FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


برنامه وزارت علوم برای نمایه کردن مجلات علمی به زبان فارسی


برنامه وزارت علوم برای نمایه کردن مجلات علمی به زبان فارسی

مهر | دین و اندیشه | چهارشنبه، 12 آبان 1400 - 17:19
وزیر علوم یکی از برنامه های جدید وزارت علوم را نمایه کردن مجلات علمی به زبان فارسی عنوان کرد.
علمي،جامعه،دانشگاه،نمايه،دانشگاهي،علم،كشور،مجلات،باور،زلفي،ف ...

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زلفی گل در مراسم تودیع رئیس سابق دانشگاه و معارفه رئیس دانشگاه خواجه نصیر که امروز چهارشنبه ۱۲ آبان ماه برگزار شد، گفت: معنای ۲۰ میلیون تحصیل کرده دانشگاهی این است که جامعه ایرانی با چند دهه قبل فرق کرده و تبدیل به جامعه فرهیخته و فرهنگ مدار دین باور و هویت مدار شده است.
این دستاورد بزرگ می طلبد که ما قدردان جامعه دانشگاهی کشور باشیم اعم از اعضای هیات علمی و یاوران علمی.
وزیر علوم افزود: باعث افتخار است که امروز چندین شرکت علمی کشور ما توانسته اند واکسن کرونا تولید کنند و امروزه تعداد شرکت های دانش بنیان ما قابل ملاحظه است؛ اگر چه کافی نیست اما همه این ها دستاوردهای جامعه دانشگاهی است.
جامعه دانشگاهی ما عامل اصلی موفقیت های کشور ما بوده است، اگر در عرصه نظامی و امنیتی و پزشکی و رفاه اجتماعی توفیقاتی داشتیم نتیجه حضور موثر دانش آموختگان دانشگاه های ما بوده است.
وی افزود: اختلاف بیش از ۲۰ هزار سند علمی با ترکیه نشان می دهد که تلاش های جامعه علمی واقعا موثر بوده است.
ما در عرصه دیپلماسی بسیار خوب عمل کردیم، اگرچه کافی نیست و باید هدفمان این باشد که هر هیات علمی با یک دانشمند خارجی مشارکت علمی داشته باشد؛ چرا که اعتقاد داریم علم عنکبوت وار اثربخشی خاص خود را ندارد.
یکی از ویژگی های علم این است در علم مالکیت مطرح نیست و ارزش علم به انتشارش است.
زلفی گل یکی از برنامه های جدید وزارت علوم را نمایه کردن مجلات علمی به زبان فارسی عنوان کرد و گفت:مجلات علمی در پایگاه های استناد علمی به ۳۲ زبان نمایه می شود و برای نمایه شدن مجلات فارسی یک شاخص هایی لازم دارد و حتما لازم نیست متن برون داد ما انگلیسی باشد.
ما در انجمن شیمی ایران بعد از دو سال مجله پژوهش های شیمی را به زبان فارسی نمایه کردیم.
یکی دیگر از کارهایی که در دیپلماسی علمی می توانیم داشته باشیم، تلاش کنیم مجلاتمان بین المللی شود.
وزیر علوم با بیان اینکه برنامه ریزی کردیم که سالی ۵ درصد از مجلات ما نمایه شود، گفت: وقتی از کشورهای دیگر تقاضای پسادکتری دارند یعنی آن دانشگاه مرجعیت علمی پیدا کرده است.
خوشبختانه بحث مرجعیت علمی در دانشگاه های ما جدی گرفته شده است که البته کافی نیست و بهتر است حداقل هر عضو هیات علمی بهتر است با یک محقق خارج از کشور ارتباط علمی و رفت و آمد علمی داشته باشند.
وی افزود: این انتقادی که به جامعه دانشگاهی وارد می شود که نگاهش به مقاله است، ضمن اینکه این حرف را رد می کنیم ولی این انتقاد را قبول داریم و باید سیستمی ایجاد کنیم که بخش قابل توجهی از پتانسیل دانشجویان تحصیلات تکمیلی و محققان را در راستای نیازهای جامعه هدایت کند.
زلفی گل خاطرنشان کرد: ما اگر می خواهیم اشتغال دانشجویان و جوانان را حل کنیم نیاز به ساز و کار خاصی داریم و باید به نوآوری و فناوری توجه ویژه داشته باشیم.
می خواهیم به مسولان بگوییم که اگر باور دارید که معضل عمده امروز کشور ما اشتغال است و باور دارید که نخبگان ما بخاطر اینکه شغل ندارند مهاجرت می کنند و با بستر مناسب می‌خواهید جلوی مهاجرت را بگیرید، باید در زمینه فناوری و نوآوری سرمایه گذاری کنید اگر این را باور دارید جایش دانشگاه و پارک های علم و فناوری است.

 
 
علمي،جامعه،دانشگاه،نمايه،دانشگاهي،علم،كشور،مجلات،باور،زلفي،ف ...
 

پنجشنبه، 13 آبان 1400 - 23:01 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0