FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • مرجعیت و رهبری
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله روح الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


جامعه اسلامی فرهنگیان کشور: تمرکز بر کیفیت مدارس دولتی امری ضروری است


 

مهر | اجتماعی و حوادث | دوشنبه، 31 شهریور 1404 - 20:40
جامعه اسلامی فرهنگیان کشور به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید بیانیه‌ای صادر کرد و در آن، تمرکز بر بازنگری در سیاست‌های مدرسه‌ای و کیفیت مدارس دولتی را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر دانست.
آموزشي،اسلامي،فرهنگيان،تحول،عدالت،مدرسه،ارتقاي،كيفيت،نظام،مد ...

به گزارش خبرگزاری مهر، جامعه اسلامی فرهنگیان کشور به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید بیانیه‌ای صادر کرد.
متن این بیانیه به شرح ذیل است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
آغاز شکوهمند سال تحصیلی، نشانه پویایی علمی و فرهنگی ملت بزرگ ایران اسلامی است.
جامعه اسلامی فرهنگیان کشور، این ایام مبارک را به معلمان فرهیخته، دانش‌آموزان کوشا، مدیران پرتلاش، خانواده‌های گرامی و همه فعالان عرصه تعلیم‌وتربیت تبریک گفته و نکات زیر را یادآور می‌شود:
۱.
تقویت هویت اسلامی–ایرانی: مدرسه باید سنگر تربیت دینی، اخلاقی و ملی باشد تا نسل آینده در برابر چالش‌های فرهنگی و رسانه‌ای مصون بماند.
۲.
کیفیت‌بخشی به آموزش: تحول در روش‌های تدریس، استفاده از فناوری‌های نوین، و حرکت به سمت یادگیری پژوهش‌محور، ضرورتی اساسی برای ارتقای کیفیت یاددهی–یادگیری است.
۳.
عدالت آموزشی و نصیب برابر آموزشی: همه دانش‌آموزان، فارغ از شرایط جغرافیایی و اقتصادی، باید از فرصت‌های برابر آموزشی و امکانات لازم برای شکوفایی استعدادهایشان برخوردار شوند.
تحقق «نصیب برابر آموزشی» گامی کلیدی برای عدالت اجتماعی و کاهش شکاف‌های منطقه‌ای است.
۴.
مدیریت اثربخش آموزشی: مدیران مدارس و نظام مدیریتی آموزش‌وپرورش، نقشی راهبردی در کیفیت‌بخشی، عدالت‌محوری و اجرای سند تحول بنیادین دارند.
حمایت از مدیریت علمی، اقتضایی و پاسخگو، به‌ویژه در شرایط بحران شرط اصلی موفقیت نظام تعلیم‌وتربیت است.
۵.
تنوع مدارس و عدالت آموزشی: گسترش بی‌رویه و تنوع نامتوازن مدارس، به‌جای ارتقای کیفیت، زمینه‌ساز بی‌عدالتی آموزشی و ایجاد تبعیض در دسترسی دانش‌آموزان به فرصت‌های برابر شده است.
بازنگری در سیاست‌های مدرسه‌ای و تمرکز بر کیفیت مدارس دولتی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.
۶.
تراکم دانش‌آموزان: ازدحام و تراکم بالای دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، مانع جدی کیفیت آموزشی و تربیتی است.
کاهش تراکم و تأمین نیروی انسانی کافی باید از اولویت‌های جدی وزارت آموزش‌وپرورش باشد.
۷.
تکریم مقام معلم و پیگیری مطالبات فرهنگیان: معلم، عنصر اصلی تحول آموزشی است و ارتقای منزلت او تنها با شعار تحقق نمی‌یابد.
جامعه اسلامی فرهنگیان کشور بر موارد زیر به‌عنوان مطالبات اساسی تأکید دارد:
بهبود معیشت فرهنگیان و اجرای کامل قانون رتبه‌بندی معلمان
ارتقای نظام پرداخت و برقراری عدالت در حقوق و مزایا
توجه به رفاه و بیمه تکمیلی واقعی فرهنگیان
فراهم‌سازی فرصت‌های توسعه حرفه‌ای، آموزش‌های به‌روز و ارتقای صلاحیت‌های تخصصی
افزایش رضایت شغلی و انگیزه همکاران از طریق حمایت واقعی و رفع دغدغه‌های معیشتی و حرفه‌ای
۸.
فناوری‌های نوین آموزشی: بهره‌گیری هدفمند از فناوری‌های نوین در آموزش، ابزار کلیدی ارتقای کیفیت، عدالت و سرعت یادگیری است.
سیاست‌گذاری هوشمند برای آموزش دیجیتال، محتوای الکترونیکی و مهارت‌های فناوری، از الزامات مدرسه امروز است.
۹.
مدرسه‌محوری: تمرکززدایی، اعطای اختیارات واقعی به مدارس، و تقویت نقش مدیران و معلمان در تصمیم‌گیری‌های محلی، رمز موفقیت اجرای سند تحول بنیادین است.
مدرسه باید کانون تحول و نقطه ثقل نظام تعلیم‌وتربیت باشد.
۱۰.
خانواده و مدرسه: پیوند راهبردی میان خانواده و مدرسه تضمین‌کننده تربیت نسلی متعهد، خلاق و مسئولیت‌پذیر خواهد بود.
۱۱.
سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و مدرسه تراز: اجرای دقیق سند تحول بنیادین، بستر حرکت به سوی عدالت، کیفیت و کارآمدی است.
تحقق «مدرسه تراز انقلاب اسلامی» به‌عنوان الگوی تربیتی و آموزشی، ضامن تربیت نسلی مؤمن، خلاق، انقلابی و تمدن‌ساز خواهد بود.
۱۲.
دانش‌آموز به‌عنوان خروجی مطلوب نظام آموزشی: غایت تلاش‌های نظام تعلیم‌وتربیت، پرورش دانش‌آموزی است که در تراز انقلاب اسلامی، برخوردار از هویت اسلامی–ایرانی، مجهز به مهارت‌های علمی و فناورانه، خلاق، پرسشگر و مسئولیت‌پذیر باشد؛ نسلی که سرمایه انسانی تمدن نوین اسلامی را شکل خواهد داد.
جامعه اسلامی فرهنگیان کشور در آغاز این سال تحصیلی بار دیگر بر آمادگی خود برای همراهی با دولت، مجلس و نهادهای علمی و فرهنگی در جهت تحقق عدالت آموزشی، مدیریت کارآمد، کیفیت‌بخشی آموزشی، صیانت از حقوق فرهنگیان و تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی تأکید می‌کند.


 
 

 

آموزشي،اسلامي،فرهنگيان،تحول،عدالت،مدرسه،ارتقاي،كيفيت،نظام،مد ...

دوشنبه، 31 شهریور 1404 - 21:02 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0