FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


ایجاد دستیار هوشمند در برخی دانشگاه‌ها


 

مهر | دین و اندیشه | سه شنبه، 06 خرداد 1404 - 15:52
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه «آموزش هوشمند» به ایجاد دستیار هوشمند در برخی دانشگاه‌ها اشاره کرد.
آموزش،ديجيتال،يادگيري،هوشمند،مجازي،حوزه،الكترونيكي،اقدامات،ر ...

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، رضا نقی زاده در نشست بررسی چارچوب تدوین راهبردهای نظام آموزش عالی در یادگیری دیجیتال و دانشگاه هوشمند که در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، به سه نسل آموزش مجازی، آموزش دیجیتال و آموزش هوشمند اشاره کرد و اظهار داشت: «آموزش دیجیتال» جریانی قالب در دنیا است.
وی تصریح کرد: «آموزش هوشمند» یکی از جریان‌هایی است که آموزش عالی با آن مواجه خواهد بود؛ این آموزش نیاز به فناوری پیشرفته تأمین مالی و شرایط خاص خود دارد، لذا نیازمند آن هستیم که به سمت یک سند جامع در این حوزه حرکت کنیم.
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به «آموزش مجازی» بیان کرد: آموزش مجازی به ارائه آموزش در بستری غیر حضوری، با استفاده از سامانه‌های یادگیری، ویدیوهای ضبط شده، کلاس‌های آنلاین، فایل‌های الکترونیکی و آزمون‌های از راه دور اطلاق می‌شود.
وی درباره اقدامات انجام شده و اقدامات پیش روی آموزش مجازی خاطرنشان کرد: در این نوع آموزش، نظام‌نامه یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی (ویژه موسسات آموزش تمام الکترونیکی) در سال ۱۳۹۰ به تصویب رسیده و هم اکنون نیز اجرا می‌شود اما این نظام‌نامه نیازمند به بازنگری دارد.
نقی‌زاده گفت: «آموزش دیجیتال» مرحله پیشرفته‌تر از آموزش مجازی است که در آن از فناوری‌های تعاملی و نوآورانه برای ارتقای تجربه یادگیری استفاده می‌شود.
آموزش دیجیتال بر فرهنگ‌سازی یادگیری دیجیتالی، تولید محتوای چندرسانه‌ای و استفاده از سیستم‌های ترکیبی تاکید دارد.
وی افزود: در «آموزش دیجیتال» نظام‌نامه آموزش الکترونیکی (سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳) مصوب و اجرایی شده است که این نظام‌نامه در قالب آموزش ترکیبی و دیجیتال نیاز به بازنگری دارد.
نقی‌زاده درخصوص «آموزش هوشمند» توضیح داد: این نوع آموزش مبتنی بر تحلیل داده‌های یادگیری، یادگیری تطبیقی هوش مصنوعی، یادگیری شخصی‌سازی شده و تصمیم‌سازی خودکار است.
در این رویکرد، فناوری نه فقط ابزار انتقال، بلکه به عنوان بخشی از مغز تحلیلگر و تصمیم‌ساز سیستم آموزشی محسوب می‌شود.
به گفته وی، از جمله اقدامات انجام شده در حوزه «آموزش هوشمند»، می‌توان به تصویب درس هوش مصنوعی در برنامه‌های درسی (شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی)، تصویب حوزه هوش مصنوعی به عنوان حوزه رشته‌های راهبردی (ابلاغه رئیس جمهور در فروردین ۱۴۰۴)، آغاز ایجاد دستیار هوشمند در برخی دانشگاه‌ها اشاره کرد.
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی بیان کرد: عدم حرکت دانشگاه‌ها به سوی آموزش دیجیتال و هوشمند می‌تواند در دهه آینده منجر به کاهش شدید رقابت‌پذیری، کاهش ثبت نام دانشجویان و حتی تعطیلی برخی موسسات آموزش عالی شود، بنابراین برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در این حوزه برای حفظ و ارتقای جایگاه آموزش عالی کشور امری ضروری است.
پیشرفت فناوری‌های هوشمند دیجیتال در سال‌های اخیر شیوه‌های آموزش و یادگیری و انتقال مفاهیم را دستخوش تحولی بنیادین نموده است.
این تحولات روش‌های تولید و انتشار دانش ارائه محتوای آموزشی الگوهای یادگیری و ساختارهای نظام آموزش عالی را متحول ساخته و در آینده نزدیک تغییر تغییرات گسترده‌تری را نیز به همراه خواهد داشت.
جهت آماده‌سازی نظام آموزش عالی برای سازگاری هوشمندانه با این تحولات و بهره‌برداری اثربخش از فرصت‌های ناشی از آن و مدیریت چالش‌های احتمالی، نیازمند تدوین سند راهبردی حاوی رویکردها اصول راهنما و چهارچوب اقدامات است.
گفتنی است در این نشست مدعوین پیرامون تجربیات موفق در کشور و سایر کشورهای پیشرو و چارچوب راهبردی برای توسعه آموزش عالی دیجیتال در کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.


 
 

 

 

 

 

پنجشنبه، 08 خرداد 1404 - 00:59 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0