FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


پزشکیان: تحقق طرح ملی توسعه عدالت آموزشی نیازمند تغییر نگاه مدیران است


 

مهر | سیاسی | چهارشنبه، 22 اسفند 1403 - 16:53
رئیس جمهور تحقق کامل اهداف دولت در طرح بزرگ ملی توسعه عدالت آموزشی را نیازمند تغییر نگاه و رویکرد مدیران، دانست.
آموزش،مديران،آموزشي،طرح،پرورش،ايجاد،پزشكيان،ارتقاي،جمهور،فضا ...

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود پزشکیان پیش از ظهر امروز چهارشنبه به وزارت آموزش و پرورش رفت و ضمن حضور در جلسه شورای معاونین و مدیران ارشد این وزارتخانه، با گزارش علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته در اجرای طرح ملی توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش قرار گرفت.
رئیس جمهور در این جلسه که مدیران کل نوسازی، بیش از ۷۵۰ نفر از رؤسای مناطق و ۱۳ هزار مدیر مدرسه نیز به صورت ویدئو کنفرانس و یا از طریق پیام‌رسان شاد در آن حضور داشتند، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و قدردانی از اقدامات صورت گرفته در راستای محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش، تحقق کامل اهداف دولت در این طرح بزرگ ملی را نیازمند تغییر نگاه و رویکرد مدیران، عدم تعلل در انجام امور به بهانه کمبود منابع و اعتبارات و عزم و اراده جدی در بهره‌گیری از ظرفیت روابط بین‌بخشی و مشارکت مردمی عنوان کرد و گفت‌: انتظار من از شما مدیران آموزش و پرورش در گام اول عدم پذیرش وضع موجود و تغییر رویکردهای مدیریتی است، هیچ یک از شما مدیران نباید بپذیرید که استان، شهر و منطقه خود فضای آموزشی و تفریحی برای دانش‌آموزان نداشته باشد و وقتی این شرایط را نپذیرفتید قطعاً برای تغییر آن راه پیدا خواهد کرد.
پزشکیان با بیان اینکه چرا برخی کشورها که به لحاظ فرهنگ، تاریخ و منابع و امکانات از ما عقب‌تر بودند اما امروز در برخی حوزه‌ها از جمله در بخش آموزش از ما جلو افتاده‌اند تصریح کرد: ما بنا داریم در این طرح بهترین فضاهای آموزشی را ایجاد و در آن بهترین آموزش‌ها را به فرزندانمان بدهیم و با عزم شما مدیران، مشارکت خیرین عزیز و مردم در این مسیر موفق خواهیم شد.
رئیس جمهور در ادامه تمسک به سیره و اخلاق نبوی، پرهیز از اختلاف و رفتارهای سلبی را موجب نزدیک شدن دل‌ها به یکدیگر و ایجاد زمینه و انگیزه برای مردم در نقش‌آفرینی برای حل مشکلات کشور دانست و تصریح کرد: باید به این باور برسیم که با زور و رفتارهای خشک و سلبی نه تنها نمی‌توان در جامعه تغییر ایجاد کرد بلکه اسباب ایجاد تنفر و دشمنی خواهد شد.
پزشکیان در ادامه ضمن قدردانی از مشارکت بسیار خوب خیرین مدرسه‌ساز در کمک به دولت برای اجرای طرح ملی توسعه عدالت آموزشی، از مدیران آموزش و پرورش خواست بگونه‌ای مردم را در اجرای این طرح مشارکت دهند که آنها به صورت واقعی احساس کنند که در ارتقای کیفیت آموزش فرزندان خود شریک و در اداره امور کشور با دولت سهیم‌اند.
رئیس جمهور در ادامه فراهم‌سازی بستری برای برچیده شدن بی عدالتی‌ها در آموزش را یکی از مهمترین دغدغه‌های خود و دولت وفاق ملی عنوان کرد و تصریح کرد: دغدغه‌مندی انسان را وادار می‌کند که به میدان بیاید و اگر به خدای متعال ایمان واقعی داشته باشیم و جز او به کسی دل نبندیم قطعاً مشمول عنایت و کمکش نیز خواهیم شد.
پزشکیان در این جلسه از مدیران مناطق فاقد فضای آموزشی مناسب خواست در اسرع وقت نسبت به تشکیل تیم‌های هماهنگی متشکل از مردم محلی و نمایندگان دستگاه‌های مختلف و تعیین وظایف هر یک در احداث فضای آموزشی اقدام کنند و در ادامه افزود: قطعاً سال آینده گلایه و مطالبه‌ای مبنی بر کمبود فضای آموزشی را از شما نخواهم پذیرفت و در سفرهای استانی نیز از نتیجه اقدامات صورت گرفته بازدید خواهم کرد.
همچنین وزیر آموزش و پرورش نیز موظف است شاخصی برای ارزیابی عملکردها در این طرح تعیین کند تا مدیران پرتلاش‌تر و فعال‌تر مورد تشویق قرار گیرند.
رئیس جمهور همچنین بر بهره‌گیری از فرصت ماه مبارک رمضان و لیالی قدر برای ایجاد تحول و ارتقای روحیه خدمتگزاری به مردم تاکید کرد و گفت‌: امیدوارم نتیجه مجموعه این تلاش‌ها و زحمات تربیت دانش‌آموزانی خلاق، توانمند، نقاد، با انگیزه و پایبند به سرزمین و کشورشان باشد که به جای رقابت برای مهاجرت، در ماندن و تلاش برای حل مشکلات مردم و کشورشان با هم رقابت کنند.


 
 

 

 

 

 

پنجشنبه، 23 اسفند 1403 - 02:50 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0