FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • مرجعیت و رهبری
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله روح الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


نشر خوبی‌های مردم امیدآفرین است؛ تقدیر از برگزیدگان رویداد «فرنام»


 

مهر | فرهنگی و هنری | یکشنبه، 27 مهر 1404 - 17:41
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم پایانی رویداد «فرنام» گفت: نشر خوبی‌های مردم امیدآفرین است و نباید از آن غفلت کرد. مردم کارهای مهم و قشنگی می‌کنند که باید راوی آنها باشیم.
سازمان،روابط،عمومي،تبليغ،تبليغات،فرنام،رويداد،اسلامي،هنر،رمز ...

به گزارش خبرنگار مهر، رویداد تخصصی رسانه‌ای «فرنام» با حضور حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، مدیران این سازمان و جمعی از اهالی رسانه در سازمان رسانه‌ای اوج برگزار شد.
«فرنام»، پیوند مسائل نظری و کار اجرایی در حوزه رسانه است
در ابتدای این برنامه علی مرادخانی مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: نقطه‌ای که «فرنام» ایستاده پیوند بین مسائل آکادمیک و نظری و کار اجرایی است.
ما سعی کردیم تعادلی را در این بین برقرار کنیم.
داریم تلاش می‌کنیم روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی اتفاقی را رقم بزند که در کشور بی سابقه باشد.
لازمه آن دو موضوع است؛ یک مدیر روابط عمومی ما بداند اگر حتی یک نفر باشی و یک ریال بودجه نداشته باشی هم می‌توان کار کرد.
نکته دوم هم درباره مدیران ارشد ماست؛ آنها هم باید بدانند که احتمالاً تصورشان از روابط عمومی دقیق نیست.
شاید نیاز به مشورت و اعتماد بیشتر دارند.
ما هم آماده هستیم مدیر روابط عمومی را در این فضای سخت کمک کنیم.
فرنام نقطه آغاز این همراهی است.
همین‌جا از هیئت علمی و داوری رویداد فرنام، داود نعمتی، سید بشیر حسینی، افسانه مظفری، رضا پورحسین و محمدمهدی رحمتی متشکر هستم که در این رویداد همراه ما بودند.
در ادامه رضا پورحسین عضو هیئت علمی و داوری رویداد فرنام، با اشاره به این رویداد، گفت: من دو نکته عرض می‌کنم.
نکته اول اینکه در نظام آگاهی انسان و جامعه، یک مرحله مهمی تحت عنوان رمزگشایی وجود دارد.
یعنی مرکز آگاهی چیزی را پردازش می‌کند و بعد وقتی به مرحله انتشار می‌رسد آنچه را رمزگردانی شده، رمزگشایی می‌کند.
من فکر می‌کنم در سازمان آگاهی فردی، روابط عمومی‌ها مسئول رمزگشایی هستند.
این به این معناست آنچه که ورودی یک سازمان و پردازش یک سازمان است، عیناً نباید به یک جامعه منتقل شود؛ بلکه باید رمزگشایی شود و به شکل دیگری به جامعه منتقل شود.
حالا این رمزگشایی چیست و باید چگونه باشد، بحثی مفصل دارد که جای آن اینجا نیست.
منتها باید بدانیم روابط عمومی‌ها نیاز به تغییر دارند.
نمی‌دانستم این حجم کار در سازمان تبلیغات انجام می‌شود
پورحسین ادامه داد: این تغییر نیاز به فکر و ایده دارد و باید به واسطه روابط عمومی‌ها ایجاد شود.
منتها تلقی که از روابط عمومی‌ها بوده، در سال‌های اخیر یک مقدار تنزل پیدا کرده است.
من خوشحالم که سازمان تبلیغات اسلامی، جایگاه روابط عمومی را پاس داشته و مصمم است آنچه را که این سازمان انجام می‌دهد، توسط یک روابط عمومی آگاه و بصیر رمزگشایی و به جامعه منتقل شود.
وی افزود: اما نکته دوم، توجه به هنر در کار روابط عمومی و تبلیغ است.
وقتی که در رادیو و تلویزیون بودم، حداقل سه یا چهار بار از رهبر انقلاب شنیدم که اگر بخواهیم منویات خودمان را به جامعه بدهیم، ناچار هستیم که از هنر استفاده کنیم.
به عبارتی هنر رمز اصلی آن رمزگشایی است.
تجلی این هنر از گرافیک صفحه وب شروع می‌شود تا چهره‌ای که دارد صحبت می‌کند، تا انتخاب واژگانی که بار عاطفی و معنایی متفاوتی دارد، تا نوشته‌ای که این نوشته را تأثیرگذار می‌کند، تا موسیقی و رنگ و غیره.
هنر، خودش زبان است.
امروز دیگر نمی‌گویند زبان را از طریق هنر بیاموزید؛ بلکه هنر خودش یک زبان است.
