FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


جشنواره جوانان، باغی برای پرورش نهال‌های هنر ایران


 

تسنیم | فرهنگی و هنری | سه شنبه، 18 شهریور 1404 - 15:59
احمد مازادی معتقد است که جشنواره هنرهای تجسمی جوانان مانند باغبانی است که به کاشت و پرورش نهال ها برای آینده ای سرسبز می پردازد.
جشنواره،خوشنويسي،جوانان،هنرمند،استاد،پرورش،مازادي،باغبان،خوش ...

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، احمد مازادی هنرمند خوشنویس، با تأکید بر اهمیت جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، این رویداد را به باغبانی تشبیه کرد که با کاشت و پرورش نهال‌ها، آینده‌ای سرسبز می‌سازد.
او گفت: جشنواره نه‌تنها بستری برای کشف استعدادهای تازه است، بلکه فرصتی است برای فرهنگ‌سازی معاصر و حمایت مستمر از هنرمندان جوان.
احمد مازادی هنرمند خوشنویس و استاد کارگاه خوشنویسی سی ودومین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان درباره اهمیت جشنواره می‌گوید: «اجازه بدهید با یک مثال موضوع را روشن کنم.
تصور کنید باغبانی را که یک باغ دارد.
این باغ ممکن است درختان مثمر یا غیرمثمر داشته باشد، اما او مدام در حال کاشت نهال است و آن‌ها را پرورش می‌دهد تا به بار بنشینند.
اگر روزی این باغبان دست از نهال‌کاری بردارد، قطعاً بعدها باغی نخواهد داشت.
جشنواره جوانان هم همین است؛ ما در اصل نهال می‌کاریم برای آینده هنر این مملکت.
در هر رشته‌ای که نگاه کنیم، این جشنواره بذرهایی را می‌کارد که آینده‌ی فرهنگ و هنر ایران را شکل می‌دهد.
پس حمایت از جوانان هنرمند وظیفه‌ای است که نباید متوقف شود.
همان‌طور که باغبان هرگز نهالش را رها نمی‌کند، متولیان فرهنگی کشور هم باید پیوسته در کنار این جوانان باشند و آن‌ها را یاری کنند.»
او ادامه داد: «جوانی که با تلاش و استمرار خود وارد این جشنواره می‌شود، چه رتبه‌ای به دست آورد یا نیاورد، قطعاً نسبت به دیگران امتیازی داشته که توانسته مراحل داوری را پشت سر بگذارد.
همین حضور برای او یک انگیزه بزرگ است تا مسیر رشدش را ادامه دهد و با راهنمایی استادان، به درجات بالاتر برسد.
در حقیقت جشنواره می‌تواند بستری باشد برای پرورش استعدادهای تازه، هنرمند‌سازی و در نهایت فرهنگ‌سازی در جامعه معاصر.»
مازادی سپس به موضوع شاگردی در هنر، به‌ویژه خوشنویسی، اشاره کرد و افزود: «برخی هنرمندان فکر می‌کنند خودآموزی افتخار است، اما حقیقت این است که هیچ‌کس بدون استاد به جایی نرسیده.
مولانا می‌گوید: هیچ آهنی خود به خود خنجر تیز نمی‌شود، و حافظ هم هشدار می‌دهد که بدون همراهی خضر، ترک مرحله‌ای از راه، خطر گمراهی دارد.
در خوشنویسی باید دست استاد را دید، با او همنفس شد تا رموز و ظرایف را یاد گرفت.
انجمن خوشنویسان دقیقاً به همین دلیل اهمیت دارد.
دانشگاه‌ها زمان محدودی دارند، اما در انجمن هنرجو ممکن است این مسیر را در دو سال یا بیست سال طی کند.
استاد سلطان‌علی مشهدی هفتصد سال پیش گفته بود پنج چیز لازم است تا کسی خوشنویس شود؛ یعنی خطاطی تنها با ممارست طولانی و همراهی استاد امکان‌پذیر است.»
او در بخش دیگری از سخنانش درباره معاصرت در خوشنویسی توضیح داد:«خوشنویسی نسبت به دیگر هنرها محدودیت بیشتری دارد، چون تنها با حروف الفبا سروکار داریم.
مثلاً در نقاشی می‌توان با رنگ بی‌نهایت تجربه کرد، اما در خوشنویسی باید به همان حروف جان تازه بخشید.
دغدغه من همیشه این بوده که چطور می‌توان خوشنویسی را معاصر کرد.
در سیاه‌مشق‌های خود تلاش کرده‌ام آثاری ارائه کنم که نشان دهد این نوشته‌ها متعلق به امروز است.
رسیدن به این مرحله آسان نیست، چرا که خوشنویسی علاوه بر مهارت، نیازمند استمرار، تمرین و شکل‌گیری شخصیت فردی هنرمند است.
همان‌طور که امروز آثار استادانی چون امیرخانی، اخوین و خروش بدون امضا هم قابل شناسایی است، هنرمند باید آن‌قدر کار کند تا خطش هویت پیدا کند.
این مسیر، سال‌ها تمرین روزمره و پیوسته می‌طلبد.»
مازادی در پایان تأکید کرد:« جشنواره جوانان بستری ارزشمند است؛ همانند دانشگاهی بزرگ که استعدادهای هنری را کشف و پرورش می‌دهد و باید همچون نهالی که باغبان با عشق پرورش می‌دهد، مورد حمایت دائمی قرار گیرد.»
انتهای پیام/


 
 

 

 

چهارشنبه، 19 شهریور 1404 - 17:09 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0