FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


زنان مسلمان تکه‌هایی از پازل مقاومت در برابر استعمار طاغوت غرب


زنان مسلمان تکه‌هایی از پازل مقاومت در برابر استعمار طاغوت غرب

مهر | دین و اندیشه | پنجشنبه، 15 مهر 1400 - 14:41
یکی از راه‌های شکستن مقاومت و به عبودیت گرفتن مردم توسط طاغوت، حذف فرهنگ حجاب و به فساد کشیدن زن و مرد ایرانی است برای همین غرب تلاش می کند با هجمه‌های فرهنگی فرصت تفکر را از مردم بگیرد.
زنان،قوانين،فرهنگ،دختران،ايران،مسئله،حمايت،قانون،پوشش،غربي،ز ...

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه «چراغ» شبکه ۵، در هفته جاری میزبان مهسا جمشیدی از بانوان نخبه کشورمان که دارای رتبه تک رقمی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بوده و کارشناسی ارشد حقوق بین الملل را در آمریکا گذراندند و سپس به فراخور شرایط تحصیل و زندگی به اتفاق همسرشان در ژاپن زندگی می‌کنند و در عرصه فضای مجازی هم فعالیت دارند، بود.
جمشیدی با اشاره به اینکه زنان ایرانی بیشتر از زنان سایر کشورها به سمت جلوه گری و آرایش‌های بعضاً نامتعارف و نامناسب روی آورده اند گفت: برخی مدعی هستند چون در ایران قوانین پوشش و عفاف محدودیت‌هایی برای زنان دارد همین امر سبب شده است که زنان حریص‌تر شده و بیشتر به سمت آرایش و جلوه نمایی و حتی تنوع طلبی در پوشش روی آورند و به عبارتی دیگر در جنگ با این قوانین هستند.
اما باید گفت برای تحلیل یک مسئله اجتماعی باید جنبه‌های مختلف آن را بررسی کرد؛ اینکه صرفاً گفته شود وجود قوانین علت وضعیت فعلی برخی از بانوان است، نادرست است.
اگر قانون در کنار فرهنگ سازی اجرا شود طبیعتاً کمترین آسیب را به افراد جامعه می‌رساند؛ به عبارتی دیگر باید در کنار فرهنگ سازی قوانین را به روشنی وضع و از اجرای آنها حمایت کرد که متأسفانه از جنبه حمایت و اجرای قوانین کوتاهی شده است ولی عوامل دیگری نیز مؤثر است.
وی خاطر نشان کرد: اینگونه نیست که زن غربی میل و نیاز به جلوه گری و خودنمایی را از دست داده باشد بلکه آن نیاز ذاتی زیبا دیده شدن در تمام زنان وجود دارد ولی به لحاظ موقعیت جغرافیایی که مثلاً در شرق پوستشان روشن است و… همچنین به دلیل تفاوت در فرهنگ، رویکردها متفاوت است؛ در واقع در فرهنگ اروپایی و غربی زن پوشش خاصی دارد ولی در خاورمیانه و در فرهنگ عربی زن وقتی می‌خواهد جلوه گری کند، آرایش‌های غلیظ‌تری استفاده می‌کند.
تفاوت در سبک آرایش کردن بیش از آنکه مربوط به حیطه‌ی قانونی هر کشوری باشد، به سنت‌های قدیمی آن ملت‌ها بر می‌گردد و در هر جامعه‌ای نوع فرهنگ‌ها متفاوت است.
نکته دیگر اینکه تفاوت حمایت اقتصادی که خانواده‌ها از زنان و دختران می‌کنند، بسیار مهم است؛ در ایران دختران تا قبل از ازدواج توسط پدر و بعد از ازدواج هم از جانب همسر حمایت مالی می‌شوند و بخشی از آن حمایت مالی را صرف زیبایی خود می‌کنند.
مثلاً امروزه چقدر کاشت ناخن در میان زنان ایرانی رواج پیدا کرده است؟