هنر ماهیت دیگری به نوشته و کلام می‌دهد و آن اثر را ارتقا می‌دهد.
پورحسین در پایان گفت: من به سازمات تبلیغات ارادت دارم و آن را می‌شناسم ولی واقعاً نمی‌دانستم این حجم کار در سازمان تبلیغات انجام می‌گیرد.
جالب اینکه کارهای سازمان هنری است و با ترکیب‌بندی‌های درست، حرف خودش را به جامعه منتقل می‌کند.
از این بابت هم خوشحال هستم.
تبلیغ، یک کار دو طرفه است و نیاز به فهم و ارتباط دوطرفه دارد
سپس حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره این رویداد، گفت: از اعضای محترم هیئت علمی و داوری این رویداد قدردان و ممنون و سپاسگزار هستم و می‌خواهم یک سوال از این جمع بپرسم.
به نظر شما تبلیغ یعنی چه؟
رهبر انقلاب می‌گفتند تبلیغ عبارت است از تفاهم.
یعنی تبلیغ یک عمل طرفینی است.
اینطور نیست که معلمی یک چیزی می‌گوید و دانش‌آموز باید آن را بفهمد.
تبلیغ از جنس فهم دوطرفه است.
حالا کار ما یک ظرافتی هم دارد؛ ما خادم تبلیغ هستیم.
برای اینکه بستر این شنیدن و طرح مسائل مردم واقع شود، خدمت می‌کنیم و زمینه‌های آن را فراهم می‌کنیم.
حجت‌الاسلام قمی ادامه داد: باید این مردم را فهمید و خوبی‌هایشان را روایت کرد.
اتفاقات مهم و قشنگی در زندگی‌های روزمره مردم اتفاق می‌افتد که ما کاسب نیستیم و نمی‌توانیم آنها را روایت کنیم.
آنقدر سوژه‌های ناب برای روایت کردن این مردم وجود دارد که حالاحالاها بدهکار هستیم.
در میان خادمان امر تبلیغ که می‌خواهند خیرخواهی و هدایت الهی را به مردم منتقل کنند، یک عده مسئول روابط عمومی هستند.
پس رابطه‌ای باید برقرار شود.
به تعبیر دکتر پورحسین، ما باید کلش را فرو بریزیم و از اول بسازیم.
اگر می‌خواهیم رابطه دوطرفه با مردم برقرار کنیم، آن هم با موضوع خود مردم و خوبی‌هایشان، باید نگاه‌مان به روابط عمومی و تبلیغ را از اول بازسازی کنیم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره ضرورت تبلیغ و کار تبلیغی توسط همه مردم، گفت: امام فرمودند همه باید تبلیغ کنند.
تبلیغ کار اختصاصی روحانیون نیست.
بله، سررشته‌های کار باید به دست علما باشد، چرا که آگاه به مبانی هستند، ولی گاهی یک معلم هم می‌تواند مروج خوبی‌ها باشد.
حضرت امام (ره) فرمود تبلیغات اسلامی همان شناساندن خوبی‌ها و تشویق به انجام آن است.
کما اینکه بشناسیم زشتی‌ها را و برحذر کنیم از انجام آن.
این تعریف امام خیلی قابل فهم است.
حالا روابط عمومی جایی است که می‌خواهد این کار را بکند.
حجت الاسلام قمی در پایان گفت: وقتی چنین مخاطب گسترده‌ای داریم، باید انتظارمان را هم از خودمان بالا ببریم.
مثلاً تبیان دیگر نباید مخاطبش را با k بشمارد، بلکه باید خودش را با M محک بزند.
دیگر مؤسسه‌های سازمان تبلیغات اسلامی هم باید دایره مخاطبان‌شان را گسترده‌تر کنند.
نشر خوبی‌های مردم امیدآفرین است و نباید از آن غفلت کرد.
مردم کارهای مهم و قشنگی می‌کنند که باید راوی آنها باشیم.
تقدیر از برگزیدگان نخستین رویداد فرنام
آخرین بخش این مراسم، معرفی و تقدیر از برگزیدگان نخستین رویداد فرنام بود که توسط حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدمهدی رحمتی مدیرعامل خبرگزاری مهر، امین‌رضا لطفعلی‌زاده معاون هماهنگ‌کننده سازمان، حجت‌الاسلام حریزاوی معاون آموزشی سازمان، علی مرادخانی مدیر روابط عمومی سازمان، رضا پورحسین و افسانه مظفری اعضای هیئت علمی و داوری فرنام، از آنها تقدیر شد.
بر اساس اعلام هیئت علمی و داوری، در بخش استانی، میلاد امینی موحد مدیر روابط عمومی اداره کل خوزستان نفر اول و مرتضی قبادی مدیر روابط عمومی اداره کل اردبیل نفر دوم اعلام شدند.
همچنین در بخش موسسات، یاشار عبدالحسین‌زاده از مؤسسه تبیان آنلاین نفر اول، محمد شاهی مدیر روابط عمومی مرکز هنری رسانه‌ای نهضت نفر دوم و آروین فرشی‌نعیم از مؤسسه فرهنگی سرچشمه نفر سوم اعلام شدند.


 
 

 

 

 

 

دوشنبه، 28 مهر 1404 - 22:21 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0