FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • مرجعیت و رهبری
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله روح الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


اکثر مدهای رایج از طریق تبلیغات جهانی جریان‌ساز می‌شوند


 

مهر | فرهنگی و هنری | شنبه، 26 مهر 1404 - 08:41
طراح لباس گفت: فضای تبلیغات جهانی تأثیر مستقیمی بر ترندها دارد و اکثر مدهای رایج از طریق این تبلیغات به جریان افتاده و صادر می‌شوند.
توليد،لباس،تبليغات،مد،معمولاً،فرم،بلند،موضوع،اشاره،آريايي،مجل ...

آزاده آریایی طراح و تولیدکننده لباس، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به طرح‌های پاییزی گفت: ما دو بخش تولید داریم؛ یکی از بخش‌ها مربوط به تولید لباس‌های بیرونی و دیگری مربوط به تولید لباس‌های مجلسی و مهمانی اختصاص دارد.
درباره لباس‌های مجلسی و مهمانی، به دلیل محدودیت‌های وارداتی که به نوعی می‌توان گفت به‌طور قابل توجهی اعمال شده، تولید در این حوزه گسترش یافته است.
این محدودیت‌ها یا ناشی از قیمت بالای دلاری یا به دلیل کاهش تعاملات با کشورهایی مانند ترکیه، نسبت به قبل هستند.
خدا را شکر این موضوع سبب شده ارزش داخلی تولید افزایش پیدا کرده و تولید لباس‌های مجلسی یکی از فعالیت‌های اصلی ما باشد.
وی ادامه داد: در بخش لباس‌های بیرونی، تمرکز ما بیشتر روی کت‌ها و پالتوهای مد روز است.
امسال مدل‌هایی مثل ترنچ‌کت‌های بلند، کت‌هایی تا قوزک پا و شلوارهای آزاد بسیار محبوب شده‌اند.
این لباس‌ها اغلب به صورت ست کامل طراحی می‌شوند؛ مثلاً کت و شلوار همراه با جلیقه یا کت و دامن بلند با جلیقه.
از نظر جنس پارچه نیز فعلاً از استفاده از پارچه‌های ضخیم مثل فوتر پرهیز کرده‌ایم، چرا که مطمئن نیستیم امسال زمستان سردی همانند گذشته خواهیم داشت یا خیر.
این تغییرات آب و هوایی و عدم پیش‌بینی دقیق فصل‌ها، چالشی برای ما ایجاد کرده است.
محصولات‌مان را در همان قالب لباس‌های پاییزه تولید می‌کنیم
این طراح لباس با اشاره به طرح‌های زمستانی تأکید کرد: در تولیدات قبلی معمولاً کارهای سنگین‌تر و گرم‌تر با پارچه‌هایی که آسترهای ضخیم داشتند رایج بودند، اما اکنون با توجه به زمستان‌های معتدل و گرم، تقاضا برای چنین لباس‌هایی کاهش یافته است.
بنابراین سعی می‌کنیم محصولات‌مان را تا حد امکان در همان قالب لباس‌های پاییزه تولید کنیم تا پاسخگوی فصل زمستان نیز باشند.
وی افزود: از نظر رنگ‌بندی بیشتر از رنگ‌هایی که مرتبط با فصل هستند استفاده می‌کنیم، مانند بادمجانی، بنفش و زرشکی که رنگ‌های متداول پاییز هستند.
با این حال، رنگ‌های عمومی و پرکاربرد مثل طوسی، قهوه‌ای، سرمه‌ای و مشکی نیز همچنان تقاضای زیادی دارند.
مخصوصاً امسال قهوه‌ای به دلیل مد شدن بیشتر در طراحی‌های چرمی ما دیده می‌شود.
آریایی گفت: فصلی که هم‌اکنون سپری می‌کنیم، فضای جهانی هم به سمت پوشاک‌های آزاد، بلند و پوشیده حرکت کرده است؛ لباس‌هایی که معمولاً کل بدن را می‌پوشانند.