چقدر خانم‌ها هزینه می‌کنند و برای این کار وقت می‌گذارند؟
شاید باور این مسئله سخت باشد که در خارج اینگونه نیست و شاید نتوان ده تا خانم را دید که مثلاً ناخن کاشته باشند!
آنجا چنین فرهنگی نیست چون مردم عادی چنین پولی ندارند که در این زمینه هزینه کنند.
در حالی که در کشور ما حتی در میان اقشار متوسط هم بخاطر حمایتی که از طرف خانواده‌ها می‌شود خیلی راحت زنان به این سمت روی می‌آورند، ولی در کشورهای دیگر، دختران از ۱۸ یا ۱۹ سالگی دغدغه اقتصادیشان شروع می‌شود، برای تأمین شهریه دانشگاه، یا گرفتن مراسم عروسی خوب ولی در ایران این مسائل، جزئی از وظایف پدر و مادر محسوب می‌شود.
لذا این حمایت اقتصادی سبب می‌شود دختران و زنان ایرانی راحتتر برای این مسائل پول خرج کنند.
جمشیدی یادآور شد: البته نمی‌توان گفت این مسائل خیلی ارتباطی به قوانین ندارد اما باید گفت تنها عاملش قانون نیست.
هجمه‌هایی که منجر می‌شود زنان زیبایی هایشان را به نمایش بگذارند نیز بسیار است.
نکته‌ای که نباید از آن غافل بود این است که در آمریکا و یا ژاپن افراد جامعه برای دیدن سریال‌ها و شبکه‌های تلویزیونی باید پول پرداخت کنند و خیلی نادر است که شبکه ای به صورت رایگان در دسترس آنها باشد؟!
با این وجود چه دلیلی دارد که در ایران ده‌ها شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای رایگان وجود دارد، برنامه سازان این شبکه‌ها دنبال چه چیزی هستند؟
جمشیدی تصریح کرد: به نظر می‌رسد مردم ایران بر خلاف خیلی از مردم دنیا یک ویژگی بنام «مقاومت» دارند؛ مردم ایران در برابر ریاست و خدایی غرب ایستادند و گفتند خدای هر که هستی باش ولی خدای ما نباش!
ما می‌خواهیم مستقل باشیم و این امر برای سیاستمداران غربی خیلی گران تمام شد.
دختران و زنان با حجاب نیز، تکه‌هایی از پازل مقاومت هستند و یکی از راه‌های شکستن مقاومت و به عبودیت گرفتن مردم توسط طاغوت یا همان خدایگان غربی، حذف فرهنگ حجاب از بین زنان و دختران ایرانی و به فساد کشیدن زن و مرد ایرانی در پی آزادی روابط است، شبیه آنچه در اروپا و آمریکا امروزه مشاهده می‌شود، زن و مرد در کنار هم خوش باشند، سرگرم لذت باشند!
تمام طول هفته را به سختی کار کنند تا آخر هفته و روز تعطیل سرگرم لذت و هوس خود باشند و کاری به کار سیاستمداران و قدرت طلبان نداشته باشند.
فقط آن فشار کاری یک لحظه از آنها دور شود، تنها تفریحشان این است.
مردم ایران خدایی غرب را نپذیرفتند لذا سیاست‌های کلی غرب در تلاش است با هجمه‌های فرهنگی فرصت تفکر را از مردم بگیرد.
این فعال مجازی در پاسخ به این سوال که برخی مدعی هستند که در غرب آزادی وجود دارد و هیچ مشکلی هم پیش نیامده است، گفت: منظور از اینکه مشکلی ندارند چیست؟
آیا به این معنی است که همه ی مردم امنیت دارند و بی حجابی عادی شده است؟
یا اینکه الان دغدغه آنها چیست؟
یا به این معنی است که آنها آمادگی دارند که پای با ارزش ترین مسائلشان بایستند و جان بدهند؟
اگر اینگونه است پس این همه آمار تجاوز و فساد برای چیست؟
