FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • مرجعیت و رهبری
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله روح الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


المیزان فراتر از یک تفسیر، طرحی برای زندگی فردی و اجتماعی است


 

مهر | دین و اندیشه | شنبه، 24 آبان 1404 - 10:40
امیر ارزانی گفت:روش تفسیر قرآن به قرآن ایشان، یک دگردیسی اساسی در سنت تفسیری جهان اسلام ایجاد کرد.
علامه،اسلامي،تفسير،علمي،اشاره،جهان،تقريب،ارزاني،مذاهب،مديركل ...

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر ارزانی مدیرکل روابط عمومی مجمع با تبریک روز کتاب و کتابخوانی، گفت: چه سعادتی بالاتر از اینکه در هفته کتاب، از استادی سخن بگوییم که خود، تجسم زنده کتابت حکمت و معرفت بود.
تفسیر المیزان ایشان، نه فقط یک کتاب، بلکه دانشگاهی است که تا قیامت مشتاقان معارف قرآنی را سیراب خواهد کرد.
وی در ادامه به نوآوری‌های تفسیری علامه پرداخت و گفت: روش تفسیر قرآن به قرآن ایشان، یک دگردیسی اساسی در سنت تفسیری جهان اسلام ایجاد کرد.
این روش به ما می‌آموزد که قرآن، خود یک سیستم منسجم و به هم پیوسته است که هر آیه‌ای، مفسر آیات دیگر می‌باشد.
این نگاه، راه هرگونه تفسیر انفرادی و سلیقه‌ای را می‌بندد و مبنایی علمی برای وحدت دیدگاه‌های مسلمانان فراهم می‌کند.
مدیرکل روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به جنبه‌های مختلف شخصیت علمی علامه، تأکید کرد: جامعیت ایشان در حوزه‌های فلسفه، عرفان و تفسیر، یک الگوی بی‌نظیر از تلفیق علوم اسلامی را به نمایش گذاشت.
در حالی که برخی علوم اسلامی را از هم جدا می‌کنند، علامه نشان داد که اینها همه جلوه‌های مختلف یک حقیقت واحد هستند.
ارزانی به جنبه عملی زندگی علامه اشاره کرد و گفت: ایشان تنها یک نظریه‌پرداز نبود بلکه عارف عامل و فیلسوف زاهد بود.
شب‌زنده‌داری‌ها، خلوص نیت و سلوک عملی ایشان، به آثارشان روح و جان می‌بخشید.
این همان چیزی است که ما امروز به شدت به آن نیاز داریم؛ علمایی که هم قلمشان رسا باشد و هم دلشان صفا.
وی پیرامون شاگردپروری علامه خاطرنشان کرد: مکتب علامه طباطبایی، یک نظام آموزشی کامل بود که هم دانش منتقل می‌کرد و هم روش اندیشیدن می‌آموخت.
شاگردانی چون شهید مطهری، آیت‌الله جوادی آملی و حسن‌زاده آملی، هر کدام چراغ‌هایی هستند که از مشعل علم ایشان روشنی گرفته‌اند.
وی در مورد جنبه تقریب‌گرایی علامه گفت: ایشان به راستی پیشگام تقریب مذاهب بود، نه در شعار که در عمل.
منش علمی و برخورد محترمانه‌ای که با علما و متفکران سایر مذاهب اسلامی داشت، الگویی ماندگار برای همه ماست.
علامه نشان داد که وحدت اسلامی به معنای نادیده گرفتن اختلافات نیست، بلکه به معنای مدیریت این اختلافات در سایه اصول مشترک است.
ارزانی به گفتگوهای بین‌المللی علامه اشاره کرد و افزود: مناظرات ایشان با هانری کربن و دیگر اندیشمندان غربی، یک جهان‌گرایی اسلامی را به نمایش گذاشت.
این گفت‌وگوها نشان داد که تفکر اسلامی نه تنها توانایی گفت‌وگو با دنیای مدرن را دارد، بلکه می‌تواند عمق و غنای خود را در این عرصه به نمایش بگذارد.
مدیرکل روابط عمومی مجمع جهانی تقریب با اشاره به اندیشه‌های علامه برای جهان امروز گفت: در عصر حاضر که جهان اسلام با چالش‌های متعددی روبروست، بازگشت به اندیشه‌های علامه طباطبایی می‌تواند راهگشا باشد.
تلفیق عقلانیت و معنویت، تعامل سازنده با تمدن مدرن و تأکید بر وحدت در عین کثرت، از مهم‌ترین درس‌های ایشان برای نسل امروز است.
وی در پایان تصریح کرد: المیزان تنها یک تفسیر نیست، بلکه طرحی برای زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان است.
اگر به دنبال خروج از بن بست‌های کنونی جهان اسلام هستیم، باید به سراغ این گنجینه‌های علمی و معنوی برویم.


 
 

 

 

 

 

شنبه، 24 آبان 1404 - 23:41 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0