FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • مرجعیت و رهبری
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله روح الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: اگر کرسی‌های فاطمه‌شناسی در دانشگاه‌های غرب ادامه پیدا می‌کرد، تصویر زن در آن جوامع به‌گونه‌ای دیگر معرفی می‌شد.


مهر | دین و اندیشه | دوشنبه، 17 آذر 1404 - 16:52
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: اگر کرسی‌های فاطمه‌شناسی در دانشگاه‌های غرب ادامه پیدا می‌کرد، تصویر زن در آن جوامع به‌گونه‌ای دیگر معرفی می‌شد.
دانشگاه،بيت،اهل،علمي،رمضاني،دبيركل،دانشجو،مجمع،جهاني،دانشجوي ...

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که روز دوشنبه در دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت (ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشگاه اهل بیت (ع) طی سال‌های اخیر از حضور ۹ ملیت به ۳۴ ملیت رسیده و همچنان در هر سال و هر ترم رشد دارد، افزود: دانشگاه در گذشته تنها هفت یا هشت رشته داشت اما اکنون ۲۷ تا ۲۸ رشته علمی از جمله دوره‌های دکتری در آن فعال است.
وی بیان کرد: توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزار آموزشی، تحول رشته‌ای و حضور ۹۷ درصد دانشجویان از ملیت‌های مختلف، این دانشگاه را در مسیر تبدیل‌شدن به یک دانشگاه جامع قرار داده و ظرفیت ایجاد ستاد علمی و ستاد معین را فراهم کرده است.
همچنین ارتباطات بین‌المللی دانشگاه امکان اعزام دانشجو به مراکز علمی دیگر کشورها را مهیا می‌سازد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به ۱۶ آذر و شهادت سه دانشجو در سال ۱۳۳۲ گفت: مطالعه شرایط آن دوران برای دانشجویان بین‌المللی جذاب است.
فرهنگ دانشجویی ایران همواره مانع نفوذ جریان استکبار بوده و دانشگاه یکی از کانون‌های اصلی مقاومت در تاریخ معاصر کشور به شمار می‌رود.
رمضانی با تأکید اینکه دانشگاه از سه رکن دانشجو، استاد و مدیریت تشکیل شده، اظهار کرد: دانشجو باید فرهنگ‌ساز و تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز باشد و دانشگاه نباید به کارخانه مدرک‌سازی تبدیل شود.
وی اظهار داشت: دانشگاه باید دانشمند تربیت کند و دانشمند باید نقش تاریخی ایفا کند.
بخش مهمی از این نقش‌آفرینی به علمیت دانشگاه و جدیت در تحصیل بستگی دارد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) پرسشگری را نخستین ویژگی دانشجوی مسلمان دانست و بیان کرد: هرگاه تعداد سؤال‌ها بیش از پاسخ‌ها باشد، دانشگاه در مسیر تمدن‌سازی حرکت می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با تاکید بر اهمیت عدالت‌خواهی افزود: عدالت آرزوی پیامبران، مصلحان و صالحان است.
حتی در کشورهای آمریکای لاتین، اروپا و دانشگاه‌های جهان نیز موج‌های عدالت‌خواهی مشاهده می‌شود و دانشجو باید مطالبه‌گر تخصصی باشد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه دانشگاه، مکان علم است، تاکید کرد: فضای دانشگاه محل اغتشاش و هیاهو نیست.
دانشگاه و حوزه باید فرهنگ‌ساز باشند و ظلم‌ستیزی از ویژگی‌های اساسی دانشجوی مسلمان است.
وی به دانشجویان توصیه کرد که دانشجویان شب‌ها زود بخوابند، صبح‌ها زود بیدار شوند و ساعات بیداری را به مطالعه اختصاص دهند.
رمضانی با بیان اینکه استاد بدون مطالعه نمی‌تواند به کلاس وارد شود، تأکید کرد: کیفیت دانشگاه وابسته به مقالات علمی پژوهشی اساتید است و صرفاً مقالات علمی ترویجی کافی نیست.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ادامه چهار شاخص اصلی دانشگاه تمدنی را تولید علم نافع و مؤثر در پیشرفت کشور و انسان، تربیت انسان عالم، متعهد و مؤمن، استقلال علمی و فکری و تولید علم بومی و اخلاق‌محوری در محیط علمی عنوان کرد و گفت: علم بدون ایمان می‌تواند به فجایع تاریخی مانند جنایت علیه سرخ‌پوستان و آفریقایی‌ها منجر شود.
حجت الاسلام والمسلمین رمضانی خطاب به دانشجویان دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) بر بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد و گفت: در این بیانیه مسیر پیشرفت معنویت، عدالت و سبک زندگی صحیح تبیین شده است.
وی در ادامه شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) را جریان‌ساز دانست و با اشاره به جمله پیامبر اسلام (ص) درباره حجیت حضرت زهرا (س) بیان کرد: جایگاه ایشان فراتر از انتساب خانوادگی بوده و ریشه در مقام معرفتی و انسانی دارد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در نقد وضعیت زنان در غرب گفت: حقوقی مانند حق تحصیل و حق مالکیت پس از نبردهای سیاسی و در واکنش به ظلم‌های گذشته به دست آمده اما امروز نیز استفاده ابزاری از زنان، قاچاق زنان و دختران و بهره‌گیری تبلیغاتی از تصویر زن در غرب ادامه دارد.
وی با اشاره به آماری که نشان می‌دهد حدود ۷۰ درصد قاچاق انسان در جهان مربوط به زنان و دختران است، اظهار داشت: اسلام حدود ۳۰۰ آیه درباره زن دارد و انبیای الهی، به‌ویژه پیامبر اسلام (ص)، بزرگ‌ترین مدافعان حقوق زنان بوده‌اند.
رمضانی با تاکید بر اینکه اگر کرسی‌های فاطمه‌شناسی در دانشگاه‌های غرب ادامه پیدا می‌کرد، تصویر زن در آن جوامع به‌گونه‌ای دیگر معرفی می‌شد، بیان کرد: شناخت صحیح این الگو می‌تواند ما را در جهان مدرن به پیروزی فکری و فرهنگی برساند.


 
 

 

 

دوشنبه، 17 آذر 1404 - 23:06 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0