FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


دانشگاه آزاد دانشجویان کارشناسی را وارد محیط واقعی کار می‌کند


 

مهر | دین و اندیشه | جمعه، 16 خرداد 1404 - 08:24
معاون علوم مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در راستای ارتقای پیوند آموزش با صنعت، دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد دانشجویان را مستقیماً وارد محیط‌های واقعی کار کند.
دانشگاه،آزاد،آموزش،كشاورزي،صنعت،دانشجويان،كاربردي،مهندسي،علو ...

محمد علی‌اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تغییر سرفصل‌های درسی برای تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: تغییر سرفصل‌ها یک فرآیند پیچیده و زمان‌بر است که عمدتاً در سطح وزارت علوم پیگیری می‌شود.
نیازی نیست که دانشگاه آزاد به‌صورت مستقل وارد این فرآیند شود، چرا که به‌صورت کلان در حال پیگیری است.
وی افزود: ما در دانشگاه آزاد تمرکز خود را بر آموزش کاربردی گذاشته‌ایم.
برای این منظور، درس‌هایی تعریف شده که هدف آن، انتقال آموزش‌های عملی به محیط صنعت است، بدون آنکه نیاز به تغییر سرفصل رسمی باشد.
علی اکبری با اشاره به تجربه موفق واحد تبریز دانشگاه آزاد در این زمینه، گفت: در این طرح، دانشجو بخشی از آموزش خود را در محیط واقعی صنعت می‌گذراند.
به‌عنوان مثال، دانشجویانی که در حوزه مهندسی برق آموزش می‌بینند، به‌جای صرفاً شنیدن درباره قطعات صنعتی، مستقیماً آن قطعات را در فضای تولیدی مشاهده می‌کنند.
این فرآیند شبیه به کارورزی یا کاربینی طراحی شده است.
معاون علوم مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد، طرح‌هایی مانند «پویش عصر امید» را از جمله قالب‌های این نوع آموزش ذکر کرد و افزود: ما حتی در نظر داریم دانشجویان را مستقیماً وارد محیط کار کنیم، به‌گونه‌ای که در کنار استاد، آموزش ببینند و تجربه کاری واقعی (مشابه آنچه در آموزش پزشکی رایج است) کسب کنند.
وی در خصوص نحوه پیاده‌سازی این برنامه‌ها در مقاطع مختلف گفت: اجرای این طرح بیشتر در مقطع کارشناسی اهمیت دارد، هرچند در برخی رشته‌ها امکان پیاده‌سازی آن در مقاطع ارشد یا دکتری نیز وجود دارد.
هدف ما آموزش کاربردی در صنعت است، نه صرفاً افزایش ساعات نظری.
علی‌اکبری همچنین به بحث مهم شهریه‌محور بودن دوره های آموزشی دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: برای دانشجویان، شرکت در این دوره‌های کاربردی اختیاری است، اما تجربه نشان داده که بسیاری از دانشجویان از این فرصت استقبال می‌کنند، چرا که این آموزش‌ها در جذب آن‌ها به بازار کار تأثیر مستقیمی دارد.
وی در خصوص محل اجرای این آموزش‌ها توضیح داد: با توجه به نوع درس، این دوره‌ها می‌توانند در صنایع داخلی دانشگاه یا شرکت‌های بیرونی برگزار شوند.
به‌عنوان نمونه برای دانشجویان رشته صنایع غذایی، کارخانه‌هایی تولید مواد خوراکی گزینه‌های مناسبی هستند.
معاون دانشگاه آزاد در ادامه افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به‌دلیل تنوع گسترده رشته‌ها و دانشجویان، در صنایع مختلفی حضور دارد.
به‌عنوان مثال استان اصفهان در حوزه کشاورزی بسیار قوی عمل کرده و در حوزه صنعت نیز سیرجان از ظرفیت بالایی برخوردار است.
با این حال، در برخی رشته‌ها نیاز به برقراری ارتباط با صنایع بیرونی وجود دارد.
معاون علوم مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد درباره برنامه های پژوهشی دانشگاه در زمینه هوشمندسازی کشاورزی گفت: هوشمندسازی فراتر از استفاده ساده از داده است.
ما به‌دنبال تولید محصولات هوشمند بومی هستیم؛ یعنی سیستم‌هایی که صفر تا صد آن‌ها، از طراحی تا پیاده‌سازی، در داخل دانشگاه انجام شود.
این محصولات می‌توانند شامل ربات، نرم‌افزار آموزشی یا ابزارهای کاربردی دیگر باشند.
علی‌اکبری در پایان تأکید کرد: ما در دانشگاه آزاد تلاش داریم با تکیه بر توان علمی و زیرساخت‌های موجود، زمینه خلق محصولات هوشمند را فراهم کنیم تا بتوانیم نقش فعالی در توسعه صنعت و کشاورزی کشور ایفا کنیم.


 
 

 

 

 

 

جمعه، 16 خرداد 1404 - 16:20 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0