به اعترافات مقامات آمریکایی در خصوص مداخله نسبت به سقوط دولت مصدق در ایران اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که مقامات رسمی آمریکایی، مثل مادلین آلبرایت که وزیر خارجه آمریکا بود، اعتراف کرد که در خصوص عملیات «آژاکس» و براندازی و سقوط دولت ملی محمد مصدق در ایران و قضایای مربوط به ملی شدن صنعت نفت، هدایت و مدیریت عملیات سقوط یک دولت ملی که به یک استبداد شدیدی منتهی شد که شاه در سال ۱۳۳۲ به بعد بر ایران حاکم شد و آن سرکوب، خفقان و نادیده گرفتن حقوق و منافع مادی مردم ایران و مسلط شدن همه جانبه آمریکا و غرب بر مقدرات کشور تا پیروزی انقلاب اسلامی که این فضا را تغییر داد، مدیریت و مداخله آنها بوده است.
نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا تصریح کرد: مسائل مربوط به بعد از پیروزی انقلاب و قبل از تسخیر لانه جاسوسی، فتنه‌هایی که در اقصی نقاط کشور، مخصوصاً بر مراکز مرزنشینی کشورمان مثل کردستان و قائله هایی که برقرار می‌شد و درصدد تضعیف حکومت مرکزی و بلکه ساقط کردن انقلاب حرکت‌هایی صورت می‌گرفت، با مدیریت آمریکا بود.
وی افزود: چیزی که در کشورهای عربی مشاهده کردیم مانند مسائلی از جمله ساقط کردن حکومت مرسی در مصر که در چند سال گذشته اتفاقات افتاد و نهضتی که برقرار شد و اخوان المسلمین حاکم شدند و تلاش‌هایی که در تمام کشورهای مختلف می‌شود، سیاست‌هایی که نئوکان ها (دولت بوش و دولت‌های بعدی) در خاورمیانه داشتند و مسأله ویرانی بسیاری از کشورهایی مثل سوریه، یمن و لیبی را داشتند، طرح کلی «خاورمیانه بزرگ به محوریت اسرائیل» بود.
تشریح طرح کلی «خاورمیانه بزرگ به محوریت اسرائیل»
وی ضمن تشریح این طرح تبیین کرد: در تحلیل‌های راهبردی شأن، به دنبال خاورمیانه با کشورهای خرد و ضعیف و تجزیه شده بودند تا بتوانند سلطه استکباری خود را با محوریت اسرائیل اعمال کنند و از جمله طرح‌های راهبردی بود که در آغاز هزاره سوم از سال ۲۰۰۰ به بعد آغاز و اجرایی و عملیاتی کردند و به اشغال عراق و افغانستان پرداختند و طرحشان بسیار روشن بود و رسماً اعلام می‌کردند که بعد از عراق، نوبت ایران است.
واعظی اظهار داشت: در سال ۲۰۰۳ عربستان و اسرائیل تأکید داشتند که به جای حمله به عراق، به ایران حمله شود و آمریکایی‌ها، عربستان و اسرائیل را متقاعد کردند که بعد از عراق، نوبت ایران می‌باشد و این دومینو است که به تدریج کشورهای بزرگ خاورمیانه به کشورهای کوچک تبدیل خواهند شد.
وی گفت: اصلاً چنین نیست که استکبار بدون تحرک و نقشه‌ای در گوشه‌ای نشسته باشد و این جمهوری اسلامی است که از سر عناد و یاغی گری می‌خواهد نزاعی را دامن زند و دنبال کند.
ضرورت توجه به مبانی دینی در تعامل با دیگر کشورها
نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا با بیان اینکه در تعامل با دنیا نمی‌توانیم مبانی دینی را نادیده بگیریم، تصریح کرد: جریاناتی که از بعد تئوریک و نظری وارد می‌شوند و می‌گویند که "جهان، جهان ارتباطات و تعاملات است و باید ارتباطات داشته باشیم و لذا باید از سیاست خارجی ایدئولوژی زدایی کنیم و فقط منافع مهم است"، هرچند این جمله وجهی از حقیقت دارد و نظام جمهوری اسلامی نیز سخنش این نیست که باید دنبال تنش زایی و نادیده گرفتن منافع ملی و تارک ارتباطات و تعاملات با دنیا باشیم، اما ما یک سری مبانی دینی داریم که نمی‌توان این مبانی دینی را نادیده گرفت.
