FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • مرجعیت و رهبری
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله روح الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


برندسازی در دنیای امروز در خدمت کاپیتالیسم است


 

مهر | فرهنگی و هنری | چهارشنبه، 14 آبان 1404 - 21:41
یک فعال حوزه تبلیغات گفت: برندسازی در دنیای امروز در خدمت کاپیتالیسم است و کاپیتالیسم شما را هدایت می‌کند تا فروش بالاتری داشته باشید
خلاقيت،برند،كاپيتاليسم،خلاق،استراتژي،تبليغات،توليد،برندها،صي ...

به گزارش خبرنگار مهر پنل برندینگ خلاقانه: ساختن روایت‌های خاص در دنیای صنایع خلاق با مدیریت رضا مهدوی استراتژیست برند و با حضور صفا صیرفی مدیر آژانس تبلیغاتی، صدرا شریعتمداری فعال حوزه تبلیغات صنایع خلاق،علی رزاقی بهار فعال حوزه تبلیغات صنایع خلاق و ماکان مهرپویا فعال حوزه تبلیغات صنایع خلاق در سالن همایش‌های رایزن در بنیاد دایره المعارف فارسی برگزار شد.
صیرفی گفت: به خاطر حضور تکنولوژی در عرصه تولید به مقیاس بالا رسیده‌ایم.
تولید با کیفیت یکسان امکان دارد و کیفیت‌ها از نظر تولید یکسان است، اما کیفیت ادراکی از نظر مخاطبان فرق می‌کند.
کیفیت تولید در کالاهای صنعتی یکسان است.
وی افزود: در منابع خلاق باید دارایی نامشهودی ایجاد کنیم که ارزشمند باشد و منحصه ظهور آن برند است.
همچنین جنگ قیمت در این عرصه باعث کاهش سود می‌شود و امکان نوآوری از بین می‌رود و در نهایت ثروت آفرینی را تولید کنندگان نمی‌توانند ایجاد کنند و آسیبش به اقتصاد وارد می‌شود.
وی بیان کرد: برندینگ یک نقشه نیست؛ اگر مدیرعامل برند به عنوان دارایی قبول نداشته باشد، برندینگ تبدیل به تزیین می‌شود و در نهایت برندینگ تبدیل به یک کتاب خاک خورده خواهد شد.
صیرفی گفت: در تبلیغات مفهوم خلاقیت بدون استراتژی هنر است و با استراتژی می‌تواند تبدیل به خلاقیت هدفمند شود.
وی افزود: آیفون در پایین‌ترین نیاز مازلو حرف می‌زند که این امر برای بقا است تا بگوید من یک انسان برتر، متفاوت، همراه با تکنولوژی و پولدار هستم و برای این بقا انتخاب می‌شود تا متفاوت‌تر باشد.
درواقع برند آیفون دست روی این موضوع گذاشته است یعنی ایجاد حسی برای برتری جویی و برتری جویی برای بقا وافراد متوجه این مسئله نمی‌شوند.
صیرفی گفت: اگر هدف ما صنعت یا کار تجاری و ارزش آفرینی باشد حتما باید آن را در یک چارچوب ببینیم.
چارچوب‌ها تا جایی دوام می‌آورد اما از جایی به بعد دیگر نمی‌گذارد خلاقیت خلق شود و اگر هم شاهد خلاقیتی باشیم همه اینها به شانس برمی‌گردد.
هنوز مفهوم برند در ایران جا نیفتاده است
در ادامه مهرپویا گفت: اساساً در ایران برند را به عنوان یک کسب و کار می‌شناسند و هنوز مفهوم برند را متوجه نمی‌شوند؛ برند می‌تواند قصه خود را داشته باشد آنچه که الان اتفاق می‌افتد، ساختن جعلی یک سری تاریخچه قصه‌های نچسب برندینگ‌های بی‌ربط و محتواهای به شدت متناقض است.
وی افزود: در خلاقیت استراتژی باید لحاظ شود تا تبدیل به تبلیغات اثربخش شود؛ استراتژی از اتاق تاریک شروع می‌شود و به نتایجی می‌رسد.
مهرپویا گفت: از خلاقیت در صنعت صحبت می‌کنیم خودمان را محدود می‌کنیم؛ زمانی که وارد برندینگ شدیم خودمان انتخاب کردیم که در این چهارچوب کار کنیم.
ما انتخاب کردیم که در نظام سرمایه‌داری باشیم که در نهایت نه دنیایی را داریم و نه آخرت؛ ما می‌فروشیم و ذوقش را می‌کنیم.
برخی در برندینگ راه را به اشتباه رفته اند
در ادامه رزاقی بهار گفت: گروهی آمده‌اند تا داستان را خلق کنند اما نتوانستند در برندینگ راه یابند و به نوعی می‌توان گفت راه را به اشتباه رفته‌اند؛گاهی برخی از برندها داستان درست را می‌سازند و گاهی برخی برندها به درستی داستان را می‌سازند و انگاره درستی را خلق می‌کند.
متاسفانه در ایران این بخش را نداریم و اگر هم داشته باشیم بسیار اندک است.
وی افزود: خلاقیت خوب است اما باید در خدمت برندی باشد؛ ما به دنبال اثر هنری نیستیم و نمی‌توان برندی را نابود کرد تا بگوییم خلاق باشیم.
در برندها و تبلیغات‌شان شاهد تکرار هستیم و خلاقیتی در آن‌ها صورت نمی‌گیرد.
رزاقی بهار گفت: برندینگ در دل سرمایه و کاپیتالیسم است و چیزی جز این نمی‌تواند باشد؛ مصرف گرایی باعث برندینگ و رقابت شده است.
برندینگ اصلا با هنر قابل مقایسه نیست و نمی‌تواند این دو در کنار هم باشد.
همچنین اتفاق هنری هم به رشد برند کمک نمی‌کند.
وی یادآور شد: خلاقیت در چهارچوب برندی است که مهم است؛ سیاستمدار و هر صنفی دیگری برای اینکه اثری در کارش داشته باشد، نیازمند برندینگ است.
هیچ دانشمندی را در صف خرید گوشی آیفون نخواهید دید
در ادامه شریعتمداری گفت: برندسازی در دنیای امروز در خدمت کاپیتالیسم است و کاپیتالیسم شما را هدایت می‌کند تا فروش بالاتری داشته باشید؛ کاپیتالیسم مشخص می‌کند تا چه مسیری را در مصرف بروید.
شما تا کنون هیچ دانشمند یا یا برنده جایزه نوبل را در صف خرید گوشی اپل نخواهید دید.
وی ادامه داد: هرچه در نظام کاپیتالیسم وارد بشوید توسط کاپیتالیسم تبدیل به مصرف کننده می‌شوید
شریعتمداری گفت: برندینگ در جهت سود و پول و استراتژی در خدمت خلاقیت نیست؛ بلکه در خدمت سرمایه و سرمایه‌گذار است.
استراتژی در یک جغرافیا می‌تواند معنا پیدا کند برخی برندها در ایران موفق است.
خلاقیت فرا جغرافیاست.
محرومیت خلاقیت نمی‌آورد و محدودیت خلاقیت می آورد.


چهارشنبه، 14 آبان 1404 - 23:39 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0