FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


روایت کودکانه «غنچه‌های قرآنی» از ائمه اطهار(ع)


روایت کودکانه «غنچه‌های قرآنی» از ائمه اطهار(ع)

مهر | دین و اندیشه | پنجشنبه، 15 مهر 1400 - 16:16
کودکان مهدالرضا (ع) با آغاز سال تحصیلی و همزمان با ایام دهه آخر ماه صفر با ارسال نقاشی و تصاویر فضاآرایی خانه پیرامون دهه آخرماه صفر در پویش «غنچه‌های قرآنی» شرکت کردند.
پويش،كودكان،السلام،قرآني،شركت،ارسال،ديني،قرآن،امام،فرزندم،تع ...

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ایام دهه آخر ماه صفر و رحلت پیامبر عظیم‌الشان اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) کودکان مهدالرضا (ع) با ارسال نقاشی در رابطه با ائمه اطهار (ع) و تصاویر فضاآرایی خانه ومحله خود با کمک خانواده‌هایشان پیرامون دهه آخر ماه صفر با رویکرد قرآنی و همچنین زیارت نیابتی از طرف کودکان سراسر کشور در پویش «غنچه‌های قرآنی» شرکت کردند و ارادت خالصانه و کودکانه خود را به اهل بیت عصمت و طهارت نشان دادند.
در این پویش سراسری که از ابتدای دهه آخر صفر آغاز شده است تا کنون آثار بسیاری از کودکان مهدالرضا علیه السلام از سراسر کشور تصاویری ارسال شد که در آن‌ها این ایام، گرامی داشته شده است.
‌جوایز معنوی و تبرکی برای شرکت کنندگان در این پویش ارسال خواهد شد
حجت‌الاسلام مسعود میریان، مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی درباره این پویش گفت: اینکه بتوانیم کودکان خودمان را هر چه بیشتر با تعالیم معنوی دین آشنا کنیم و تصویر ائمه اطهار را در ذهن آنها آن طور که باید ترسیم کنیم گام موفقی است که هرگز نباید از اهمیت آن غافل بود.
وی افزود: در این طرح کودکان مهدالرضا علیه اسلام که پیش از این با قرآن مأنوس شده و تحت تعالیم متعالی دینی قرار گرفته‌اند داوطلبانه در طرحی شرکت کرده‌اند که شناخت آنها را از سیره ائمه اطهار علیهم السلام بیشتر می‌کند.
هر سال که بیماری کرونا نبود برنامه‌های بسیاری با حضور در حرم مطهر امام رضا (ع) و همچنین جغرافیای بیرون از حرم مطهر رضوی برای کودکان داشتیم اما امسال به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی پویش «غنچه‌های قرآنی» برای کودکان مهدالرضا علیه السلام طراحی شد که خوشبختانه بازخوردهای خوبی تا امروز داشته است.
حجت الاسلام میریان بیان کرد: جوایزی معنوی و بسته‌های متبرک رضوی برای شرکت‌کنندگان در این پویش در نظر گرفته شده است که به زودی برای خانواده‌ها ارسال خواهد شد.
بی‌بی زینب احمدی یکی از مربیان مهدالرضا (ع) که به عنوان یکی از مجریان طرح در این پویش حضور داشت نیز درباره اهمیت حضور کودکان در این پویش گسترده گفت: این پویش امسال هم برای کودکانی برگزار شد که سال گذشته در مهدالرضا (ع) بودند و امسال به کلاس اول دبستان رفته‌اند و هم کلیه کودکانی که امسال در مهدالرضا (ع) ثبت نام کرده‌اند.
وی افزود: از کودکان شرکت کننده در این طرح خواسته بودیم تا نقاشی‌هایی پیرامون موضوع پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) برای ما ارسال کنند و در قالب تصاویری ویدئویی زیارت نیابتی از طرف کودکان کل کشور و همچنین از فضا آرایی خانه و محله با نگاه قرآنی متناسب با این ایام ارسال کنند که خوشبختانه با استقبال خوبی روبرو شدیم و آثار بسیاری به دست دبیرخانه ستاد این پویش معنوی رسید.
