FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


پنجاه و نهمین دوره جایزه البرز برگزار شد


پنجاه و نهمین دوره جایزه البرز برگزار شد

مهر | دین و اندیشه | شنبه، 15 آبان 1400 - 17:53
پنجاه و نهمین دوره جایزه البرز جمعه ۱۴ آبان ماه با معرفی  ۴۷ دانش آموز  به عنوان برگزیده البرز ۱۴۰۰ برگزار شد.
البرز،دانش،جايزه،علمي،بنياد،علم،كشور،آموزان،وقف،فرهنگي،آموزي ...

به گزارش خبرنگار مهر، پنجاه و نهمین دوره جایزه البرز جمعه ۱۴ آبان ماه با معرفی ۴۷ دانش آموز به عنوان برگزیده البرز ۱۴۰۰ برگزار شد.
جایزه دانش آموزی البرز را دو برابر می‌شود
در مراسم آئین اهدای جایزه البرز ۱۴۰۰ ویژه دانش آموزان، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تلاش می‌کنیم جایزه دانش آموزی البرز را دوبرابر کنیم.
حجت الاسلام مهدی خاموشی با اشاره به مجاهده مال و نفس حسینعلی البرز افزود: ایشان علاوه بر منزل، اموالش را نیز وقف علم کرد.
وی خطاب به برگزیدگان جایزه گفت: زیباست که تک تک شما را یافته اند و زحمت کشیده اند تا قله نشین علم باشید.
انتخاب صحیح رمز ماندگاری یاد و نام انسان است
حجت‌الاسلام خاموشی افزود: مجاهدت با مال و نفس کلید بهشت است تا انسان به فلاح و رستگاری برسد، انسان‌ها خواه ناخواه از این دنیا می‌روند ولی انتخاب صحیح، شخص را مستمر و دائمی می‌کند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه وقف بنیاد البرز حمایت از فعالیت‌های علمی جوانان و نوجوانان است، گفت: در نظر داریم مجدداً رقم جایزه را در سال آینده و پس از تصویب در هیئت امنای بنیاد تا دوبرابر، افزایش دهیم.
خاموشی سپس به‌مرور توصیه‌های امام خمینی ره در چهل حدیث و اهمیت موضوع توجه بعدهام در دین مبین اسلام و همچنین منویات رهبر انقلاب اسلامی در گام دوم اشاره کرد و گفت: درزمینهٔ توسعه علم و دانش خداوند در قران کریم، آورده که هر فردی برمبنای شاکله خودش عمل می‌کند.
امام خمینی در ۴۰ حدیث عنوان کردند: سعی کن خدا را در قیامت با اراده ملاقات کنی که اگر بی اراده محشور شوی، به چهره انسان محشور نخواهی شد.
آن انگیزه و اراده، همان تعقل صحیح است که با مقدمه بی غل و غش فراهم شده باشد.
بی شک، انسان‌های عاقل خداجوی هستند.
باید موحد بود و موحد زیست تا خداوند را موحد ملاقات کرد.
درست کردن این شاکله با ایمان به خدا امکان پذیر است.
اگر فردی در جایی علم آموزی کرده، تعقل او براساس رتبه علمی اش شکل می‌گیرد.
اگر معلومات خودتان را در شناخت عالم افزایش بدهید، تعقلتان در آن زمینه شکل می‌گیرد.
مقدمه صحیح عقل، علم آموزی است
وی ادامه به ماجرای شهید نوجوان علی لندی و انتخابش اشاره کرد و افزود: ما در زمان جنگ از این نمونه‌ها زیاد داشتیم، برای انتخاب، فکر و تعقل می‌کنیم و این باور از عالم بودن می‌آید که زندگی دنیا محدود است و عالم باشد و برای فهم بیشتر تلاش کند و آگاه باشد که این فهم بیشتر شاکله انسان را می‌سازد.
وقتی این شاکله ساخته شود، شهید چمران از آن منتج می‌شود.
وی مقدمه تعقل را فراگرفتن دانست و گفت: با طی کردن مراحل علم شاکله انسان شکل می‌گیرد.
پس مقدمه صحیح عقل، علم آموزی است.
این مقدمه را شما به عنوان دانش آموز در حال طی کردن هستید اما راه زیادی در پیش رو دارید.
انسان به انتهای مسیر به صورت قانع شده نمی‌رسد.
خاموشی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، آینده خود را براساس تفکرات دانش آموزان شکل خواهد داد.
بی اثر کردن تحریم، اصلاح موازنه منفی صادرات و واردات، خروج از تک محصولی نفت، قوت پول ملی و … بستگی به علم اموزی دانش آموزان دارد.
هیچ کشوری با وابستگی به کشور دیگر به ارزش نرسیده است پس سازنده آینده این کشور، دانش آموزان هستند پس در این مسیر نباید خسته شوند.
همچنان که علم، جهاد و تلاش و شب بیداری می‌طلبد، مدیریت صحیح کشور نیز در آینده همین را می‌خواهد.
در ادامه حیدر ارشدی مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز ضمن تجلیل از، دانش آموزان، والدین آنها و تمام کسانی که در این مسیر گام برداشتند اشاره و سپس به گوشه‌ای از تاریخچه بنیاد فرهنگی البرز و اهداف شکل‌گیری آن پرداخت و گفت: در ایران زمین از دیرباز، زنان و مردان فرهیخته ای وجود داشته اند و دارند که داشته‌ها و اموال خود را بی دریغ در راه هم نوعان خویش انفاق کرده اند.
وی افزود: این خدمات اعم از احداث اماکن علمی و فرهنگی، کمک به درمان بیماران، رهانیدن اسیران و زندانیان از بند و خدمات علمی و فرهنگی و…همچون صدقه جاریه تا نسل‌ها ادامه می‌یابد.