در نتیجه در حال حاضر از این نظر مشکلی نداریم.
البته گاهی اوقات مثل سال گذشته یا حتی یک سال قبل‌تر، لباس‌ها به سمت مدل‌های کوتاه مانند کراپ و بسیار تنگ گرایش پیدا می‌کردند.
در آن مواقع ما نمی‌توانستیم فرم اصلی و پایه‌ای لباس را نادیده بگیریم.
چراکه اگر این فرم‌ها را کنار بگذاریم، زیبایی و تناسب ظاهری لباس‌ها از بین می‌رود.
برای مثال، اگر در زمانی که لباس‌های آزاد مد هستند، کسی لباس خیلی تنگ بپوشد یا برعکس، تطابق با روند مد را از دست می‌دهد.
این باعث می‌شود تناسب و هماهنگی در پوشش از بین برود و نوعی ناهماهنگی ایجاد شود.
وی یادآور شد: اصول کلی طراحی پوشاک، معمولاً بر اساس فرم ثابت آنها استوار است.
برای مثال، وقتی مدل‌های کوتاه و شلوارهای تنگ ترند می‌شوند ما سعی می‌کنیم با حفظ فرم عمومی لباس، طراحی‌ها را با مفاهیم فرهنگی خودمان هماهنگ کنیم.
این یعنی می‌توان زیر قطعات کوتاه، یک بلوز بلند اضافه کرد یا به جای شلوار لگ، از شلوار معمولی‌تری استفاده کرد تا تعادل بیشتری به وجود آید.
به این ترتیب، ضمن حفظ فرم زیبایی‌شناسی لباس، آن را متناسب با فرهنگ داخلی تطبیق می‌دهیم.
در ایران نفوذ تبلیغات بین‌المللی بسیار پایین است
این طراح لباس با اشاره به موضوع تبلیغات گفت در ایران نفوذ تبلیغات بین‌المللی بسیار پایین است و همین موضوع کار را برای تولیدکنندگان دشوارتر می‌کند.
فضای تبلیغات جهانی تأثیر مستقیمی بر ترندها دارد و اکثر مدهای رایج از طریق این تبلیغات به جریان افتاده و صادر می‌شوند.
گاهی اوقات حتی ترندهایی از شرق آسیا یا ژاپن به مدهای روز دنیا تبدیل می‌شوند؛ بنابراین ما نمی‌توانیم این روندها را کاملاً نادیده بگیریم.
اگر بخواهیم از آنها کاملاً دوری کنیم، اجرای تولید برای ما بسیار چالش‌برانگیز خواهد شد.
به همین خاطر همواره نگاه ما باید به ترندهای جهانی باشد ولی تلاش کنیم آنها را با فرهنگ و شرایط جامعه خودمان تطبیق دهیم.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای طرح‌ها گفت: برای طراحی‌های ما که در شأن هویت ایرانی باشد، معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه زمان صرف می‌کنیم.
برای اجرای طراحی نیاز است که ترندها را به‌خوبی بشناسیم و همزمان اتفاقاتی که در کشور رخ می‌دهد را نیز مورد توجه قرار دهیم.
یکی از این موارد می‌تواند تغییرات فصلی یا حتی قوانین جاری باشد.
مثلاً همین حالا که قانون عفاف و حجاب تغییر کرده این موضوع بدون شک روی انتخاب‌ها، طراحی‌ها و روند کاری ما تأثیر می‌گذارد.
آریایی گفت: شناخت دقیق مخاطب، انجام تحقیقات لازم درباره نیازهای او و درک سطح اقتصادی خریدار بسیار اهمیت دارد.
باید بدانیم که او چگونه می‌تواند خرید کند و ما چگونه می‌توانیم پارچه‌ای متناسب با نیاز او تهیه کنیم تا در نهایت محصولی ارائه شود که هم کیفیت مطلوب داشته باشد و هم از نظر قیمتی برای مخاطب قابل دسترس باشد.


 
 

 

 

 

 

شنبه، 26 مهر 1404 - 21:16 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0