FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • مرجعیت و رهبری
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله روح الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


سرمقاله خط حزب‌الله| «این را همه بدانند»


 

تسنیم | سیاسی | جمعه، 28 شهریور 1404 - 12:53
رهبر انقلاب در مقاطع مختلف تأکیدات قابل توجهی داشته اند مبنی بر این که «انقلاب یک امر مستمر است … یک حقیقت ماندگار و حقیقت دائمی است… و هیچ وقت تمام نمی شود.» و این که «همه و همه بدانند.»
ايران،جنگ،ملّت،آمريكا،تحميلي،دشمني،دشمن،اسلامي،…،علّت،بدانند،م ...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، در سرمقاله هفته‌نامه خط حزب‌الله می‌خوانیم: «این را همه بدانند»؛ این عبارتی است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول سال‌های متعدّد، برای توجّه دادن مردم و مسئولان به مطلبی بسیار مهم و حیاتی به کار برده‌اند.
یکی از مقاطع حسّاسی که ایشان این عبارت را بارها به کار بردند، ایّام جنگ تحمیلی دوازده‌روزه‌ی رژیم صهیونیستی و پس از آن است.
سوال این است که ایشان در این دوران، مردم و مسئولان را به چه مسئله‌ی مهمّی توجّه داده‌اند؟
راز دشمنی آمریکا با ملّت ایران
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، یک روز پس از توقّف آتش در جنگ دوازده‌روزه، در سوّمین پیام تلویزیونی خود تأکید کردند که ملّت ایران و مسئولان، علّت دشمنی آمریکا و غرب را بدانند.
ایشان در یک بیان بسیار مهم می‌فرمایند:
«رئیس‌جمهور آمریکا در یکی از بیاناتش و اظهاراتش گفت ایران باید تسلیم بشود … این اظهار او یک حقیقتی را لو داد؛ آمریکایی‌ها از اوّلِ انقلاب با ایران اسلامی مشغول معارضه هستند، پنجه می‌افکنند، هر دفعه‌ای هم یک بهانه‌ای دارند: یک بار حقوق بشر است، یک بار دفاع از دموکراسی است، یک بار حقوق زن است، یک بار غنی‌سازی است، یک بار اصل مسئله‌ی هسته‌ای است، یک بار مسئله‌ی ساخت موشک است؛ بهانه‌های گوناگونی می‌آورند، امّا باطن قضیّه یک چیز بیشتر نیست و آن «تسلیم ایران» است… این یک نقطه‌ی مهمّی است!
ملّت ایران بدانند [علّت] معارضه‌ی با آمریکا این است.» (1404/4/5)
ایشان در روزهای بعد نیز با همان تعبیرِ «همه بدانند» به این نکته تصریح می‌کنند که نشان از دغدغه‌ی ایشان نسبت به تحریف حقیقت مبارزه‌ی ملّت ایران است.
ایشان می‌فرمایند: «این را همه بدانند … ما از جنگ استقبال نکردیم.» (1404/4/25)
ماهیّت یکسان جنگ تحمیلی هشت‌ساله و دوازده‌روزه
ماهیّت جنگ تحمیلی دوازده‌روزه همان ماهیّت جنگ تحمیلی هشت‌ساله است، زیرا هدف دشمنی از همان ابتدا یکی بوده است.
«بعضی خیال می‌کنند دشمنی‌هایی که با ما می‌شود به خاطر این است که ما ستیزه‌گری کرده‌ایم، ما دائماً انگشت در چشم اینها کرده‌ایم.» (1395/3/25) امّا نگاهی به تاریخ دشمنی‌های آمریکا و تجربه‌های ملّت ایران نشان می‌دهد آنگاه که ایران هیچ نزاعی با آمریکا نداشت نیز او در حال دشمنی و توطئه علیه ایران بود.
