FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


توسعه برنامه‌های آموزشی رسمی متناسب با نیازهای کشور


توسعه برنامه‌های آموزشی رسمی متناسب با نیازهای کشور

مهر | دین و اندیشه | پنجشنبه، 29 مهر 1400 - 14:18
رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران اولویت‌های دانشکده را توسعه برنامه‌های آموزشی رسمی و دوره‌های کوتاه‌مدت متناسب با نیازهای کشور و اجرای برنامه‌های مشترک با سایر دانشکده‌ ها عنوان کرد.
دانشگاه،كارآفريني،دانشكده،كشور،علمي،آموزش،آموزشي،برگزاري،هيأ ...

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، در آئین معارفه رئیس جدید و تکریم رئیس سابق دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران که در دانشکده کارآفرینی برگزار شد، دکتر جهانگیر یداللهی، رئیس جدید دانشکده کارآفرینی با اشاره به مشکلات بسیاری که در تأسیس و راه‌اندازی دانشکده کارآفرینی از ابتدا وجود داشته، تلاش رؤسای سابق دانشکده برای دستیابی به دستاوردها و موفقیت‌های کنونی را قابل‌ستایش توصیف کرد و افزود: دنیا در حال حرکت است و متوقف شدنی نیست و نیازها و مشکلات نامحدود است، لذا باید مسیر موفقیت را ادامه داد.
وی با تأکید بر توجه سرپرست دانشگاه به کارآفرینی به‌عنوان یکی از اولویت‌های دانشگاه تهران گفت: وقتی از کارآفرینی سخن می‌گوئیم، یعنی دانشگاهی که دانش‌آموختگان کارآفرین تربیت و نتایج تحقیقات دانشگاه را تجاری می‌کند و بر مبنای دنیای واقعی آموزش می‌دهد.
رئیس دانشکده کارآفرینی مثال ملموس آموزش بر مبنای دنیای واقعی را آموزش پزشکی دانست و تأکید کرد که همه آموزش‌ها باید به آن سمت برود و ملموس، واقعی و منطبق با مسائل کشور و جهان باشد.
باید در توسعه اکوسیستم کارآفرینی کشور نقش ایفا کنیم
یداللهی با اشاره به اینکه اگر قرار است دانشگاهی کارآفرین شود، باید مأموریت‌هایی برای خود تعریف کند، افزود: مأموریت قبلی ما تربیت متخصصانی برای نیازهای جاری کشور بود، اما به‌عنوان دانشکده کارآفرینی باید در توسعه اکوسیستم کارآفرینی در کشور و دانشگاه نقش اساسی ایفا کنیم و پژوهش‌ها، پایان‌نامه، رساله‌ها و تحقیقات اعضای هیأت علمی بر تنگناها و چالش‌های توسعه کارآفرینی در کشور و دانشگاه استوار باشد.
باید به‌عنوان موضوع تحقیق راه حل، پیشنهاد و راهبرد ارائه دهیم.
و با گروه‌های آموزشی و دانشکده‌هایی شبکه‌سازی کنیم که در کشور کارآفرینی آموزش می‌دهند.
وی تصریح کرد: وقتی از حرکت ملی سخن می‌گوئیم نه‌تنها یک نفر، بلکه یک گروه و یا دانشگاه به تنهایی نمی‌تواند قهرمان باشد و موفق عمل کند، بلکه باید شبکه‌سازی و سازمان‌دهی را در کل کشور بین دانشجویان و با همه سازمان‌های فعال در حوزه کارآفرینی داشته باشیم تا بتوانیم هم به نیاز آن پاسخ دهیم و هم اینکه دانش و تجربیات را داخل دانشگاه بیاوریم و در خدمت اهداف توسعه کارآفرینی به کار گیریم.
رئیس دانشکده کارآفرین یکی از اهداف مهم را بهبود مستمر روش‌های یادگیری و یاددهی برای اعضای هیأت علمی عنوان کرد و افزود: عضو هیأت علمی که کاملاً به‌روز است و مطالعه دائمی دارد روز بعد دیگر به‌روز نیست و فرایند بهبود یک فرایند مستمر است و این تلاش زمانی اثربخش است که ما در تعامل با سایر دانشکده‌ها و فعالان توسعه کارآفرینی در کشور باشیم.
