FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


فلسفه رمی جمرات چیست؟


 

تسنیم | فرهنگی و هنری | سه شنبه، 30 اردیبهشت 1404 - 15:53
حجت الاسلام قاسمیان با اشاره به فلسفه رمی جمرات گفت: منظور از شیطان تمام انسان ها و رسانه هایی هستند که می خواهند راه امام و انقلاب ها را سد کنند.
 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان در سخنانی با اشاره به فلسفه رمی جمرات، گفت: مهمترین عملی که شاید در منا هست و تحیت اصل سرزمین مناست همین بحث سنگ زدن به جمرات؛ یعنی سنگ زدن به شیطان.
در واقع، در رمی جمرات، شیطان رو سنگ نمی‌زنند.
رمی جمرات در عمل یک نوع اعلان انزجار است.
باید سنگ زد و تکبیر گویان الله اکبر گفت و به طاغوت حمله کرد، به تمام شیاطینی که می‌خواهند راه امام را سد کنند، راه انقلاب‌ها رو سد کنند، حمله کرد.
باید به آمریکا، به اسرائیل حمله کرد.
وی ادامه داد: در اینجا از شیطان گفتیم اما نباید تصور کرد که منظور یک جن است که مثلاً باید بهش حمله کرد.
تمام انسان‌ها، تمام رسانه‌هایی که در این زمینه فعال هستند باید به همه اینها حمله کرد و باید به همه اینها اعلان برائت و بیزاری کرد.
حجت‌الاسلام قاسمیان با اشاره به آیاتی از قرآن، گفت: ما برای هر نبی، دشمنانی قرار دادیم.
این دشمنان شیاطین انس یعنی انسان‌ها و شیاطین جن هستند؛ یعنی فقط شیطان جن نیست شیطان انسی داریم شیطان انسانی داریم.
شیاطین انس به همدیگر و شیاطین جن به همدیگر و شیاطین انس و جن به همدیگر وحی می‌کنند، به همدیگر اشارات لطیف می‌کنند که بتوانند قول‌ها و حرف‌های مزخرف را به همدیگر وحی کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه «مزخرف بودن» در قرآن به معنای چرت و پرت نیست و منظور حرف باطل طلا اندود شده است، اظهار کرد: شیطان یک ابلیس نیست، شیطان یک جن نیست.
این دولت‌ها، این رسانه‌ها، رسانه‌هایی که دست دشمنان است و می‌خواهند راه‌های جوان‌ها رو به سمت و سوی فساد اخلاقی سوق دهند، اینها مواردی است که باید اعلام انزجار کرد.
حجت‌الاسلام قاسمیان با اشاره به آیه 200 و 201 سوره مبارکه اعراف گفت: وقتی که شیطان تو را تحریک کرد که کاری را انجام بدهی، اینجا جاییست که باید سنگ زد.
عبارت «فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ ۚ» یعنی وارد پناهگاه شو.
این کاری که انجام می‌دهید و سنگ می‌زنید عملا قرار گرفتن در پناهگاه الهی است.
خدا هم می‌داند و هم می‌شنود و می‌داند بنده در حال انجام چه کاری است.
وی توضیح داد: حضور شیطان برای مومن بد نیست.
شیاطین و عملکرد شیاطین برای مومنین و جامعه مومنین اتفاق بدی نیست.
در آیه دیگری از قرآن می‌بینیم که اگر حواسمان نباشد این شیطان‌ها کنارمان لانه می‌کنند.
باید حواسمان به این موضوع باشد که با چه افرادی مجالست می‌کنیم.
در روایتی آمده است که حواریون به حضرت عیسی می‌گویند که ای روح خدا ما با چه افراید نشست و برخاست کنیم.
حضرت عیسی می‌فرمایند که با فردی رفت و آمد کنید که با دیدنش یاد خدا در شما زنده شود، با حرف زدنش علم شما زیاد می‌شود و فردی که با عملش شما به آخرت ترغیب می‌شوید.
حجت‌الاسلام قاسمیان با بیان اینکه نشست و برخاست با انسان‌های الهی و مردان خدا نتیجه‌ای است که از رمی جمرات گرفته می‌شود، گفت: یعنی از آن طرف که دارید اعلان برائت می‌کنید، از طرفی دیگر اعلان حمایت و اعلان ولایت می‌کنید.
انتهای پیام/


 
 

 

 

سه شنبه، 30 اردیبهشت 1404 - 18:05 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0