یکی از این تجربه‌های تلخ تاریخی که عمق دشمنی آمریکا را با ملّت ایران آشکار می‌کند، این بود که «در اوّلین ماه‌های پیروزی انقلاب، مجلس سنای آمریکا یک مصوّبه و قطعنامه‌ی شدیداللّحنی علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کرد، دشمنی را به طور عملی شروع کرد؛ این در حالی بود که هنوز سفارت آمریکا در ایران باز بود!» (1394/8/12) نمونه‌ی بارز دیگر، نهضت ملّی دکتر مصدّق بود که علی‌رغم اینکه یک حرکت دینی و انقلابی نبود و فقط به دنبال استقلال کشور بود، با کودتای آمریکایی‌ها سرنگون شد.
یکی از این تجربه‌ها جنگ تحمیلی هشت‌ساله است.
«همه‌ی قرائن از اوّل کار نشان می‌داد که استکبار پشت سر عراق است.» (1370/7/5) «آمریکا و مزدورانش بعد از آنکه در طول نوزده ماه [از ابتدای پیروزی انقلاب] هر چه کردند نتوانستند جمهوری اسلامی را به زانو دربیاورند حتّی حمله‌ی نظامی هم کردند با خود فکر کردند ما ایران را به جنگی تحمیلی و ناخواسته می‌کشانیم، عراق را تحریک می‌کنیم که با ایران جنگ را شروع کند … [لذا] به سراغ صدّام‌حسینِ احمقِ جاه‌طلبِ مغرورِ بدبخت رفتند.» (1359/7/4)
علّت وقوع جنگ تحمیلی توسّط آمریکا در آن دوران نیز همین بود.
آن‌ها «جنگ را به وجود آوردند تا نظام اسلامی را از بین ببرند یا وادار به تسلیم کنند.
… اگر ایران در مقابل آمریکا تسلیم می‌شد، جنگ زود تمام می‌شد.
البتّه مصیبت سلطه‌ی آمریکا صد برابر از مصیبت جنگ سخت‌تر است.» (1370/7/5)
خلاصه اینکه «علّت مخالفت با نظام جمهوری اسلامی این است که جمهوری اسلامی آمد دستِ سلطه‌ی آمریکایی را از کشور کوتاه کرد؛ همه‌ی مسئله این است.» (1397/2/19) دشمنی‌شان با ملّت ایران نیز «به خاطر طرف‌داری از اسلام و ایستادگی در پای نظام اسلامی و دفاع جانانه از آن است.» (1381/10/19) و «هر حرکتی از سوی آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانشان و همراهانشان انجام می‌گیرد، برای به زانو درآوردن ملّت ایران است، برای تحقیر ملّت ایران است.» (1393/11/19)
هرچند دشمنان و منافقان خارجی و داخلی تلاش می‌کنند تا علّت دشمنی آمریکا با ملّت ایران را تحریف کنند، امّا این حقیقت هیچ‌گاه تحریف‌شدنی نیست.
علّت جنگ‌های تحمیلی علیه پیامبران
با نگاهی به تاریخ به‌روشنی درمی‌یابیم که علّت دشمنی‌ها و تحمیل جنگ‌ها بر پیامبران به‌ویژه پیامبر اسلام نیز همین بوده است.
در دوران حکومت نبوی، «همه‌ی کسانی که جبهه‌ی متّحدی را علیه پیغمبر تشکیل دادند، با پیام توحید او، با پیام عدل او و با آموزش‌های مکتب او دشمنی می‌کردند.» (1387/1/1)
دلیل دشمنی با جمهوری اسلامی نیز همان دلیل دشمنی با پیامبران توحید است.
«بعضی‌ها میگویند "آقا، دشمن‌تراشی نکنید"؛ نه، ما دشمن‌تراشی نمی‌کنیم؛ ما همین حرف پیغمبر و حرف خدا و حرف توحید را بر زبان می‌آوریم و خود همین گفتن، یک عدّه دشمن به وجود می‌آورد.
دشمن، به خاطر ایجاد حرکت توحیدی دشمن می‌شود.
رفع دشمنیِ او هم به این است که شما دست از حرکت بردارید و برگردید به همان چیزی که آنها می‌خواهند، یعنی عبودیّت طاغوت، پیروی طاغوت و مانند اینها؛ آمریکا این توقّع را از ما دارد.» (1398/1/14)
