FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


غزه و مجامع عاری از انسانیت


 

تسنیم | فرهنگی و هنری | سه شنبه، 11 شهریور 1404 - 15:53
رژیم صهیونیستی با ارتکاب جنایات متعدد نه تنها قوانین بین المللی بشردوستانه را نقض کرده است؛ بلکه ابعاد فاجعه انسانی در غزه را به شکلی بی سابقه در تاریخ یکصد سال اخیر و عصر نوین بشریت رقم زده است.
جنايات،رژيم،غزه،فلسطين،جهاني،قوم،برتري،جهان،كشتار،صهيونيستي، ...

به گزارش گروه حوزه و روحانیت خبرگزاری تسنیم، سمیه مشهودی بیدگل از دانش‌آموختگان حوزه علمیه خواهران استان قم در یادداشتی، سکوت مجامع بین‌المللی در برابر کشتار غزه را معنادار توصیف کرد و نوشت: یهود،‌ قومی که خود را برتر می‌داند و بر این باور است که خداوند آنان را قوم برتر نامیده است، در حالی که قوم بنی‌اسرائیل در زمان خود برترین قوم بودند به‌دلیل اینکه بالاترین و بهترین انبیاء و کتاب آسمانی را داشتند، بنابر‌این خداوند با بیان این آیه مسئولیت آنها را در آن زمان مطرح می‌کند که خداوند به آنها نعمت داد اما کفران نعمت کردند و قدر ندانستند.
خداوند خطاب به مسلمانان نیز می‌فرمایند: «كُنتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ ـ آل‌عمران110» شما بهترین امت‌ها هستید، این امر موجب برتری نژادی برای مسلمانان نمی‌شود، چرا‌که شروطی در پی دارد، (إن کُنتُم مؤمنین) اگرمؤمن باشید شما برترین خواهید شد و اِلّا برتری نخواهد بود، بنابر‌این، این آیه اثبات برتری نژادی نمی‌کند، زیرا هیچ‌گاه برتری نژادی درمعارف الهی مفهومی ندارد.
این امر برای قوم بنی‌اسرائیل نیز صدق می‌کند؛ ازاین‌رو نشانه برتری ایمان و تقوای الهی است.
یهود که فرقۀ انحرافی قوم بنی‌اسرائیل شمرده می‌شود، پذیرای این مهم نبود و با ارتکاب گناهان هفتگانه و پایبندی به اعتقادات شرک‌آلود به استکبار و خون‌ریزی روی آورد.
آنان به‌دنبال عمر جاویدان بودند، همان‌طور که در قرآن کریم آیه 96 سورۀ بقره آمده است؛ «وَلَتَجِدَنَّهُمْ أَحْرَصَ النَّاسِ عَلَىٰ حَیَاةٍ وَمِنَ الَّذِینَ أَشْرَكُوا، یَوَدُّ أَحَدُهُمْ لَوْ یُعَمَّرُ أَلْفَ سَنَةٍ؛ یقیناً آنان را حریص‌ترین مردم به زندگی درازمدت خواهی یافت و حتی حریص‌تر از مشرکان.
هر یک از آنان آرزومند است که ای‌کاش یک‌هزار سال عمرش دهند».
آن‌ها خواستار عمر یک‌هزارساله و حکومت جهانی هستند و برای رسیدن به مقصود خود جنایات فراوانی انجام داده و قربانیان فراوانی نیز گرفته‌اند، از جمله قربانیان این مهلکه، مردم مسلمان و بی‌گناه فلسطین و نوار غزه هستند؛ زیرا کشور فلسطین به‌دلیل جایگاه منطقه‌ای خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و رژیم غاصب اسرائیل بر این باور است که برای سلطۀ جهانی، این سرزمین باید در چنگال خونین او قرار گیرد، ازاین‌رو با پشتوانه‌ و حمایت همه‌جانبۀ آمریکا، سال‌هاست که به جنایات خود ادامه می‌دهد.
رژیم صهیونیستی با ارتکاب جنایات متعدد، نه‌تنها قوانین بین‌المللی بشردوستانه را نقض کرده است؛ بلکه ابعاد فاجعۀ انسانی در غزه را به‌شکلی بی‌سابقه در تاریخ یکصد سال اخیر و عصر نوین بشریت رقم زده است.