فرزندم در این پویش با تعالیم دینی به خوبی آشنا شد
با تنی چند از اولیای کودکان مهدالرضا علیه السلام که در این پویش شرکت داشتند هم گفت‌وگویی داشتیم.
محبوبه ظریفیان در این باره گفت: فرزند خودم را به مهدالرضا علیه السلام آوردم چون می‌دانستم در آنجا چیزهایی به بچه‌ها یاد می‌دهند که در بقیه مهدها از آنها تا حدودی غفلت می‌شود.
فرزندم در این پویش شرکت کرد و خیلی راضی هستم از اینکه می‌بینم بچه‌ها از این طریق با دین و تعالیم دینی خودشان بیشتر آشنا می‌شوند و نسبت به هم‌سالان خود دانش بیشتری در این زمینه دارند.
او خاطرنشان کرد: مهدالرضا (ع) بچه‌ها را خودکار بار می‌آورد.
آنها پیش از آنکه به مدرسه بروند حروف را می‌شناسند و خواندن بلد هستند.
اضافه بر آن قرآن را فراگرفته‌اند و با آن مأنوس شده‌اند که تأثیرات بسیار مهمی در تربیت آنها رفتارشان با پدر و مادر و سایرین ایجاد می‌کند.
این مادر که یکی از فرزندانش را به مهدالرضا (ع) آورده است و در پویش غنچه‌های قرآنی شرکت کرده، تصریح کرد: در مهد کودک‌ها مربی‌ها فرصت و دانش کافی ندارند تا برای بچه‌ها روخوانی قرآن و مفاهیم قرآنی را توضیح دهند و به نظرم مهدالرضاعلیه السلام به بهترین شکل این کاستی را جبران کرده است.
از آنجا که کودکان در این سن بسیار تحت تأثیر مربی خود هستند یک مربی خوب می‌تواند همچون پدر و مادر در تربیت فرزندان نقش بازی کند.
یکی دیگر از والدین این غنچه‌های قرآنی عنوان کرد: اینکه در مهدالرضا (ع) بچه‌ها با بازی و خنده قرآن و مسائل دینی را فرا می‌گیرند حرمت ارزشمندی است که اثرات بسیار مهمی در زندگی کودکان دارد و آینده آنها و به تبع جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
من خیلی راضی هستم که پسرم را در مهدالرضاعلیه السلام ثبت‌نام کرده‌ام و می‌بینم که آنها خیلی زود بعضی از مهم‌ترین مسائل دینی را یاد می‌گیرند.
یکی دیگر از والدین این غنچه‌های قرآنی تأکید کرد: محتوای دروس و برنامه‌های مهدالرضاعلیه السلام مثل همین پویش غنچه‌های قرآنی ضمن اینکه خیلی سنگین نیست تا بچه‌ها را خسته کند بسیار سنجیده و پرمعناست و اثرات خوبی بر شخصیت و فکر کودکان می‌گذارد.
زهرا سادات موسوی تأکید کرد: من به پیشنهاد اطرافیانم فرزندم را به مهدالرضاعلیه السلام آوردم و خوشبختانه خیلی راضی هستم.
اینکه کلاس‌ها در مساجد برگزار می‌شود و از مربی‌های مجرب و کاربلد استفاده می‌شود احساس امنیت خاطر ایجاد می‌کند.
من دوست داشتم فرزندم در محیطی مذهبی تحت آموزش قرار بگیرد.
این مادر با اشاره به اینکه کودک مثل لوح سفیدی است که می‌شود هر نقشی بر آن زد، گفت: در حال حاضر شعبات مهدالرضاعلیه السلام زیاد است و در هر منطقه‌ای می‌شود از خدمات آن بهره گرفت اما در مناطق حاشیه‌ای مشهد که جمعیت زیاد است به نظرم می‌شود تعداد شعبات را افزایش داد تا خانواده‌های بیشتری بتوانند فرزندان خود را در این مجموعه ثبت نام کنند و از خدمات آن بهره‌مند شوند.
گفتنی است حدود ۱۲ هزار نفر در سراسر کشور در مهدالرضا (ع) تحت آموزش قرار دارند و کلاس‌های این مجموعه امسال از ۱۷ مهرماه آغاز می‌شود.

 
 
 
 
 

جمعه، 16 مهر 1400 - 01:13 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0