FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


حمایت از تولید اسباب بازی برای کودکان با نیازهای خاص


 

مهر | فرهنگی و هنری | دوشنبه، 06 اسفند 1403 - 12:00
مدیر عامل کانون پرورش فکری گفت: تصمیم داریم در صورت وجود گروه‌هایی که در حوزه تولید اسباب بازی برای کودکان با نیازهای خاص فعالیت می‌کنند، از آنها حمایت کنیم.
كودكان،نابينا،بازي،نابينايان،توليد،برنامه،روشندلان،اوتيسم،شي ...

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: همه ما در زندگی خود به افرادی برخورد کرده ایم که به هر دلیلی، از نظر جسمی، روانی یا عاطفی، دچار نقص، ناتوانی یا معلولیت هستند و در انجام امور شخصی خود قابلیت های افراد سالم را ندارند.
در اکثر این افراد، به علت عدم رسیدگی به موقع و حل نسبی مشکلات، سایر توانایی ها و استعدادها، پنهان و مستور مانده است.
از جمله افراد معلول نابینایان هستند که براساس آمار سازمان بهداشت جهانی درحال حاضر ۲۸۵میلیون نفر کم بینا و نابینا در جهان وجود دارد و ۱۹میلیون نفر آنها را کودکان تشکیل می دهند.
مهمترین وسیله یادگیری برای کودک، بینایی است.
اما کودکی که نابینا به دنیا آمده یا در سال های اولیه کودکی نابینا شده تا با شیء ملموس برخورد نکند یا درباره ی آن مطالبی نشنود از وجود شیء باخبر نمی شود.
به هرحال، آنچه ما می دانیم این است که ادراک بوجود آمده از طریق یک حس لامسه خوب، بستگی به این دارد که بتوان از روش های متعددی برای کاربرد آن استفاده کرد.
براساس تحقیقات انجام شده وسایل بازی کودکان نابینا فقط وسایلی برای بازی و سرگرمی نیستند بلکه باید مانند وسیله ای آموزشی-پرورشی نکته های تازه ای را به آنها بیاموزند؛ برای کودکان نابینا توجه به دیگر حواس و کمک به تقویت آنها، استفاده از اسباب بازی هایی با شکل خاص یا دارای سطح برجسته، صدادار، پرتحرک، گروهی و بازی هایی که کودک را با محیط اطراف آشنا می سازد، ضرورت دارد.
حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تولید اسباب بازی برای کودکان نابینا و کودکان خاص گفت: دنیا به‌عنوان یک بستر فراگیر در حال توسعه محصولات خاص برای گروه‌های مختلف از جمله نابینایان است.
همان‌طور که برای این گروه کتاب‌های خط بریل طراحی شده‌اند، تولید اسباب‌بازی‌های مناسب نیز می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد.
وی ادامه داد: برای ما فرقی نمی‌کند؛ همه این کودکان، فرزندان ما هستند و باید برای همه آن‌ها برنامه مناسبی در نظر گرفت.
این موضوع فقط به نابینایان محدود نمی‌شود؛ کودکان اوتیسم، کودکان کار و حتی کودکانی با معلولیت‌های جسمی نیز نیازمند توجه خاصی هستند.
روشندلان عزیزمان هم از این قاعده مستثنی نیستند.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: ما تصمیم داریم در صورت وجود گروه‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند و استانداردهای لازم را رعایت کرده‌اند، از آنان حمایت کنیم.
مثلاً اگر تولیدکننده‌ای محصولات استاندارد و تأییدشده ارائه کند، ما سفارش پیش‌خرید خواهیم داشت؛ مثلاً هزار، دو هزار یا حتی سه هزار عدد تهیه می‌کنیم و هزینه آن را پیش‌پرداخت می‌کنیم تا تولید انجام شود.
سپس این اسباب‌بازی‌ها را در مراکزمان قرار می‌دهیم تا کودکان به‌صورت رایگان از آن استفاده کنند یا به آن‌ها اهدا کنیم.
وی در پایان گفت: البته ما در نمایشگاه نهم اسباب‌بازی، بخشی ویژه برای کودکان اوتیسم داشتیم که شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در آن حضور یافته و غرفه‌هایی برگزار کردند.
برای دوره‌های بعدی نمایشگاه، برنامه داریم تا بخش‌های مختص روشندلان را هم به این برنامه اضافه کنیم.
امیدوارم بتوانیم قدمی مثبت در این راه برداریم.


 
 

 

 

 

 

دوشنبه، 06 اسفند 1403 - 23:39 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0