FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


ماجرای موفقیت هدهد سفید؛وقتی یک ایده خوب 700 کتاب خلق می‌کند


 

تسنیم | فرهنگی و هنری | شنبه، 30 فروردین 1404 - 17:53
در اتفاقی کم سابقه در حوزه برنامه سازی کودک، تنها با پخش دو قسمت نخست برنامه تلویزیونی «هدهد سفید»، بیش از 700 کتاب دست ساز از سوی کودکان به این برنامه ارسال شده است؛ آماری که نشان از استقبال گسترده و اثرگذاری متفاوت این تولید تلویزیونی دارد.
برنامه،كودكان،هدهد،كتاب،فصل،يوسفي،عروسك،برقرار،سفيد،استقبال، ...

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در اتفاقی کم‌سابقه در حوزه برنامه‌سازی کودک، تنها با پخش دو قسمت نخست برنامه تلویزیونی «هدهد سفید»، بیش از 700 کتاب دست‌ساز از سوی کودکان به این برنامه ارسال شده است؛ آماری که نشان از استقبال گسترده و اثرگذاری متفاوت این تولید تلویزیونی دارد.
وحید یوسفی، کارگردان هدهد سفید، با اعلام این خبر می‌گوید: این استقبال بی‌نظیر نشان می‌دهد که برنامه با ساختاری نمایشی و مشارکت کتابخانه‌ها توانسته جای خود را در دل مخاطبان باز کرده و آن‌ها را به دنیای کتاب، نوشتن و خلاقیت نزدیک‌تر کند.
برنامه‌ای خلاقانه برای ترویج کتاب‌خوانی
هدهد سفید یکی از معدود تولیدات خلاقانه رسانه ملی در حوزه کودک است که با تمرکز بر ترویج کتاب‌خوانی و افزایش خلاقیت کودکان، تلاش دارد فضایی آموزنده و جذاب برای نسل امروز فراهم سازد.
این برنامه از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود و با نگاهی نو به یادگیری و تجربه، کودکان را به ساخت کتاب‌های دست‌ساز، نوشتن داستان و تعامل فعال با موضوع کتاب دعوت می‌کند.
استفاده از عناصر نمایشی، عروسک، ربات و حضور در شهرستان‌ها از دیگر ویژگی‌هایی است که به جذابیت این برنامه افزوده است.
یوسفی درباره سیر تحول برنامه توضیح می‌دهد: در فصل اول، مشکلاتی در طراحی فرم برنامه وجود داشت که مانع ارتباط مؤثر با مخاطب می‌شد.
اما در فصل دوم، با اضافه کردن عروسک هدهد، استفاده از بازیگران کودک و بازنگری در ساختار نمایشی، توانستیم ارتباط عمیق‌تری با کودکان برقرار کنیم.
بچه‌ها حالا نه تنها از تماشای برنامه لذت می‌برند، بلکه با محتوای آن نیز ارتباط برقرار می‌کنند.
اهداف آموزشی و تفاوت‌های دو فصل
کارگردان هدهد سفید درباره اهداف برنامه توضیح می‌دهد: هدف ما ایجاد فضایی آموزشی و سرگرم‌کننده برای معرفی خلاقیت و نویسندگی به کودکان است.
فصل دوم، با افزایش تعاملات و مشارکت کودکان، توانست فضای نوآورانه‌تری ایجاد کند.
استقبال اهالی کتاب و تعامل با کتابخانه‌ها نیز از برنامه‌های این برنامه است.
چنانکه یوسفی با اشاره به بازخورد مثبت اهالی کتاب می‌گوید: بسیاری از کتابداران و نویسندگان از برنامه استقبال کرده‌اند.
یکی از کتابداران عنوان کرده بود که این برنامه می‌تواند به کودکان کمک کند تا با دنیای نویسندگی ارتباط برقرار کنند.
در فصل دوم، جلسات متعددی با نویسندگان و کتابداران داشتیم و با نهاد کتابخانه‌ها همکاری نزدیک‌تری برقرار کردیم تا محتوا متناسب با نیازهای آموزشی و فرهنگی کودکان باشد.
تعامل بالا در شبکه‌های اجتماعی
یوسفی درباره میزان موفقیت برنامه می‌گوید: با اینکه تنها دو قسمت از برنامه پخش شده، شبکه‌های اجتماعی ما بیش از 70 هزار بازدید داشته‌اند.
پیام‌های دریافتی از کودکان و والدین نشان می‌دهد که برنامه توانسته توجه مخاطبان را به‌خوبی جلب کند.
همگامی با نسل دیجیتال نیز از برنامه‌های مهم در این رویداد است.
چنانکه نسل امروز از کودکی با فناوری‌های نوین رشد یافته‌اند، به همین دلیل در فصل دوم به‌صورت ویژه از فناوری‌های نوین بهره گرفته‌اند.
استفاده از ربات هوشمند، نظرسنجی‌ها، مسابقات و عروسک هدهد با قابلیت‌های حرکتی، مشارکت پویا و فعال کودکان را افزایش داده است.
در این راستا سعی شده است پاسخی به خلأ کتاب در رسانه ملی ارائه شود.
به گفته کارگردان این برنامه به‌طور کامل بر کتاب و نویسندگی تمرکز دارد.
معرفی کتابخانه‌ها، داستان‌سرایی و آموزش‌های متنوع تلاش دارد فرهنگ کتاب‌خوانی را در میان کودکان نهادینه کند.
هرچند مخاطب اصلی کودکان و نوجوانان هستند، اما شخصیت مکانیکی و تعاملی عروسک هدهد و ریتم جذاب برنامه باعث شده که والدین و خانواده‌ها نیز از تماشای آن لذت ببرند.
تلاش شده است برنامه‌ای ارائه شود که آموزنده، سرگرم‌کننده و الهام‌بخش برای تمام اعضای خانواده باشد.
انتهای پیام/


 
 

یکشنبه، 31 فروردین 1404 - 10:30 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0