FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • مرجعیت و رهبری
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله روح الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


ترجمه نظریات بزرگان دانشمندان و عالمان جهان پیشوایان معصوم سلام الله علیهم در رابطه با تعلیم و تربیت


گفتگو با هوش مصنوعی

💬 سلام! می‌خوای درباره‌ی «نظریات و رهنمودهای بزرگان جهانیان ائمه معصومین سلام الله علیهم در رابطه با معلم و علم آموزی و عالم و دانشمند و مسائل تعلیم و تربیت» بیشتر بدونی؟ من اینجام که راهنماییت کنم.

ترجمه

 
  • Imam Ali (peace be upon him) says:

    The Zakat of Knowledge is its dissemination to the deserving, and striving in its practice. (Ghurar al-Hikam wa Durar al-Kalam, p. 391)

  • Imam Sadiq (peace be upon him) says:

    Whoever learns knowledge and acts upon it and teaches it to others for the sake of God, he will be greatly remembered in the mansions of heaven. It will be said: He learned for God, he acted for God, and he taught for God. (Al-Dhari'a ila Hafez al-Sharia (Sharh Usul al-Kafi, vol. 1, p. 56))

  • The Prophet of God (peace and blessings be upon him) says:

    The most valuable people are those who possess the most knowledge, and the least valuable are those who possess the least knowledge. (Bihar al-Anwar, vol. 1, p. 222)

  • The Prophet of God (peace and blessings be upon him) says:

    Seek knowledge, even if it is in distant lands. (Bihar al-Anwar, vol. 2, p. 62)

  • The Prophet of God (peace and blessings be upon him) says:

    When a believer dies and leaves behind a single sheet of paper with knowledge written on it, on the Day of Judgment that paper will become a curtain between him and the fire, and God, the Exalted, will give him a city seven times wider than the world for every letter written on it. (Al-Amali li al-Saduq 91/64)

  • Imam Ali (peace be upon him) says:

    Honor your guest, even if he is insignificant, and rise from your seat out of respect for your father and your teacher, even if you are a ruler. (Tasnif Ghurar al-Hikam wa Durar al-Kalam)

  • The Prophet (peace and blessings be upon him) says:

    If knowledge (or religion) were suspended from the Pleiades, men from Persia would take it. (Kanz al-Amal, vol. 12, p. 91)

  • Imam Ali (peace be upon him) says:

    The most detestable of servants to God are the arrogant and presumptuous scholars. (Ghurar al-Hikam: 3164)

  • The Prophet (peace and blessings be upon him) says:

    Whoever God grants knowledge and he does not teach it to people, he will meet God on the Day of Judgment with a muzzle of fire on his mouth. (Bihar al-Anwar, vol. 2, p. 68)

  • The Prophet (peace and blessings be upon him) says:

    Sitting for an hour in a session of learning is better for you than a year of worship, fasting its days, and praying its nights. And looking at the face of a scholar is better for you than freeing a thousand captives. (Tafsir Namuna, 4/360)

  • Imam Sadiq (peace be upon him) says:

    I do not wish to see among you a young man except in two states: either a scholar or a student. If he does not do so, he has been negligent. If he is negligent, he has wasted [an opportunity]. If he wastes [an opportunity], he is sinful. If he is sinful, he will dwell in the fire, and whoever was dispatched with Muhammad (peace be upon him) is the one who will be saved. (Amali al-Tusi, 303/604)

  • The Prophet (peace and blessings be upon him) says:

    When innovations appear in my community, the scholar should reveal his knowledge. Whoever does not do so, the curse of God is upon him. (Al-Kafi, vol. 1, p. 54, h. 2)

  • Imam Ali (peace be upon him) says:

    Associate with scholars, for your knowledge will increase, your manners will improve, and your soul will be purified. (Ghurar al-Hikam wa Durar al-Kalam, p. 341)

  • Imam Kazim (peace be upon him) says:

    There is no knowledge except from a divinely guided scholar, and the recognition of such a scholar is by intellect. (Mustadrak al-Wasail, 11/258/12926; Muntakhab al-Mizan al-Hekma, 400)

  • Imam Ali (peace be upon him) says:

    God did not demand learning from the ignorant until He demanded teaching from the knowledgeable. (Nahj al-Balagha, Al-Hekma 478; Muntakhab al-Mizan al-Hekma, 398)

  • The Prophet (peace and blessings be upon him) says:

    A scholar among the ignorant is like a living being among the dead. And whoever seeks knowledge, all creatures will ask for forgiveness for him. Therefore, seek knowledge, for it is the means of your closeness to God. And the acquisition of knowledge is an obligation upon every Muslim. (Bihar al-Anwar, vol. 1, p. 172, h. 25)

  • The Prophet (peace and blessings be upon him) says:

    The superiority of a scholar over a worshipper is like the superiority of the fortieth moon over the other stars. (Al-Kafi, vol. 1, p. 34)

  • Imam al-Siddiq (peace be upon him) said:

    Whoever guides an ignorant person to the recognition of truth and he responds, his reward is like the freeing of a captive. (Musnad Zayd ibn Ali, Dar Maktabat al-Hayat, Beirut, p. 390)

https://namnak.com/hafitth-about-teachers.p81313

 
https://sharifsearch.ir/fa/cached/4eaa5abc-1771-36e5-8730-c7170b17e730/

شنبه، 29 شهریور 1404 - 23:43 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0