FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


نوروزپور: فرصت‌هایی که هوش مصنوعی ایجاد می کند را نباید نادیده گرفت


 

مهر | فرهنگی و هنری، دین و اندیشه، دانش و فناوری | دوشنبه، 05 خرداد 1404 - 16:40
معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد گفت:اگر امور خیریه و موقوفات در بسترهای فناورانه و مبتنی بر قراردادهای هوشمند قرار بگیرد، هیچ فردی به اصالت آن تردید وارد نمی‌کند.
امور،وقف،تبليغات،خيريه،سازماني،نوين،ارشاد،معاون،فرهنگ،وزارت، ...

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا نوروزپور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش کارشناسان روابط‌عمومی ادارات‌کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها اظهار کرد: تصویر هر سازمانی که مردم آن را دوست داشته باشند، یا ممکن است از آن بترسند و یا هر تصویر دیگری توسط روابط‌عمومی ترسیم می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه باید هوای تصویر سازمانی را داشته باشیم، افزود: تصویرسازی درست از هر سازمانی و گرفتن قلم از دست دشمن خیلی اهمیت دارد؛ در دنیا بودجه‌های کلانی برای تبیین و تصویرسازی هزینه می‌شود که اصلاً قابل مقایسه با بودجه‌های کشور در این حوزه نیست.
معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: جایگاه درخور شأن روابط‌عمومی ها به آن‌ها اعطا نشده و بودجه لازم نیز در اختیار این واحد قرار نمی‌دهند؛ البته این موارد رافع مسئولیت‌های سنگین روابط‌عمومی نیست.
نوروزپور با اشاره به اینکه روابط‌عمومی خیلی بیشتر می‌تواند در حوزه تصویرگری کار کند، تشریح کرد: فعالیت‌های خوب فعلی روابط‌عمومی سازمان اوقاف نیز نشان‌گر تلاشگری رئیس این مجموعه است در غیر این صورت اوقاف در رسانه‌ها ضربه‌پذیر بود.
وی عنوان کرد: در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که دسترسی به منابع خبری به ویژه غیرموثق بیشتر است؛ با پدیده روابط‌عمومی سیاه روبرو هستیم که جدایی میان مردم و سازمان را از طریق شایعات و اخبار جعلی انجام می‌دهد.
معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: افشاگری و یا بزرگنمایی از یک موضوع کوچک و تسری آن برای تخریب کل سازمان نیز از دیگر اقدامات روابط‌عمومی‌های سیاه است؛ برای مبارزه با این اقدامات باید تلاش و تصویر واقعی هر سازمانی را به عموم مردم منعکس کرد.
نوروزپور یادآور شد: فرصت‌هایی را که هوش مصنوعی می‌تواند در اختیار قرار دهد، نباید نادیده گرفت؛ می‌توان از این فناوری برای تبدیل اطلاعات و دریافت دیتای جدید درون سازمانی و حرکت به سمت بلاک چین بهره‌مند شد.
وی با اشاره به اینکه امور خیریه بر بستر فناوری‌های نوین محقق می‌شود، اضافه کرد: یکی از دلایلی که در دنیا و حتی کشورهای به ظاهر کمونیستی اقبال به سمت امور خیریه افزایش پیدا می‌کند، همین فناوری‌های نوین است.
معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: وقف در دنیا به شدت در حال افزایش بوده و دلیل عمده آن فعالیت بر پایه فناوری‌های نوین است؛ دلیل اقبال عمومی از این فناوری‌های نوین نیز این هست که هر تغییری در مجموعه آن شبکه به صورت همزمان ایجاد و هیچ چیزی مخفی از ذینفعان نیست.
نوروزپور تأکید کرد: اگر امور خیریه و موقوفات در بسترهای فناورانه و مبتنی بر قراردادهای هوشمند قرار بگیرد، هیچ فردی به اصالت آن تردید وارد نمی‌کند؛ حتی روابط‌عمومی سیاه نمی‌تواند در این خصوص اخبار جعلی تهیه کند.
وی با اشاره به اینکه اگر خیران بدانند که بر اساس بلاک چین می‌توانند برای امور عام‌المنفعه، بهداشتی، زیست‌محیطی و غیره اقدام کنند، بیشتر استقبال خواهند داشت، گفت: باید به سمت روش‌های نوین حرکت کنیم، به این پدیده وقف نوین می‌گویند؛ تصویرسازی سازمان، ایجاد ارتباط با رسانه، تبلیغات سازمان، حمایت از برنامه‌های وقف و موقوفه، حضور در فضای مجازی و راه‌اندازی کمپین‌ها از جمله وظایف روابط‌عمومی است.
معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امروز وقف به این نیاز دارد که هر فردی می‌تواند با پول کم در وقف و امور خیریه مشارکت داشته باشد، بیان کرد: می‌توان سبدهای وقف در بورس با اهداف مختلف از جمله اشتغالزایی و یا صاحب خانه شدن زنان سرپرست خانوار ایجاد کرد، این وظیفه روابط‌عمومی هست که تبیین لازم را در این زمینه انجام دهد؛ افزایش انگیزه برای مشارکت مردم در امور خیریه نیز برعهده روابط‌عمومی است.
نوروزپور تصریح کرد: روابط‌عمومی اگر با رسانه خوب تعامل نکند، از رسانه که ابزار و مسیر تصویرسازی درست و ارتقا است، محروم و حتی ضربه می‌خورند؛ با رسانه‌های دارای مجوز کار کنید، چون رسانه‌های بدون مجوز به رسانه‌های اصلی و وجهه سازمانی خدشه وارد می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه هدف از اطلاع‌رسانی و گسترش رسانه‌های استان‌ها تبیین‌گری است چون توسعه اقتصادی را از طریق رسانه‌ها محقق می‌کنیم، ادامه داد: هدف جذب مردم به امور وقف را با تجلیل از واقفان بزرگ محقق کنید، تا مردم بدانند که با اعطای سرمایه و دارایی خود مثل یک قهرمان از آن‌ها یاد می‌شود.
معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: باید از واقفان تجلیل و با استفاده از متدهای فناورانه شفاف‌سازی به مردم اطمینان دهیم که اوقاف همچنان خانه امن آن‌ها است.


 
 

 

 

 

 

پنجشنبه، 08 خرداد 1404 - 00:38 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0