FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • مرجعیت و رهبری
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله روح الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


مستند حیات وحش ایرانی پرمخاطب شد؛ شبکه مستند محافظه‌کار نشده است


 

مهر | فرهنگی و هنری | سه شنبه، 27 آبان 1404 - 11:06
مدیر شبکه مستند با اشاره به مستندهای حیات وحش ایرانی بیان کرد که این آثار در یک سال اخیر از مستندهای حیات وحش خارجی هم جلو زده‌اند و بیشتر مخاطب دارند.
مستند حیات وحش ایرانی پرمخاطب شد؛ شبکه مستند محافظه‌کار نشده است

حسین زارع‌زاده درباره دور شدن شبکه مستند از آثار ملتهب و جسور و احتمال محافظه‌کار شدن به خبرنگار مهر بیان کرد: ما ساخت، پخش و حتی تأمین مستندهای اجتماعی را از وظایف اصلی شبکه می‌دانیم و من معتقد هستم اینگونه نبوده است.
وی با رد محافظه‌کار شدن شبکه عنوان کرد: من می‌توانم لیستی نشان دهم از مستندهای چالشی که در ماه‌های گذشته روی آنتن بوده است و به هیچ وجه محافظه‌کاری نبوده است.
با این حال، شرایطی در سال گذشته و امسال رخ داد که باید به آن توجه کرد.
ما با انبوهی از بحران‌های سیاسی اجتماعی مواجه بودیم؛ از جمله شهادت شهید رئیسی، حملات رژیه صهیونیستی، مسائل مربوط به انتخابات و موارد متعدد دیگر.
زارع زاده اضافه کرد: وقتی یک بحران سیاسی رخ می‌دهد، همه‌ کشور تحت تأثیر قرار می‌گیرد و طبیعی است که جهت‌گیری رسانه‌ها نیز به آن سمت تغییر کند.
بنابراین در ماه‌های اخیر نه تنها تلویزیون که رسانه‌ها و روزنامه‌ها نیز از منظر موضوعی خودبه‌خود زاویه‌دیدشان را به آن سمت بردند.
یکی از دلایل این احساس ممکن است همین باشد که در ایامی مانند جنگ، طبیعی است که چه از منظر تبیینی، چه از منظر تبلیغ و چه از منظر اطلاع‌رسانی، مستندهای مرتبط با جنگ بیشتر تولید، تأمین و پخش شوند.
مدیر شبکه مستند تصریح کرد: با این حال، هر زمان که این شرایط پشت سر گذاشته شده است، ما همواره مستندهای اجتماعی با موضوعات مختلف را در کنداکتور خود داشته‌ایم.
من با قاطعیت می‌گویم که چنین اتفاقی نیفتاده است؛ زیرا کنداکتور شبکه مستند ساختار موضوعی مشخصی دارد.
برای مثال یکشنبه‌ها ساعت ۹ شب مستند پرتره داریم، پنجشنبه‌ها ساعت ۱۸ مستندهای جمعیت پخش می‌شود و روز و ساعت مستندهای اجتماعی نیز مشخص است.
به همین دلیل، کنداکتور ما همواره در آن ساعات و روزها مستند اجتماعی داشته و دارد.
بخشی از این‌ها ممکن است تولید سال‌های قبل، تأمینی یا تولید خود شبکه باشد.
وی در ادامه درباره مستندهای حیات وحش این شبکه که گاهی از دیگر برنامه‌های شبکه‌های دیگر هم پربیننده‌تر بوده است بیان کرد: آمار نهایی را هم‌اکنون در اختیار ندارم اما همان‌طور که گفتید، آمار آن‌ها بسیار بالا و تقریباً از بالاترین آمارهای مستندهای شبکه است.
نکته جالب برای ما این است که در سال‌های گذشته مستندهای خارجی حیات‌وحش مخاطب بسیار زیادی داشتند حتی بیشتر از نمونه‌های ایرانی اما اکنون به‌واسطه فرمت اجرا و تولید باکیفیت و ساختار حرفه‌ای مستندهای حیات وحش که در کشور ما ساخته شده این آمار جا به جا شده است و این مستندهای داخلی در برخی موارد از نمونه‌های خارجی جلو زده‌اند.
زارع‌زاده درباره آمار مستندهای حیات وحش نیز گفت: تفاوت‌ها محسوس است؛ مثلا در ایامی مثل دوران جنگ، سهم آمار ممکن است عددی مانند ۱۸ درصد باشد اما در دوره‌هایی که آن‌ها در زمان‌های پربیننده پخش می‌شوند، آمارها ممکن است تا ۴۰ درصد هم افزایش پیدا کند.
به همین ترتیب، فصل‌ها و فرمت‌های مختلف مستندها مخاطبان متفاوتی دارند.


 
 

 

 

 

 

چهارشنبه، 28 آبان 1404 - 19:23 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0