FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


معنای رجس در قرآن/ آیا ویروس کرونا رجس است؟


معنای رجس در قرآن/ آیا ویروس کرونا رجس است؟

باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | جمعه، 16 مهر 1400 - 13:47
حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی از لزوم رعایت حرمت ضریح امام رضا گفت و اینکه حتی ائمه اطهار نیز مانند سایر مردم، بیمار می شدند.
بيماري،معصومان،حضرت،معصوم،بيمار،امام،حضرات،زهرا،پيامبر،خداون ...

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان بررسی شد؛
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی، کارشناس مذهبی در در گفت و گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان درباره کلمه "رجس" توضیح داد: آیه شریفه قرآن" إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذهِبَ عَنكُمُ الرِّجسَ أَهلَ البَيتِ وَيُطَهِّرَكُم تَطهيرًا " درباره اثبات طهارت ظاهری و باطنی برای اماکن مقدسه معصومان است.
معنای این آیه شریفه این است که خداوند متعال اراده فرمود که هرگونه پلیدی، نجاست، پلشتی، رِجس و کثافت چه در ظاهر و باطن یعنی روح و جسم حضرات معصومان از میان ببرد، لذا هیچ گونه پلیدی، پلشتی و نجاست به وجود مبارک حضرات معصومان راه ندارد.
یعنی اینان که واسطه فیض خداوند با موجودات هستند پاک ترین، مطهرترین و نازنین ترین عناصری هستند که خداوند به آنان اطمینان صد در صدی برای انتقال پیام های الهی دارد .
در راس آن پیامبر اکرم (ص)، امام علی(ع)، حضرت زهرا (س) و سایر امامان معصوم است.
وی در ادامه درباره حضرت زهرا افزود: یکی از القاب حضرت زهرا (س) بتول است.
بتول به معنای این است که زنی که در طول عمرش به خودش خون ندیده یعنی حضرت زهرا عادت ماهیانه و سایر خونریزی های مربوط به زنان را نداشتند و پاک بودند.
سایر ائمه نیز به وجود مقدسشان پلشتی و نجاست راه نداشته است.
مقصود از کلمه " رِجس" در قرآن بیماری نیست زیرا بیماری در معصومان اثر داشته است
این کارشناس مذهبی درباره بیمار شدن ائمه اطهار گفت: این طور نیست که ما گمان کنیم " رِجس "به معنای مطلق بیماری است و بیماری به حضرات معصوم راه ندارد، اتفاقا رسول خدا اول بیمار شدند و سپس از دنیا رفتند.
حضرت صدیقه طاهره درست است که بر اثر لطمات وارده بیمار شدند و از دنیا رفتند اما در بستر بیماری از دنیا رفتند.
همان طور حضرت سجاد (ع) بیمار شدند و سایر معصومان هم بیمار می شدند و بیماری از بین می رفت.
رجسی که خداوند در قرآن به آن اشاره می کند مقصود بیماری نیست که اگر این گونه نبود خنجر نباید گلوی سالار شهیدان را می برید و شمشیر به فرق حصرت علی اثر می کرد، در حالی که می بینیم زندگی ائمه ما در عین حال که معصوم هستند مانند سایر مردم زندگی طبیعی است.
پس زدودن هر گونه بیماری از ساحت معصومان سند درستی ندارد.
حجت الاسلام ادیب یزدی درباره تلاش برخی زائران برای تماس با ضریح در روزهای اخیر گفت: در سوره حجرات درباره پیامبر اکرم آمده است که " لا تَرْفَعُوا أَصْوَاتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِيِّ " یعنی در محضر پیامبر صدایتان را بالا نبرید و وجود امام رضا هم همانند پیامبر است، در محضر امام معصوم نمی توان به کسی طعنه زد و بی ادبی نمود و به هر طریقی خود را به ضریح رساند.
وی در ادامه افزود: امام معصوم زنده و مرده ندارد، امام رضا (ع) ما را می شناسد و این که با عربده کشی خود را به ضریح رساند، روش منطقی و شیعه مبادی آداب نیست.
این رفتار خلاف شان یک شیعه مقبول است، حضرات معصومان این موقر بودن و متین بودن ما را می بینند.
انتهای پیام/

 
 
بيماري،معصومان،حضرت،معصوم،بيمار،امام،حضرات،زهرا،پيامبر،خداون ...
 
 

جمعه، 16 مهر 1400 - 16:46 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0