FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


پیام رهبر انقلاب در صدسالگی حوزه نقشه راه کنشگری روحانیت است


 

مهر | دین و اندیشه، استان‌ها | شنبه، 27 اردیبهشت 1404 - 15:06
قم-رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه گفت:کنشگری مورد نظر رهبرانقلاب در پیام یکصدمین سالگشت بازتاسیس حوزه تمام ابعاد فرهنگی، معرفتی، علمی و اجتماعی را شامل می‌شود و نقشه راه کنشگری روحانیت است.
پيام،فرهنگي،واعظي،نيازهاي،انقلاب،اسلامي،طلاب،علميه،قم،تبليغا ...

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی ظهر شنبه در نشست سالانه دفتر تبلیغات اسلامی که با حضور معاونان، مدیران و کارکنان این نهاد در قم برگزار شد، با اشاره به پیام اخیر رهبر انقلاب به مناسبت صدسالگی بازتأسیس حوزه علمیه قم اظهار کرد: این پیام از دو بخش مهم و کلیدی تشکیل شده است که بخش نخست، به توصیه‌های کلان مدیریتی و سیاستگذاری برای مدیران و متولیان حوزه‌های علمیه اختصاص دارد و بخش دوم، ناظر بر کنشگری میدانی روحانیت در عرصه‌های مختلف است.
وی با تأکید بر اینکه بخش دوم پیام ارتباط مستقیم با مأموریت‌ها و کارکردهای دفتر تبلیغات اسلامی دارد، افزود: کنشگری مورد نظر رهبر معظم انقلاب، تمام ابعاد فرهنگی، معرفتی، علمی و اجتماعی را شامل می‌شود و این نهاد باید برنامه‌های خود را با این بخش از پیام رهبری همسو و منطبق سازد.
واعظی تصریح کرد: برخورد سطحی و نمادین با پیام‌های راهبردی نه‌تنها مفید نیست بلکه برخلاف روح پیام است و باید با دقت بررسی شود که در چه بخش‌هایی می‌توان اقدامات عملیاتی و مؤثر در جهت تحقق اهداف ترسیم‌شده انجام داد.
وی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق بر پایه ظرفیت‌های موجود ابراز کرد: نباید به گزارش‌های گذشته و اقدامات انجام‌شده بسنده کرد، بلکه باید بر اساس تحلیل‌های تازه و نیازهای روز، گام‌های جدیدی برداشت.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، توجیه‌گری و خودراضی‌بودن را از موانع جدی پیشرفت دانست و گفت: اینکه بگوییم ما قبلاً این اقدامات را انجام داده‌ایم هیچ کمکی به حرکت رو به جلو نمی‌کند و غرور سازمانی مانع شناخت نیازهای واقعی جامعه است و باعث غفلت از تحولات محیطی می‌شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود، نقدپذیری را رمز پویایی سازمان‌های فرهنگی دانست و افزود: سازمان‌هایی که از نقد گریزانند، به تدریج دچار رکود خواهند شد و باید اجازه داد تا عملکردها با شاخص‌های کمی و کیفی توسط ناظران بیرونی ارزیابی تا مسیر رشد و تعالی هموار شود.
واعظی با اشاره به اهمیت توجه به نسل جوان در برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی اظهار کرد: طرح‌هایی همچون نیلوفرانه که در حوزه تربیت اعتقادی و اخلاقی نوجوانان اجرا شده‌اند، هرچند ارزشمند هستند، اما برای پاسخ‌گویی به نیازهای متنوع نسل جدید کافی نیستند.
واعظی، حمایت از ایده‌های نو و خلاقانه طلاب را یک ضرورت دانست و گفت: مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با هدف حمایت از طلاب صاحب ایده فعالیت می‌کند و این حمایت نباید منحصر به ظرفیت‌های درون‌سازمانی باشد و ایده‌هایی که در زمینه فرهنگی و علمی از سوی طلاب ارائه می‌شوند باید به مرحله اجرا برسند تا پاسخ‌گوی نیازهای امروز جامعه باشند.
وی با اشاره به تعبیر مجاهد فرهنگی در پیام رهبر انقلاب گفت: این عبارت حامل یک بار معنایی سنگین است و به این معناست که در برابر هجمه‌ها و شبهات فکری نباید منفعل بود و نهادهای علمی و پژوهشی همچون دانشگاه باقرالعلوم (ع)، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مرکز ملی پاسخگویی باید در این میدان نقش فعال ایفا کنند.


 
 

 

 

 

 

یکشنبه، 28 اردیبهشت 1404 - 15:15 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0