توسعه برنامه‌های آموزشی رسمی متناسب با نیازهای کشور
وی اولویت‌های دانشکده را توسعه برنامه‌های آموزشی رسمی و دوره‌های کوتاه‌مدت متناسب با نیازهای کشور، اجرای برنامه‌های مشترک با سایر دانشکده‌های دانشگاه و برگزاری رویدادهای مشترک با سازمان‌های فعال در حوزه کارآفرینی اعلام کرد و تحقق این اهداف را با ایجاد فضای همدلی، همکاری و یکپارچگی با همکاری تمامی اعضای هیأت علمی میسر دانست.
دکتر کمره‌ای معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه کارآفرینی یکی از سیاست‌های اصلی دانشگاه تهران است که سرپرست جدید دانشگاه تأکید ویژه‌ای بر آن دارد، افزود: برای تأسیس دانشکده کارآفرینی زحمات زیادی کشیده شده است و در حال حاضر دانشکده کارآفرینی جایگاه خوب و شناخته‌شده‌ای در سطح کشور دارد و امیدواریم این رشد به قوت خود ادامه پیدا کند و دانشکده کارآفرینی نقش و وظیفه‌ای که به خاطر آن تأسیس شده است را به اجرا گذارد.
معاون آموزشی دانشگاه با تأکید بر اینکه نباید فراموش کرد که دانشگاه تهران، دانشگاهی جامع است که همه رشته‌ها در آن وجود دارد، خاطرنشان کرد: برخی فعالیت‌ها و رشته‌ها زودبازده هستند و آثار و نتایج آنها به لحاظ فعالیت‌های علمی و دستاوردهای پژوهشی قابل رؤیت است و برخی دیگر به‌رغم زمان‌بر بودن باز هم کارآفرین هستند، رشته‌هایی که به لحاظ کیفیت بنیادی بوده و سال‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد.
استاد دانشکدگان فنی دانشگاه تهران تصریح کرد: لزوماً شاخص کارآفرینی تجاری‌سازی نیست.
یکی از شاخص‌های کارآفرینی تجاری‌سازی است.
فارغ‌التحصیلانی که بتوانند کارآفرینی و ایجاد اشتغال کنند نیز یکی از مصادیق کارآفرینی هستند.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه دانشکده کارآفرینی نام بزرگی دارد و باید در راستای تحقق کارآفرینی در همه ابعاد به پیش برود، افزود: دانشگاه کارآفرین، بین‌المللی و با مسئولیت‌پذیری اجتماعی از اهداف دانشگاه است، اما در رأس همه اینها ارتقای کیفیت آموزش، پژوهش و کیفیت علمی دانشگاه است و اگر به کیفیت مطلوب دست پیدا نکنیم به هدف نرسیده‌ایم.
کمره‌ای اظهار امیدواری کرد که دانشکده کارآفرینی با وجود آئین‌نامه‌ها، ضوابط، کمیت و کیفیت مناسب اعضای هیأت علمی برای موفقیت و حرکت در جهت اهداف به کمک سایر دانشکدگان، پردیس‌های اقماری، مراکز و مؤسسات دانشگاه موفق عمل کند.
دانشکده کارآفرینی با ۳۴ عضو هیأت علمی قطعاً می‌تواند دانشکده کارآمدی باشد، چرا که اسباب کار آماده است و باید همت کرد تا به هدف رسید و کار را پیش برد.
معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به آغاز سال تحصیلی و انتشار اخبار ضدونقیض درباره حضوری شدن کلاس‌های دانشگاه گفت: درباره نحوه برگزاری کلاس‌ها در حال مذاکره با وزارت علوم هستیم و برای رسیدن به این مهم برنامه‌ریزی جامعی در دانشگاه تهران باید اتفاق بیفتد تا بتوانیم دوره‌های حضوری را برگزار کنیم و در نهایت تابع مصوبات ستاد ملی کرونا و وزارت علوم هستیم.
