FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


دولت سیزدهم تهدیدزدایی را جایگزین تنش زدایی کرد/ «شیطان بزرگ»، مقابل ایران است، نه «کدخدا»


دولت سیزدهم تهدیدزدایی را جایگزین تنش زدایی کرد/ «شیطان بزرگ»، مقابل ایران است، نه «کدخدا»

فارس | سیاسی | شنبه، 15 آبان 1400 - 17:12
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان شاخص‌های نظریه مقاومت را دنبال می‌کنند گفت: با آنکه دولت سیزدهم تهدیدزدایی را جایگزین تنش زدایی کرده ولی باید بدانیم که «شیطان بزرگ»، مقابل ایران است، نه «کدخدا».
بايستي،ايران،نظريه،مذاكرات،اسلامي،قدرت،مجلس،جمهوري،مقاومت،كم ...

حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس: پس از آن‌که ۶ دور مذاکره به منظور احیای برجام با حضور ایران و گروه ۱+۴ (آلمان،‌ فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا از اواسط فروردین ماه در وین آغاز و در اواخر خرداد ماه پایان یافت، مقرر شد بعد از شروع به کار دولت سیزدهم در این خصوص تصمیم گیری و اعلام نظر شود.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در این مدت بارها اعلام کردند که مذاکرات هسته‌ای به منظور رفع کامل تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا بزودی از سر گرفته می‌شود.
* نمی‌خواهیم از نقطه بن بست مذاکرات وین وارد مذاکرات وین شویم
در همین راستا «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام ۲۲ مهر ماه در تهران با «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران دیدار و دو طرف توافق کردند که مباحث باقیمانده را در بروکسل دنبال کنند.
پس از آن علی باقری چهارشنبه پنجم آبان ماه در پایتخت بلژیک رایزنی پنج ساعته‌ای با مورا داشت و مقرر شد مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۴ (آلمان،‌ فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) پیش از پایان نوامبر آغاز شود.
همزمان با مذاکرات در بروکسل، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشستی مطبوعاتی در تهران اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای را از دو هفته پیش در تهران کلید زدیم و گفت‌وگو بین آقای باقری معاون سیاسی وزیر خارجه و آقای انریکه مورا شروع شد و امروز آقای باقری در بروکسل است برای تکمیل آن گفت‌وگوها.
ما با آقای انریکه مورا و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا درباره این گفت‌وگو می‌کنیم که زمانی وارد مذاکره جدید با ۱+۴ خواهیم شد، چگونه مذاکره و چگونه در مسائل تمرکز کنیم که اولا همه طرف‌ها بدون فوت وقت و در اولین زمان ممکن به تعهدات کامل خودشان در برجام برگردند و ثانیا برگشتن آنها به برجام، آورده خیلی مهمی برای ما در جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.
* 8 سال با جار و جنجال ساختگی کشور را عقب بردند
فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره تغییر ریل مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: این موضوع به مبانی فکری حاکم بر دولت‌های ما باز می‌گردد یعنی اگر ما به سال 92 بازگردیم که تیم مذاکره‌کننده در آبان و آذر سال 92 که همه دستاوردها را به زمین گذاشتند به کشورمان بازگشتند من تعبیر آن را داشتم که آنها یک شکلات گاز زده را با خود آوردند و نبایستی آنها را قهرمان دیپلماسی بدانیم.
وی افزود: مبانی فکری حاکم بر آن دولت سابق را باید به خوبی بشناسیم چرا که در آن صورت مشخص خواهد شد که آنها فاتحه هسته‌ای را خواندند و نبایستی اینگونه فکر کنیم آنها به موضوع هسته‌ای متوقف خواهند ماند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: مبانی فکری حاکم بر دولت سابق خود را در مباحث اقتصادی،‌ اجتماعی،‌ آموزشی و فرهنگی نشان داد.
عباسی گفت: نبایستی در دام عده‌ای که موضوعی را می‌سازند و سعی می‌کنند با جار و جنجال آن را در جامعه ترویج کنند بیفتیم؛ 8 سال وضعیت کشور در دولت سابق بگونه‌ای بود که با موضوع‌سازی جناح‌های انقلابی را منفعل کردند.
* نظریه مقاومت منش امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری
وی گفت:‌ مشکلات معیشتی که در کشور ایجاد شد باعث شد که جریان دیگری بر سر کار بیاید و جریان انقلابی خود را بازسازی کرد و در نهایت نظر مردم جلب شده و جریان غیر انقلابی صحنه را در اسفند 98 و خرداد 1400 ترک کرد و عملا برخی از آنها حتی در انتخابات هم شرکت نکردند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: در دولت و مجلس فعلی نظریه مقاومت شکل گرفته است که مشخصات خاصی دارد؛‌ آیا این نظریه به تنش‌زدایی معتقد است یا به تهدید‌زدایی؟