وی با اشاره به آیاتی قرآن کریم و فرمایشی از امیرمؤمنان (ع) افزود: در دینمان به صراحت از ما خواسته می‌شود که «لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِّن دُونِکُمْ (سوره آل عمران / آیه ۱۱۸)، کفار را دوست خودمان قرار ندهیم و به آنها اعتماد نکنیم» و یا آن وصیت امام علی (ع) در بستر شهادت خطاب به امام حسن (ع) و امام حسین (ع) که فرمودند «کونا لِلظّالِمِ خَصماً وَ لِلمَظلومِ عَونا؛ شما خصم ظالمین و عون و یاور مظلومان باشید» و یا اینکه در قران می‌فرماید «فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لَا أَیْمَانَ لَهُمْ؛ با ائمه کفر قتال کنید چرا که اینها به عهدها و پیمان‌هایشان وفادار نیستند (سوره توبه / آیه ۱۲)»؛ نمونه بارز این آیه، برجام بود که آن را امضا کردند و ترامپ با کمال وقاحت این پیمان را پاره کرد و بر عهد خود وفادار نبود.
اینها مقوله‌هایی است که نمی‌توانیم نادیده بگیریم و مبانی اعتقاداتی در این مسائل داریم.
لزوم پرهیز از تنش آفرینی در سیاست و ضرورت دشمن شناسی
واعظی با اشاره به ضرورت هوشمندی نسبت به نقشه‌های استکبار جهانی اظهار داشت: نباید سیاست مان تنش آفرینی باشد اما باید دشمن شناس بوده و در مقابل نقشه‌های استکبار هوشمند باشیم.
وی با بیان اینکه باید در مقابل دسیسه‌های استکبار بصیر باشیم، گفت:
مبارزه با استکبار جهانی به معنای تنش آفرینی و ترک هرگونه تعامل سالم با همسایگان و جهان نیست؛ بلکه این ارتباطات باید در سایه کیاست و زیرکی مومنانه و با توجه به دشمن شناسی باشد.
باید در عین ارتباط، در مقابل فتنه‌ها، دسیسه‌ها، نقشه‌های استکباری هشیار، بصیر و مقاوم باشیم و این دعوت دینی است.
ضرورت وجود توأمان دو حیث سلبی و ایجابی در مبارزه با استکبار جهانی
نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا تصریح کرد: مبارزه ملی با استکبار جهانی دو حیث سلبی و ایجابی (منفی و مثبت) دارد؛ حیث سلبی آن به معنای مقاومت کردن، مبارزه منفی کردن در مقابل نقشه‌های استکبار، تن ندادن به ذلت، سازش نکردن در مقابل ظلم‌ها و تعدی‌ها و زیاده خواهی‌های استکبار است.
وی افزود: مبارزه ملی با استکبار جهانی بُعد ایجابی نیز دارد که آن بعد، ساختن ایران، ایجاد پیشرفت و رفاه، مبارزه با فساد، شایسته سالاری، شفافیت و مبارزه با رانت خواهی، اصلاح فرآیندهای اداری کشور، ایجاد پیشرفت در کشور و فقر زدایی است.
لزوم توازن بین جنبه سلبی و ایجابی در مبارزه با استکبار جهانی
واعظی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در کلان خود در مسأله مبارزه با استکبار جهانی، توازن بین جنبه سلبی و جنبه ایجابی برقرار نکرده است، اظهار داشت: ما نسبت به آن جنبه مبارزه سلبی توانمندتر ظاهر شدیم اما نسبت به آن جنبه ایجابی و اقداماتی که باید انجام دهیم تا یک ایران مقتدر، بالنده و رشد یافته داشته باشیم، قصور و تقصیر داریم و این باعث می‌شود که کُمِیت مبارزه با استکبار جهانی لنگ بزند، یعنی در اینجا توازن نباشد.
موفقیت جمهوری اسلامی در جنبه ایجابی مبارزه با استکبار جهانی؛ لازمه به زانو آمدن استکبار در برابر انقلاب / صِرف مبارزه سلبی با استکبار ناله عجزشان را در بر نخواهد داشت
وی با بیان اینکه صرف مبارزه سلبی با استکبار ناله عجزشان را در بر نخواهد داشت، گفت: روزی استکبار جهانی در مقابل این انقلاب و این ملت رشید به زانو در خواهد آمد که ما در آن جنبه ایجابی هم موفق شویم، آن وقت یک ایران بالنده، رشد یافته، فسادزدایی شده و ایرانی که بر اساس شایسته سالاری اداره می‌شود و ایرانی که برای نسل جوان خود در جنبه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی امیدآفرین است، خواهیم داشت و آن روز، ناله عجز و ضعف استکبار به گوش خواهد رسید و با صِرف مبارزه سلبی منهای مبارزه ایجابی این اتفاق نخواهد افتاد.
نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا خاطرنشان کرد: توجه و تأکید بر رویکرد ایجابی، به معنای نفی و توقف رویکرد سلبی نیست.
بلکه فایده تام به توأمان بودن این دو رویکرد بستگی دارد.

 

سه شنبه، 18 آبان 1400 - 21:22 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0