وی یکی از موانع برای برگزاری کلاس‌های حضوری را واکسینه نشدن کامل دانشجویان تاکنون دانست و واکسینه شدن تعداد بیشتر از دانشجویان را دغدغه بزرگ معاونت آموزشی برای برگزاری کلاس‌های حضوری عنوان و تأکید کرد باید دانشجویان را ترغیب کرد تا واکسینه شوند.
اولویت ما برگزاری کلاس حضوری برای دروس عملی است
وی در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر اولویت ما برگزاری کلاس حضوری برای دروس عملی است، چرا که دروس عملی در برخی رشته‌ها به‌صورت مجازی نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.
کمره‌ای خاطرنشان کرد در سه دوره‌ای که کلاس‌های دانشگاه به‌صورت غیرحضوری برگزار شده است از لحاظ کیفیت علمی به نتیجه مطلوبی رسیدیم و امیدواریم با تلاش دانشگاه و دانشجویان به وظایف خود به‌خوبی عمل کنیم.
باید به دنبال نقش آفرینی در بیرون از دانشگاه بود
غلامحسین حسینی‌نیا، رئیس سابق دانشکده کارآفرینی، دیگر سخنران این مراسم با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در دوران مشکلات و بحران‌های مختلف جهانی و کمبودهای داخلی در حوزه‌های مالی، آموزشی و پژوهش، بین‌المللی در دوره سه‌ساله ریاست بر دانشکده ارائه کرد.
بازنگری در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و برگزاری دوره‌های آزاد
وی تسهیل‌گری برای ایجاد فضای مناسب برای فعالیت اعضای هیأت علمی و دانشجویان، خارج شدن دانشکده از حالت تک‌رشته‌ای، کمک به تأسیس چند رشته دردانشگاه‌های دیگر و ارائه سرویس کامل آموزشی به سایر دانشکدگان دانشگاه، جذب اعضای هیأت علمی به‌خصوص جذب استادان ایرانی خارج از کشور و برگزاری کارگاه‌های بین‌المللی با استادان ایرانی در سراسر جهان، بازنگری در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، برگزاری دوره‌های آزاد و پرداخت بدهی‌ها از جمله اقدامات خود عنوان کرد.
دانشیار دانشکده کارآفرینی که مسئولیت سازمان فنی و حرفه‌ای را برعهده گرفته است، گفت احساس من این است که مأموریتی از دانشگاه گرفته‌ام تا اهدافی که برای سازمان فنی حرفه‌ای در نظر گرفته شده محقق کنیم.
وی این اهداف را آموزش و تربیت نیروی متخصص و متناسب با نیازهای بازار و ارتقای توان کارآفرینی، کمک به تولید ثروت و کاهش فقر در جامعه از طریق توانمندسازی نیروی کار، افزایش سهم سرمایه انسانی از طریق آموزش، مهارت خلاقیت و تجربه و … عنوان کرد.
حسینی‌نیا تاکید کرد برای تحقق این اهداف ناگزیریم که در خارج از دانشگاه نیز مدیریت بپذیریم و نقش‌آفرینی کنیم تا آنچه در دانشگاه آموزش داده می‌شود را در خارج از آن محقق کنیم.
وی با اظهار تأسف از اینکه ۴۵ درصد فراگیران و متقاضیان آموزش فنی حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان دانشگاه هستند در حالی که این آموزش‌ها برای سطح کارگری و سطح ۴ تعریف شده این مساله را یک فاجعه ملی دانست که دانش‌آموختگان دانشگاه برای اشتغال باید آموزش کارگری ببینند.
وی گفت: تغییر این رویه بزرگ‌ترین مأموریت من به‌عنوان یک دانشگاهی در خارج از دانشگاه و در سازمان فنی حرفه‌ای خواهد بود.

 
 
دانشگاه،كارآفريني،دانشكده،كشور،علمي،آموزش،آموزشي،برگزاري،هيأ ...

جمعه، 30 مهر 1400 - 20:29 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0