تنش‌زدایی از آن نظریه غربگرا است و دولتی که متمایل به لیبرالیسم بود و در آن دولت اینگونه بود که دستاوردها را بر زمین بگذاریم و با آنها سازش کنیم نظریه تهدید‌زدایی معتقد است که بایستی تهدید را برطرف کنیم که این موضوع از نظریه مقاومت شکل می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در نظریه مقاومت منش بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری وجود دارد که این نظریه برگرفته از آیات قرآن کریم است که شیطان را در دنیا می‌بیند و به موضوع شیطان بزرگ اشاره می‌کند در حالی که در نظریه غربگرا اعتقادی به شیطان ندارند.
معاون اسبق رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: اگر ما به مکاتبات دقت لازم را داشته باشیم متوجه می‌شویم به کدام سمت و سو حرکت خواهد کرد.
* پیش شرط ایران برای آمریکا عمل به تعهداتش است
وی تأکید کرد: بهتر است در شرایط فعلی شاخص‌های نظریه مقاومت را در مذاکرات به کار ببندیم؛‌ دیگر نباید به آمریکا به عنوان کدخدا نگاه کنیم بلکه باید به عنوان شیطان بزرگ بنگریم اگر هم آمریکا قرار است مذاکره‌ای با ما داشته باشد بایستی در کنار 5 کشور دیگر بنشیند و همسطح آنها باشد.
رئیس سابق کمیسیون انرژی مجلس افزود:‌آمریکا باید قبل از مذاکره با جمهوری اسلامی ایران تکالیف خود را در برجامی که آن را به زور پذیرفتیم عملیاتی کند و تحریم‌ها را برداشته و خسارات این مدتی که به تعهدات خود عمل نکرده است را هم بپردازد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: اگر آمریکایی‌ها به تعهدات خود جامه عمل پوشاندند طبق نظریه مقاومت بایستی در کنار بقیه با تهران صحبت کند البته ما نباید در این مذاکرات تکلیف جدیدی را بپذیریم بلکه بایستی از حقوق خود بهره‌مند شویم و تکلیف خود را مطابق معاهدات بین‌‌ المللی انجام دهیم.
عباسی گفت:‌اگر هر معاهده‌ای را پذیرفتیم بایستی بر همین اساس به تکالیف خود عمل کنیم؛‌حقوق مردم خود را محترم دانسته و سپس تکلیف ایجاد کنیم.
* قدرت سخت پشتوانه تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران است
وی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای بایستی بر مبنای نظریه مقاومت و تهدیدزدایی جلو برود گفت: در این مذاکرات بایستی هم از قدرت نرم استفاده کنیم هم قدرت سخت؛‌پیوندی که بین مردم و حاکمیت در انتخابات ایجاد شد قدرت نرم‌مان است که می‌توانم به انتخابات اسفند 98 و خرداد 1400 اشاره کنیم که تکلیف مجلس، ریاست جمهوری و شوراها مشخص شد لذا این قدرت نرم پشتوانه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره استفاده قدرت سخت ایران در مذاکرات هسته‌ای هم گفت:‌ بایستی قدرت سخت به میدان آمده و پشتوانه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای باشد؛ بایستی دفاع از جمهوری اسلامی را از هزاران کیلومتر خارج از مرزهای ایران داشته باشیم و هیچکس نباید ما را تهدید کند ما بایستی موشک قاره‌پیمای خود را تست کنیم و بایستی در فضا پا بگذاریم و در باشگاه فضایی جایگاه خود را تثبیت کنیم و در باشگاه موشکی در زمره کشورهای درجه یک باشیم.
*بازدارندگی ایران در اقیانوس اطلس، دریای مدیترانه و قطب جنوب است
وی گفت:‌ اگر مردم استقلال می‌خواهند و بنای حل مشکلات معیشتی را دارند بایستی بدانند در حوزه دفاع بایستی از نیروهای مسلح و وزارت دفاع پشتیبانی شود و در خارج از مرزها هم بایستی هواپیماهای دشمن را سرنگون کنیم و بر همین اساس به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که در که در آسمان مانور سوختگیری انجام دهند و اگر هم این کار را انجام دادند بلافاصله باید با شلیک سامانه‌های مختلف هواپیماهای آنها ساقط شود.
عباسی گفت: بازدارندگی بایستی به خارج از کشورهای همسایه برده شود نه خارج از مرزها؛ بازدارندگی ایران در اقیانوس اطلس، دریای مدیترانه و قطب جنوب است و به همین دلیل بایستی روی پیشران‌های هسته‌ای کار کنیم چرا که نمادهای قدرت هر کشوری از جمله جمهوری اسلامی آن است که در برخی نقاط خاص حضور جدی داشت باشند.
حیات عزتمندانه جمهوری اسلامی و حفظ استقلال آن هم با این پیش شرط است که باید علم و فناوری را در حوزه علم و ثروت و حوزه دفاع اهمیت بالاتری بدهد.
به گزارش فارس، جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته که گفت‌و‌گوهای هسته‌ای را از نقطه بن‌بست شروع نکند و در بن‌بست‌ها و ابهامات گیر نکند زیرا دولت سیزدهم عملگرا و نتیجه‌محور است و با این پیش شرط پشت میز مذاکره قرار می‌گیرد که به نتایج ملموس و بهتری برسد.
انتهای پیام/

 
 
بايستي،ايران،نظريه،مذاكرات،اسلامي،قدرت،مجلس،جمهوري،مقاومت،كم ... بايستي،ايران،نظريه،مذاكرات،اسلامي،قدرت،مجلس،جمهوري،مقاومت،كم ... بايستي،ايران،نظريه،مذاكرات،اسلامي،قدرت،مجلس،جمهوري،مقاومت،كم ... بايستي،ايران،نظريه،مذاكرات،اسلامي،قدرت،مجلس،جمهوري،مقاومت،كم ... بايستي،ايران،نظريه،مذاكرات،اسلامي،قدرت،مجلس،جمهوري،مقاومت،كم ...
 
 

شنبه، 15 آبان 1400 - 21:38 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0