FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • مرجعیت و رهبری
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله روح الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


ترجمه متن علمی الگوی سوره نباء در راهبردها و راهکارهای سیاستگذاریها و قانونگذاریها و قضاوتها و برنامه ریزیها با بهره مندی از ترجمه هوش مصنوعی جستجوگر شریف


13. 1. 1. خداوند برای اینکه انسانها به آفریدههای خداوند توجّه و تامّل و تدبّر نمایند در مورد آفریدههایش پرسش و تذکر و یادآوری، بیان می نماید.
2. 2- خداوند برای آسایش مخلوقاتش زمین را آفریده است و قبل از آفرینش انسانها بستر راحتی و زندگی انسانها را فراهم نموده است، پس می توان گفت که خداوند خالقی حکیم و مدیر و مدبّر و آینده نگر می باشد و خداوند همه مستلزمات و فرآیند زندگی انسانها را بخوبی دیده است و خداوند تحقق ارادت و دوستداری انسانها را با تدبیر و اقدامی متعالی عینیت بخشیده است و برای بزرگواریهای خداوند سرایش سرود تبارک الله احسن الخالقین و تبارک الله رب العالمین در سپاسگزاری و ثنا و ستایش خداوند برای انسانها همواره ضروری می باشد.

 

3. خداوند به سلامتی و قوام بدن انسانها اهمیّت داده است و خداوند خواب را برای انسانها مایۀ ( قوام حیات ) و استراحت قرار داد.
4. خداوند با سورههای انذار و بشارت مردم را از کارهای بد باز داشته است و به کارهای خوب و پسندیدۀ هدایت نموده است و خداوند برای پاداش انجام کارها به رضایتمندی خداوند سعادتمندی و رستگاری انسانها و عطایای الهی از جمله بهشت را مرحمت نموده است.
5. خداوند نعمتهای بسیاری را با درایت و آینده نگری و حکمت و توانمندی و علم و قدرت بی نظیر معجزه آسا برای آسایش مخلوقات آفریده است، بدین سبب انتظار دارد که انسانها دستورات و رهنمودهای صراط مستقیم دین خودش که دین چهارده معصوم سلام الله علیهم می باشد را، بپذیرند و عمل نمایند و به تعالی بندگی خداوند نمایند و به کمالات یاری حضرت امام مهدی قائم آل محمد سلام الله علیهم دهند.
6. لازم است آیاتی که در رابطه با آفریدههای خداوند است متناسب با سن در ادبیات و محتوای کتابهای مختلف درسی آورده شود و فرصت تدبر برای دانش پژوهان فراهم گردد و امر خواندن سورههائی که هر روز توسط بزرگان جهان ائمه معصومین توصیه شده است متناسب باسنین مختلف آموزش و تبلیغ و ترویج شود و مطالعه و خواندن و تفکر و تدبّر در رابطه با سورههای فوق جدی گرفته شود.
7. لازم است در کتابهای درسی و غیر درسی متناسب با سنین مختلف آیات معاد در کنار آیات توانمندیهای خلقت خداوند آورده شود.
8. لازم است دانش پژوهان به تعالی با انتظارات خداوند و رهنمودها و احکام صراط مستقیم دینِ خداوند و چهارده معصوم سلام الله علیهم متناسب با سن آشنا شوند و مطابق با آن عوامل قانونگذاران و تعلیم و تربیّت و تبلیغ دین و فرهنگ سازی و هنر و مطبوعات و رسانه ها ایفای نقش متناسب و به قدر لازم داشته باشند.

 

گل افشان گل محمدی

 

https://www.farhangyar.ir/fa/post/36695

https://www.farhangyar.ir/fa/post/36695/
الگوی سوره نباء در راهبردها و راهکارهای سیاستگذاریها و قانونگذاریها و قضاوتها و برنامه ریزیها | مشابه
۰۱ فروردین ۱۴۰۴
 
گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «الگوی سوره نباء در راهبردها و راهکارهای سیاستگذاریها و قانونگذاریها و قضاوتها و برنامه ریزیها» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.

ترجمه

 

Applying the Patterns of Surah Nab’a in Policy, Legislation, Judgement, and Planning

The patterns of Surah Nab’a can be applied to policy, legislation, judgement, and planning.

  1. God reveals Himself to prompt humans to reflect on His creations, questioning, reminding, and highlighting them.

  2. God created the earth for the comfort of His creatures, preparing a comfortable living space for humans before their creation. This demonstrates God's wisdom, management, foresight, and planning. God has foreseen all necessities and processes of human life, and has manifested the realization of human devotion and affection through sublime planning. Therefore, reciting "Tabarak Allahu, the Best of Creators, and Tabarak Allah, Lord of the Worlds" in gratitude, praise, and glorification of God is always essential for humans.

  3. God has given importance to the health and stability of human bodies, and has made sleep a source of (vitality) and rest for humans.

  4. God deters people from bad deeds through warning and good news surahs, and guides them towards good and desirable actions. God rewards actions with God's satisfaction, human happiness, salvation, divine gifts, including paradise.

  5. God has created countless blessings with foresight, future vision, wisdom, unparalleled power, and miraculous ability for the comfort of His creatures. Therefore, He expects humans to accept and act upon the commandments and guidance of the straight path of His religion, the religion of the Fourteen Infallibles (peace be upon them), and to strive for the perfection of worship and to assist in the realization of the aspirations of Imam Mahdi (peace be upon them).

  6. Verses related to God’s creations should be included in various textbooks, appropriate to age, to provide opportunities for contemplation for learners. The practice of reciting the surahs recommended daily by the great scholars, the Imams (peace be upon them), should be taught, promoted, and popularized for different age groups. Serious attention should be given to reading, reflecting, and contemplating the aforementioned surahs.

  7. Verses of the Day of Judgement should be included alongside verses highlighting the powers of God’s creation in textbooks and other educational materials, appropriate to age groups.

  8. Learners should be made aware of God’s expectations, the guidance and laws of God’s straight path, and the teachings of the Fourteen Infallibles (peace be upon them), appropriate to their age. Legislators, educators, religious propagators, cultural promoters, artists, media, and publications should play their respective roles accordingly and to the necessary extent.

گل افشان گل محمدی

https://sharifsearch.ir/fa/cached/1eef5f19-30ab-4634-a3a6-484b7a3c80ac/


جمعه، 25 مهر 1404 - 14:02 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0