FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


«لیگ کتاب‌خوانی»؛ تحولی جدی در فضای مدرسه


 

مهر | فرهنگی و هنری، استان‌ها | دوشنبه، 22 اردیبهشت 1404 - 00:11
یزد - مدیر دبستانی در شهر بافق، با طراحی و اجرای طرحی به نام «لیگ کتاب‌خوانی» توانسته است تحولی جدی در فضای مدرسه ایجاد کند.
مدرسه،ليگ،طرح،تجربه،كتاب،بافق،معلم،كتابخانه،معرفي،مدير،اشاره ...

به گزارش خبرنگار مهر، سید رسول بهشتی زاده شامگاه یکشنبه در فصل دوم سلسله نشست‌های «یکشنبه‌های الگونمایی» با محوریت معرفی اقدامات و ابتکارات مردمی در حوزه کتابخوانی اظهار کرد: با طراحی و اجرای طرحی به نام «لیگ کتاب‌خوانی» توانسته ایم تحولی جدی در فضای مدرسه خود ایجاد کنیم؛ تحولی که به کمک تجربه، استمرار، و اصلاحات مداوم به مدلی پخته و قابل تکثیر در مدارس دیگر تبدیل شده است.
مدیر دبستانی در شهر بافق گفت: امسال که مدیر مدرسه شدم، تابلو لیگ را در راهروی مدرسه نصب کردم تا همه دانش‌آموزان هر روز با آن مواجه شوند.
پایه‌های چهارم، پنجم و ششم را درگیر مسابقه کرده‌ام و استقبال خیلی بیشتر از سال‌های قبل بوده است.
وی با اشاره به تجربه موفق طرح در مدارس دیگر افزود: یک بار در جلسه‌ای در آموزش‌وپرورش شهرستان بافق از من خواستند درباره این لیگ توضیح بدهم.
معلمان پایه‌های مختلف از چند مدرسه دیگر حضور داشتند و بعد از جلسه، حدود هفت تا هشت مدرسه این طرح را اجرا کردند.
بازخوردها بسیار مثبت بود.
بهشتی‌زاده خاطرنشان کرد: این طرح حاصل چند سال تجربه و آزمون و خطاست و تنها با انگیزه و تلاش یک معلم قابل اجراست.
ما هیچ‌گاه متوقف نشدیم.
هرسال طرح را اصلاح کردیم و الان نسخه‌ای در اختیار داریم که امتحان خودش را پس داده.
اگر معلمی بخواهد، می‌تواند از همین نسخه استفاده کند و از ابتدا پخته‌تر جلو برود.
این فعال فرهنگی اظهار کرد: در دانشگاه فرهنگیان هیچ‌وقت کسی به ما یاد نداد که چطور دانش‌آموز را به کتاب علاقه‌مند کنیم.
اما تجربه معلمی و ارتباط با بچه‌ها به من یاد داد که اگر خودت عاشق کتاب باشی، می‌توانی دیگران را هم با خودت همراه کنی.
وی با اشاره به فراگیر بودن این طرح، خاطرنشان کرد: این مدل فقط مخصوص مدرسه ما نیست.
هیچ امکانات خاصی نمی‌خواهد، فقط یک مربی دغدغه‌مند می‌خواهد.
می‌شود در مسجد، در کتابخانه، در کانون‌های فرهنگی و حتی برای نوجوانان دبیرستانی هم اجرا کرد.
من در پایه‌های بالاتر یا بزرگسالان اجرا نکردم، ولی مطمئنم می‌شود نتیجه گرفت.
بهشتی زاده با بیان اینکه «نقش معلم در موفقیت این لیگ کلیدی است» افزود: اگر معلم توجیه باشد، علاقه داشته باشد و در کنار بچه‌ها بایستد، کتاب‌خوانی تبدیل به اتفاقی طبیعی و لذت‌بخش در کلاس می‌شود.
حتی بچه‌های ضعیف هم بالاخره مزه شیرین مطالعه را می‌چشند.
مدیر دبستانی در شهر بافق به یک خاطره اشاره کرد و گفت: بعد از پایان لیگ، دیدم چند تا از دانش‌آموزانم در جلسات معرفی کتاب کتابخانه شهر شرکت می‌کنند.
حتی رئیس کتابخانه از یکی‌شان خواست که خودش کتابی را معرفی کند.
این یعنی تأثیرگذاری واقعی و ماندگار.
وی خطاب به معلمان و مربیان دیگر تأکید کرد: اگر کسی می‌خواهد فرهنگ‌سازی در حوزه کتاب‌خوانی را شروع کند، باید از خودش آغاز کند.
اگر خودمان کتاب بخوانیم و این را زندگی کنیم، بچه‌ها هم با ما همراه می‌شوند.
این اولین و مهم‌ترین گام است.


 
 

 

 

 

 

سه شنبه، 23 اردیبهشت 1404 - 09:13 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0