FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


مسائل مهم ملی باید به صورت نظام‌مند به دانشگاه ارجاع شود


 

مهر | دین و اندیشه | سه شنبه، 16 بهمن 1403 - 13:58
سرپرست دانشگاه تهران با اشاره به مسئولیت‌پذیری اجتماعی به عنوان شعار محوری دانشگاه گفت: مسائل مهمّ ملّی باید به صورت نظام‌مند به دانشگاه ارجاع شود.
دانشگاه،تهران،دانشكده،حكمراني،علمي،مسائل،كشور،تأكيد،مرجعيت،س ...

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، دکتر سیدحسین حسینی، سرپرست دانشگاه تهران، در مراسم معارفه رئیس جدید دانشکده حکمرانی، ضمن تقدیر از فعالیت‌های دکتر علی‌اصغر پورعزت، رئیس سابق این دانشکده، با تأکید بر اینکه وظیفه همه دانشگاهیان است تا دانشگاه در همه عرصه‌ها نقش‌آفرین باشد، اظهار داشت: مرجعیت علمی و جایگاه دانشگاه تهران در ارزیابی‌های بین‌المللی بسیار مهم است و برای حفظ و ارتقای این جایگاه باید کوشید.
سرپرست دانشگاه تهران با بیان اینکه همه دانشگاه‌ها در یک رقابت جدی برای ارتقا قرار دارند، افزود: در برنامه هفتم که تابستان امسال به ما ابلاغ شده، برای آموزش عالی تکالیفی از جمله مرجعیت علمی مشخص شده و سنجه‌ها و شاخص‌هایی برای این مرجعیت معرفی شده است.
از این رو وظیفه قانونی ما نیز توجه به مرجعیت علمی و ارتقای آن است.
حسینی در ادامه با اشاره به مسئولیت‌پذیری اجتماعی به عنوان شعار محوری دانشگاه، تأکید کرد: یکی از دلایل شکل‌گیری دانشکده حکمرانی نیز، مسئولیت‌پذیری اجتماعی بوده است که در برنامه راهبردی سوم دانشگاه که از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ تنظیم شده به عنوان یک محور آمده است و سنجه‌هایی برای آن دیده شده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، تحقق مسئولیت‌پذیری اجتماعی را منوط به ارجاع نظام‌مند مسائل جامعه به دانشگاه دانست و افزود: در دانشگاه تهران بر اساس آمار معاونت پژوهشی، حدود ۵۰ درصد اعضای هیئت علمی با بیرون از دانشگاه ارتباط دارند و در حل مسائل جامعه سهیم هستند، اما این مسائل به صورت سیستم نظام یافته و در قالب خوشه‌های مشخص به دانشگاه ارجاع نشده است.
برای نمونه، هنگامی که مسأله سیلاب در سال ۹۸ مشکل‌ساز شد، دولت تصمیم گرفت که این مشکل را به دانشگاه ارجاع دهد.
در آن دوره تیم‌هایی در حوزه‌های مختلف علوم اجتماعی، فنی، کشاورزی و حتی بیرون از دانشگاه تشکیل شد و حدود ۲۰۰ نفر از اعضای هیأت علمی گزارش‌های مستند و مستدل تنظیم و به دولت ارائه کردند.
تجربه مشابهی نیز در خصوص سد گتوند وجود داشت.
بنابراین، دانشگاه توانایی حل مسائل کشور را دارد.
سرپرست دانشگاه تأکید کرد: مسائل کلان کشور باید به دانشگاه تهران سپرده شود.
البته باید توجه داشت که چنانکه رئیس‌جمهور گفته‌اند دانشگاه ابتدا باید قادر باشد مسائل خود را حل کند و وابسته به بودجه دولتی نباشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه حل مسائل کشور در دانشگاه مورد تأکید مقام معظم رهبری و مقامات کشور نیز هست افزود: به نظر می‌رسد که دانشگاه تهران به ویژه دانشکده حکمرانی می‌تواند در این حوزه نقش اساسی داشته باشد.
این دانشکده می‌تواند محل رفت‌وآمد حکمرانان کشور در عرصه‌های مختلف باشد و این مأموریت دکتر امیری، رئیس جدید دانشکده است.
دانشکده حکمرانی باید جایگاه ویژه‌ای در بررسی و نقد شیوه‌های حکمرانی و کمک به اصلاح حکمرانی کشور بیابد.
عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی همچنین بر ماهیت بین‌رشته‌ای رشته حکمرانی در دانشگاه تهران تأکید کرد و افزود: در دانشگاه تهران، در حوزه‌های مختلف از مقطع کارشناسی تا دکترا، اعضای هیأت علمی برجسته و صاحب‌نامی داریم.
بنابراین برای رشته‌هایی چون حکمرانی نیز باید از ظرفیت درون دانشگاه حداکثر استفاده را کرد.
سرپرست دانشگاه تهران ضمن انتقاد از رویکرد توسعه کمّی بی‌رویه در دانشگاه، اظهار داشت: هدف از ایجاد یک دانشکده، اعتلای نام دانشگاه است.
دانشگاه در طول تاریخ نودساله‌اش، نام و اعتبار خود را حفظ کرده است.
ما باید در اقدامات خود حفظ شأن و اعتبار نام دانشگاه را در نظر بگیریم.


 
 

 

 

 

 

چهارشنبه، 17 بهمن 1403 - 22:33 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0