ماهیت جنایات رژیم صهیونیستی و انطباق آن با حقوق بین‌الملل‌ و همچنین اقدامات خبیثانه آن در غزه از دیدگاه حقوق بین‌الملل می‌تواند از جنبه‌های مختلفی مورد بررسی قرار گیرد، از جمله جنایت جنگی، حملات هدفمند به زیرساخت‌های غیرنظامی و بیمارستان‌ها، مساجد، مدارس و شهادت خبرنگاران، امدادگران و کارکنان سازمان ملل، مصداق بارز نقض کنوانسیون‌های ژنو است، همچنین می‌توان از جنایت علیه بشریت مانند کوچ اجباری، محاصره کامل نوار غزه، ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه، و ایجاد شرایط غیرانسانی برای ساکنان، در چارچوب جنایت علیه بشریت، نام برد.
از دیگر جنایات این رژیم منحوس نسل‌کشی انسان‌ها است که با کشتار گسترده غیرنظامیان، تخریب منازل با بمب‌های هوشمند و فسفری و ایجاد شرایطی که بقای فیزیکی جمعیت را تهدید می‌کند، می‌تواند به‌عنوان نسل‌کشی تلقی گردد.
دیوان بین‌المللی دادگستری نیز با صدور احکامی علیه رژیم اسرائیل، خوی اشغالگری و عدم پایبندی آن به قوانین بین‌المللی را تأیید کرده است.
با وجود این، سکوت معنا‌دار از جانب مجامع بین‌المللی در قبال این سطح از خشونت و کشتار، شرم‌آور توصیف شده است.
جامعه جهانی و سازمان ملل متحد وظیفه دارند برای توقف خشونت‌ها اقدامات لازم را انجام دهد و آتش‌بسی دائمی برقرار کنند.
عدم توقف این "وحشی‌گری دیوانه‌وار" پیش از آنکه منطقه و جهان را به آتش بکشد، یک کوتاهی تاریخی جبران‌ناپذیر خواهد بود.
در مقابل، جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان مدافع قربانیان اشغال و نسل‌کشی، حامی جنبش‌های آزادی‌بخش، منادی صلح و مطالبه‌گر خلع‌سلاح هسته‌ای در منطقه و جهان مطرح است.
اگر جهانی زیباتر مدنظر است، باید به‌سمت جهانی عاری از سلاح‌های کشتار جمعی و سلاح‌های هسته‌ای حرکت کرد.
از جمله راهکارهای پایان منازعه می‌توان به تشکیل کشور مستقل فلسطینی اشاره کرد، چراکه حق قانونی مردم فلسطین است.
اشغالگری 76ساله رژیم صهیونیستی، با شهرک‌سازی و گسترش اشغالگری، مانع اصلی تشکیل این کشور بوده است، همچنین، محاکمه رژیم صهیونیستی در محاکم بین‌المللی برای جلوگیری از تکرار جنایات و نیز برگزاری همه‌پرسی تنها راه پایان دادن به ناامنی در غرب آسیا و جهان، بازگرداندن حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین با حضور همه ساکنان اصلی سرزمین تاریخی فلسطین می‌باشد، در نتیجه، فاجعه غزه بزرگ‌ترین بحران انسانی در تاریخ معاصر محسوب می‌شود که مسئولیت اصلی آن با رژیم اسرائیل و حامی اصلی آن آمریکا، می‌باشد.
انزجار افکار عمومی جهان و همسویی برخی از کشورها ناشی از همین جنایات بی‌سابقه است.
توقف فوری جنایات، برقراری آتش‌بس دائمی، محاکمه عاملان و در نهایت، تحقق حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین، گام‌های اساسی برای ثبات منطقه و جهان خواهد بود که حکومت جهانی اسلام را به‌دنبال نیز خواهد داشت.
انتهای پیام/+


 
 

 

 

چهارشنبه، 12 شهریور 1404 - 16:59 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0