در عصر ما باید از شادروان حسینعلی البرز مؤسس بنیاد فرهنگی البرز نام برد که خدمات آن همچنان ادامه دارد.
ارشدی با اشاره به اینکه جایزه البرز معروف به نوبل ایرانی، بعنوان قدیمی ترین و با سابقه ترین جایزه علمی کشور با پیشینه قریب به ۶۰ سال است که ریشه آن از اندیشه پاک زنده باد حسینعلی البرز نشأت گرفته است، بیان داشت: جایزه البرز جایزه‌ای برخاسته از ایمان، انگیزه، اراده است و امید است در اندیشه و علم نخبگان راهنما و شوق آفرین بوده و موجب تقویت روحیه دانش پژوهی جامعه علمی گردد.
مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: زنده یاد البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی تمام اموال خود را با تأسیس بنیاد علمی البرز به منظور توسعه فرهنگ علم و دانش و حمایت از دانشمندان، مخترعین، دانشگاهیان و دانش آموزان برتر کشور وقف نمود تا برای تسکین آلام بشری، ارتقا رفاه زندگی انسانی، و اعتلای نام ایران در جامعه جهانی عزت و افتخار کسب کنند.
بیش از نیم قرن از اقدامی که مرحوم البرز بنیان نهاد می‌گذرد و تاکنون هزاران نخبه و پژوهنده علمی و فرهنگی ایرانی، مورد حمایت و تشویق این بنیاد قرار گرفته اند.
اهمیت ارتقا سهم وقف در توسعه علم و فناوری
وی به ظرفیت علمی، فرهنگی و… این جایزه اشاره داشت و گفت: به منظور ترویج فرهنگ وقف علمی در جامعه، و توجه مردم نسبت به عرصه‌های جدید وقف متناسب با نیازهای روز در جامعه، مطابق با تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقا سهم وقف در توسعه علم و فناوری، و همچنین معرفی مرحوم حسینعلی البرز به عنوان چهره ماندگار وقف علمی، با هدف معرفی واقفین و خیرین به جامعه، اقدامات بیشتری در راستای معرفی این بنیاد به جامعه در دست بنیاد علمی_ فرهنگی البرز قرار گرفته است.
ارشدی گفت: امروزه جامعه ما بیش از هر زمان دیگر نیاز به تولید و ترویج ایده‌هایی همچون بنیاد البرز دارد تا خیرین و واقفین در مسیر توسعه و پیشرفت علمی کشور، تأثیر بیشتری داشته باشند تا از این رهگذر شاهد پیشرفت و شکوفایی هرچه بیشتر استعدادها و نخبگان علمی کشور و اعتلای نام ایران عزیزمان باشیم.
ارشدی گفت: شیوه اجرایی نیت واقف در بنیاد البرز، به عنوان متولی باسابقه علمی ایران از طریق برگزاری سالانه مراسم ملی در دو بخش دانشگاهی و دانش آموزی است که در سالجاری مراسم جایزه البرز دانشگاهی با هدف تجلیل از دانشمندان، نوآوران، دانشگاهیان و حوزویان برتر سراسر کشور، در نیمه اول سال برگزار شد.
به مناسبت ۱۳ آبان و روز دانش آموز و آئین تقدیر از دانش آموزان برتر سراسر کشور این مراسم برگزار شده است.
۴۷ دانش آموز نخبه؛ برگزیدگان جایزه البرز ۱۴۰۰
دبیر کل جایزه البرز درباره فرایند انتخاب دانش آموزان برتر در جایزه البرز ۱۴۰۰ بیان داشت: پس از ابلاغ بخشنامه وزارت آموزش و پرورش، ادارات کل استانی از بین دانش آموزان واجد شرایط در هر استان، نفرات برتر را به همراه مدارک و مستندات آنها از طریق سامانه البرز معرفی کردند.
با خاتمه فرایند ثبت نام و بارگزاری مدارک دانش آموزان و بررسی و ارزیابی مستندات ایشان از سراسر کشور، آئین داوری و انتخاب نهایی از میان افراد واجد شرایط معرفی شده به صورت همزمان و به تفکیک توسط هیأت انتخاب جایزه البرز در مهرماه سال جاری و با حضور قریب به ۳۰ چهره علمی و اساتید و معلمان پیشکسوت و ممتاز کشور و براساس شاخص‌ها و حدنصابهای معین، برگزار شد.
و جمعه ۱۴ آبان آئین ۵۹ امین جایزه بزرگ البرز را با هدف تقدیر از دانش اموزان برتر کشور برگزار شده است.
لازم به ذکر است در این مراسم جایزه ویژه البرز دانش آموزی به پاس اقدام فداکارانه دانش آموز شهید علی لندی، به خانواده صبور ایشان اهدا شد.
این دوره ۴۷ نفر به عنوان برگزیده البرز ۱۴۰۰ دانش آموزی معرفی شدند.
در بخش متوسطه اول ۷ آقا و ۲۰ نفر خانم و در بخش متوسطه دوم ۹ آقا و ۱۱ خانم معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.
این مراسم با همکاری و پشتیبانی سازمان اوقاف، بنیاد نخبگان و وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
جایزه البرز در سال ۱۳۴۲ بصورت وقف علمی با هدف پیشرانی حرکت علمی تأسیس شده است.

 
 
البرز،دانش،جايزه،علمي،بنياد،علم،كشور،آموزان،وقف،فرهنگي،آموزي ...
 
 

شنبه، 15 آبان 1400 - 22:13 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0