یا آموزش روش‌های ضد بارداری به دختران نوجوان برای چیست؟
بر اساس واقعیت‌های فعلی جامعه ما درست است که ممکن است اتفاقاتی هم در جامعه ما رخ دهد اما درصد ابتلای کشور ما چقدر است؟
چند درصد از خانواده‌های ما به این مشکلات مبتلا هستند؟
به عبارتی اگر هم این اتفاقات رخ می‌دهد در کجا اتفاق می‌افتد؟
طبیعی است خانواده‌هایی که به قوانین اسلام پایبند نیستند، به سمت زندگی غربی روی آورده اند و به دنبال لذت‌های سطحی و دم دستی تر می‌روند، آرامش‌های بلند مدت را از دست خواهند داد.
نکته‌ی دیگری که باید اشاره کرد این است که در کشوری مثل آمریکا نیز تعرض و تجاوز جرم محسوب می‌شود اما مسئله این است که فرهنگ بی بند و باری و روابط خارج از ازدواج تا زمانی جرم محسوب می‌شود که یکی از طرفین راضی نباشد ولی وقتی هر دو طرف راضی هستند قانون هیچ محدودیتی ندارد؛ چون سیاست کلی این کشورها بر این است که مردم را سرگرم این لذت‌ها کنند چون برای سیاستمداران منافعی دارد.
شاید دو دهه پیش آنچه در سریال‌های تلویزیونی مشاهده می‌شد این بود که نهایتاً دختر و پسری عاشق هم می‌شدند و با هم ازدواج می‌کردند.
روابط عاشقانه و عشق‌ها این چنین بود مثل قصه دیو و دلبر و … ولی اخیراً بیشتر کارتن‌ها با موضوع روابط همجنس گراهاست و یا به حقوق همجنس گراها می‌پردازد و با فعالیت‌های این چنین سعی در قبح شکنی این مسئله می‌شود.
امروزه در آمریکا شاهد کمپین‌های بیشماری در دفاع از طیف همجنس گرا هستیم!
پس سیاست کلی آنها این است که مردم سرگرم لذت‌های - چه بسا کثیف- باشند ولی کاری به کار آنها نداشته باشند.
حال اینکه در کشور ما برخی مدعی اند اگر قوانین محدودیت کننده حذف شوند، خود بخود همه چیز حل می‌شود!
اما باید گفت در این صورت دستاورد و پیامد حذف قوانین چه خواهد شد؟
اگر قرار بود همه مشکلات با فرهنگسازی حل شود، هیچ پیامبری قانون نمی‌آورد بلکه فقط توصیه می‌کرد.
خداوند انسان را به گونه‌ای خلق کرده است که بسیاری از رفتارهایش نیاز به کنترل بیرونی دارد و اگر دستورات الهی را انجام ندهند مجازات می‌شوند.
پیامبران هم در کنار توصیه‌ها و نکاتی که می‌گفتند و نصایحی که داشتند قوانین را هم اعلام و اجرا می‌کردند.
زندگی اجتماعی باید نظام مند و دارای قانون باشد.
برای مثال در مسئله رانندگی این همه فرهنگسازی می‌شود اما آیا همه مشکلات راهنمایی و رانندگی صرفاً با فرهنگسازی حل شده است؟
در مورد پوشش هم اینگونه است و همه کشورها قانون دارند.
این نشان می‌دهد در مسئله پوشش نیز در کنار فرهنگ سازی باید قوانینی وجود داشته باشد و تعارف بردار هم نیست!
لازم بذکر است برنامه تلویزیونی چراغ در فصل سوم، در روزهای یکشنبه و سه شنبه حوالی ساعت ۲۱ از شبکه ۵ سیما به روی آنتن می‌رود و هر هفته یک چالش را مورد بحث و گفتگو قرار می‌دهد و یک نظرسنجی هفتگی برگزار می‌کند.

 
 
زنان،قوانين،فرهنگ،دختران،ايران،مسئله،حمايت،قانون،پوشش،غربي،ز ...
 
 

جمعه، 16 مهر 1400 - 01:17 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0