FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • مرجعیت و رهبری
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله روح الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


رمز به ثمر نشستن آموزش و تربیت دینی، بر پایه معارف اصیل استوار است


 

مهر | دین و اندیشه | چهارشنبه، 30 مهر 1404 - 16:40
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: آموزش و تربیت دینی، تنها در صورتی به ثمر می‌نشیند که بر پایه معارف اصیل استوار باشد.
اسلام،ناب،معارف،انقلاب،جهان،اسلامي،قمي،الهي،دين،مسير،نظام،سا ...

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در دومین نشست تخصصی آموزش و تعالی مسئولان حوزه‌های معارف اسلام ناب کشور سازمان دارالقرآن کریم اظهار داشت: برای حرکت ایمانی و مجاهدانه در مسیر افق‌گشایی‌های ولیِ جامعه، باید با نظام اندیشه‌های امام امت عمیق‌تر آشنا شد.
این منظومه فکری، طی چهار دهه، پیوندی مستحکم میان قرآن، مسائل عینی انقلاب اسلامی و اداره حکومت در عالی‌ترین سطح برقرار کرده است.
دین در این نگاه، نه یک منظومه نظری محض، بلکه برنامه‌ای برای عمل در برابر واقعیت‌های پیچیده جهان امروز است.
وی افزود: رهبر انقلاب، با تکیه بر آموزه‌های الهی، زاویه دیدی را تبیین کرده‌اند که جایگاه دین را در معادلات بین‌المللی فعال و اثرگذار می‌داند؛ آموزه‌هایی که بر عمل‌گرایی دینی، شناخت منطق اسلام ناب و تدوین نظام تکالیف انقلابی استوار شده است.
این مسیر، از آشامیدن دائم معرفت و تدقیق نگاه تحلیلی تا تشخیص اهم وظایف امروز امت امتداد می‌یابد.
قمی با استناد به بیانات امامین انقلاب اظهار داشت: بسیج، دانشجو و طلبه موظف به بازخوانی خطوط اصلی تصویر کلان مکتب اسلام ناب و تبیین آن برای همه اقشار جامعه هستند.
اسلام ناب غیر از اسلام ملاهای درباری، اسلام مقدس‌نماهای بی‌خرد، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام سازش و اسارت و اسلام وابسته به سرمایه‌داران است چرا که به گفته رهبر انقلاب همه این‌ها، ذیل عنوان اسلام آمریکایی معرفی می‌شوند؛ جریانی که وابسته به آمریکا و نظام سلطه جهانی است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه از دیدگاه مکتب امام، اسلام ناب در عرصه سیاست خارجی به‌صورت انقلاب اسلامی تجسم یافته است گفت: این جریان، بارها اعلام کرده که در پی گسترش نفوذ اسلام و کاهش سلطه جهان‌خواران است و از اتهامات توسعه‌طلبی یا امپراتوری‌سازی هراسی ندارد.
هدف اصلی، خشکاندن ریشه‌های صهیونیسم، سرمایه‌داری و کمونیسم و برپایی نظام اسلام رسول‌الله در جهان است.
منبر حج و کعبه باید بلندای بام انسانیت باشد تا صدای مظلومان به سراسر جهان برسد و صدای سازش‌کاران در برابر کفر و شرک خاموش شود.
این رسالت تنها با قدرتی الهی ممکن است تا ناقوس مرگ نظام‌های سلطه نه فقط از کعبه، بلکه از کلیساهای جهان به صدا درآید.
وی با اشاره به اینکه اسلام ناب، اصل قرآن و نهج‌البلاغه است ابراز کرد: کسی که همه وجود خود را وقف اسلام می‌کند باید شناختی دقیق و شفاف از آن داشته باشد.
امام با آموزه قیام لله همچون پدری که کودک را به راه می‌اندازد به امت آموخت چگونه در برابر فشارها بایستند و معانی قرآن و نهج‌البلاغه را در زندگی جاری سازند.
قمی ادامه داد: آموزش و تربیت دینی، تنها در صورتی به ثمر می‌نشیند که بر پایه معارف اصیل استوار باشد.
مخاطب تشنه حقیقت باید محتوای ناب و کامل را دریافت کند؛ حتی اگر عرضه آن در قالب‌های متنوعی چون انیمیشن، اسباب‌بازی، داستان، منبر یا فیلم صورت گیرد.
کوتاه‌آمدن از غنای این معارف، صرفاً برای گردآوری مخاطب، نوعی خیانت به رسالت فرهنگی است.
وی افزود: در این نگاه، مراقبت از عرصه‌های عرضه فرهنگ دینی ضروری است، اما محروم کردن جامعه از این معارف ناب به بهانه خطرات اجتماعی جایز نیست.
این رسالت، نه یک انتخاب، بلکه تکلیفی الهی است که بر گردن همه خادمان اسلام قرار دارد.
قمی با هشدار نسبت به ناسازگاری رفاه‌طلبی و سرمایه‌داری در مبارزه راستین برای استقلال و آزادی مستضعفین جهان گفت: کهنه‌راهکارهایی چون نصیحت سرمایه‌داران و امید به پیوستن آنان به مسیر مبارزه، آب در هاون کوبیدن است.
تنها آنانی تا پایان مسیر خواهند ایستاد که طعم واقعی فقر و محرومیت را چشیده باشند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مراکز اسلام ناب باید همانند یک حوزه علمیه نه به معنای تفقه در دین برای تربیت فقیه بلکه به معنای معرفی گنجینه‌های معارف الهی عمل کنند، ابراز کرد: این مراکز نه تنها اندوخته‌های دین را حفظ کنند، بلکه آنها را به نسل آینده منتقل سازند؛ نسلی که باید شجره طیبه و قائم به اقامه اسلام باشد.
این ماموریت، در قالب کار تشکیلاتی هماهنگ، مبتنی بر خلاقیت و نوآوری، و با جدیت اجرایی صورت می‌گیرد.


 
 

 

 

 

 

جمعه، 02 آبان 1404 - 23:19 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0