FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


تضمین اشتغال یا توان اشتغال پذیری/ برنامه وزارت علوم چیست؟


 

تسنیم | سیاسی | یکشنبه، 14 اردیبهشت 1404 - 09:30
مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی، به تشریح تلاش های این وزارتخانه برای افزایش توان اشتغال پذیری دانشجویان پرداخته است. رویکردی که بر خلاف وعده های تضمین اشتغال، بر آماده سازی دانشجویان برای فرصت های شغلی موجود تمرکز دارد.
دانشجويان،شغلي،مهارتي،دروس،اشتغال،اصلي،آموزش،تربيت،صنعتي،برن ...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی همواره یکی از دغدغه‌های اصلی دولت، خانواده‌ها و به ویژه خود دانشجویان بوده است.
در این میان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان متولی اصلی نظام آموزش عالی کشور، نقش مهمی در جهت‌دهی به تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار دارد.
علیرضا نقی‌زاده، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی، در گفتگو با تسنیم به تشریح تلاش‌های این وزارتخانه برای افزایش "توان اشتغال‌پذیری" دانشجویان پرداخته است.
رویکردی که بر خلاف وعده‌های تضمین اشتغال، بر آماده‌سازی دانشجویان برای فرصت‌های شغلی موجود تمرکز دارد.
نقی زاده در پاسخ به این سوال که با توجه به اهمیت موضوع اشتغال دانشجویان و برنامه ریزی برای سال تحصیلی جدید، چه اقداماتی از سوی وزارت علوم در حال انجام است؟
گفت: نکته کلیدی در این میان، "توان اشتغال پذیری" دانشجویان است.
نقش اصلی وزارت علوم این است که اگر فرصت شغلی وجود داشته باشد، دانشجویان ما شایستگی لازم برای پذیرش آن شغل را داشته باشند.
گذراندن 15 واحد درسی برای مهار‌ت‌های نرم شغلی و کارآفرینی
وی ادامه داد: برای تحقق این امر، دو رویکرد اصلی را دنبال می کنیم: اول، ارتقای توانمندی های دانشجویان از طریق دروس مهارتی که از سال گذشته، در کنار دروس عمومی، تخصصی و پایه، دروس مهارتی نیز در محتوای رشته‌های تحصیلی گنجانده شده است.
این دروس شامل 15 واحد کاربینی، کارآموزی، کارورزی، مهارت های نرم شغلی و کارآفرینی است که از مهر 1403 به دانشجویان دوره فنی مهندسی و تمامی رشته های مهارتی ارائه می شود.
نقی زاده خاطرنشان کرد: همچنین تبصره 2 ماده 95 برنامه هفتم نیز در همین راستا قرار دارد و آیین نامه آن در کمیسیون دولت در حال بررسی است و به زودی تصویب خواهد شد و بر افزایش توان مهارتی دانشجویان تاکید دارد.
از دروس مهارتی تا بورسیه شغلی؛ تحولی در آموزش عالی با هدف اشتغال زایی
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی، تطبیق نیازهای بازار کار با تربیت نیروی انسانی (گسترش) که تطبیق بین تعداد نیروی تربیت شده و فرصت های شغلی موجود است را، یک واقعیت دانست و گفت: اگر فرصت شغلی برای هزار نفر وجود داشته باشد، اما ده هزار نفر تربیت شوند، هر چقدر هم مهارت آموزی انجام شده باشد، باز هم مشکل بیکاری وجود خواهد داشت.
وی تصریح کرد: در این راستا، دو اقدام اصلی در حال انجام است: توسعه آموزش‌های مهارتی توسط دفتر گسترش آموزش عالی و بورسیه شغلی با همکاری واحدهای صنعتی بزرگ.
در این برنامه، واحدهای صنعتی نیازمندی های خود را اعلام می کنند و ما برنامه درسی را متناسب با نیازهای آنها توسعه می‌دهیم.
سازمان امور دانشجویان نیز در این زمینه همکاری لازم را انجام می‌دهد و هدف این است که دانشجو پس از فارغ التحصیلی، یا در قالب قرارداد، یا به طور مستقیم در آن واحد صنعتی جذب شود.
معمولاً واحدهای صنعتی تمایل دارند نیروهای باکیفیت را جذب کنند.
انتهای پیام/


 
 

 

دانشجويان،شغلي،مهارتي،دروس،اشتغال،اصلي،آموزش،تربيت،صنعتي،برن ...

یکشنبه، 14 اردیبهشت 1404 - 12:15 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0