و قتی می‌گوئیم «انقلاب ادامه‌ی بعثت پیغمبر بود» (1398/1/14) یعنی قیام مردم «هم جنبه‌ی دینی داشت، هم جنبه‌ی ضدّآمریکایی داشت.» (1399/10/19) زیرا «آمریکا در کشور ما فرعونیّت می‌کرد … موسای زمان آمد، تخت‌وبخت این فرعون و دنباله‌روهای او را واژگون کرد و از بین برد… و به وسیله‌ی این مردم، آمریکا را از این مملکت بیرون کرد.» (1394/6/18)
راه پیشگیری از وقوع جنگ
حال، سوال مهم این است که چگونه از وقوع جنگ پیشگیری کنیم؟
افراد ضعیف و ترسو برای فرار از جنگ تحمیلی راهکار سازش را پیشنهاد می‌کنند.
این گروه، علاوه بر وعده‌های الهی، تجربه‌های متعدّد تاریخی را نادیده می‌گیرند.
حقیقت آن است که «جنگ تحمیلی به خاطر این اتّفاق افتاد که دشمن در ما احساس ضعف کرد.
اگر دشمن بعثی و محرّکینش خاطرجمع نبودند که سرِ چند روز به تهران خواهند رسید آنها این‌جوری فکر می‌کردند این جنگ انجام نمی‌گرفت.
… احساس ضعف شما موجب تشویق دشمن به حمله‌ی به شما است؛ این یک قاعده‌ی کلّی است.» (1395/12/16)
بنابراین، تنها راه پیشگیری از جنگ تحمیلی دشمنان علیه ملّت ایران «مقاومت و استقامت» است.
«همه باید بدانند … ملّت ایران در هیچ میدانی به صورت طرف ضعیف ظاهر نخواهد شد.» (1404/4/25) لذا «دفاع مقدّس یک اصل را برای ملّت ایران ثابت کرد و آن اصل، این است که صیانت کشور و بازدارندگی کشور از دست‌اندازی دشمن با مقاومت به دست می‌آید نه با تسلیم… م.
این احساس که باید مقاومت کرد، موجب شد که هم اطمینان و اعتماد به نفْس داخلی به وجود بیاید… و هم به دشمن یاد داد که در محاسبات خودش قدرت داخلی ایران را به حساب بیاورد، مقاومت ایران را به حساب بیاورد.» (1401/6/30)
این مقاومت و استقامت تنها در سایه‌ی اتّحاد و انسجام شکل خواهد گرفت.
جامعه‌ی اسلامی تنها زمانی می‌تواند مقاومت کند و به پیروزی برسد که اتّحاد و انسجام خود را به طور کامل حفظ کند؛ لذا دشمن به‌شدّت تبلیغات می‌کند تا «رشته‌ی تواصی به حق و صبر را در بین مؤمنان قطع کند؛ این موجب می‌شود که انسان‌ها احساس تنهایی کنند، احساس نومیدی کنند و اراده‌ها ضعیف بشود، امیدها کم‌رنگ بشود.» (1399/12/21)
لذا همان‌طور که در دوران دفاع مقدّس «جنگ را مردم اداره کردند، مردم پای کار بودند»، (1390/7/20) «ملّت مؤمن و انقلابی ایران با اتّحاد و استقامت خود توانست جنگ متجاوزانه‌ی رژیم صدّام را که از سوی همین آمریکا و انگلیس، به علاوه‌ی شوروی و بلوک شرق سابق پشتیبانی تسلیحاتی و اطّلاعاتی و سیاسی می‌شد، ناکام سازد و دشمن را به پشت مرزهای خود براند»، (1382/1/31) در دوران جنگ دوازده‌روزه نیز نقش اصلی را مردم ایفا کردند.
در این جنگ، «ملّت ایران نشان داد که هم متین است، هم شجاع است، هم وقت‌شناس است.» (1404/3/28)
امّا همه بدانند «انقلاب یک امر مستمر است … یک حقیقت ماندگار و حقیقت دائمی است… و هیچ وقت تمام نمی‌شود.» (1394/6/25) و مبارزه‌ی «ضدّآمریکایی» ملّت ایران نیز تا غلبه‌ی کامل بر طاغوت ادامه دارد و «ملّت ایران تسلیم‌شدنی نیست.» (1404/3/28) و «همه و همه بدانند… ملّت ایران حتماً پیروز خواهد شد.» (1404/4/25)
انتهای پیام/


 
 

 

 

جمعه، 28 شهریور 1404 - 14:14 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0