FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


جنبش‌ دانشجویی حامی فلسطین و درک پیام رهبری به جوانان غرب


 

تسنیم | بین‌الملل | چهارشنبه، 03 بهمن 1403 - 16:12
فؤاد ایزدی، عضو هیات علمی دانشگاه و کارشناس مسائل بین الملل در تبیین نامه رهبر انقلاب اسلامی به جوانان غربی گفت که پیام ایشان در ده سال پیش توانست اثر خود را در جنبش دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی پس از 7 اکتبر نشان دهد.
نامه،جوانان،غربي،پيام،اشاره،آمريكا،عنوان،رهبر،رهبري،انقلاب،ج ...

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نامه رهبر انقلاب اسلامی به جوانان غربی در سال 2015، در شرایطی منتشر شد که تنش‌ها و چالش‌های بین‌المللی به ویژه در زمینه‌های سیاسی و فرهنگی در حال افزایش بود.
این نامه به عنوان یک پاسخ به نگرانی‌های موجود در مورد اسلام‌هراسی و سوتفاهم‌های فرهنگی بین ایران و غرب نوشته شد.
امام خامنه‌ای، در این نامه جوانان غربی را دعوت می‌کند تا با نگاهی عمیق‌تر به اسلام و فرهنگ ایرانی بپردازند و از پیش‌داوری‌ها و کلیشه‌های منفی پرهیز کنند.
این نامه همچنین به تحولات جهانی و بحران‌های اجتماعی و اقتصادی اشاره دارد که جوانان را تحت تأثیر قرار داده و به نوعی به آن‌ها هشدار می‌دهد که در برابر تبلیغات منفی و رسانه‌های غربی هوشیار باشند.
در این نامه، رهبر انقلاب اسلامی به چندین پیام کلیدی اشاره می‌کند.
یکی از این پیام‌ها، تأکید بر همبستگی و همدلی بین جوانان مسلمان و غیرمسلمان است.
ایشان بر این نکته تأکید می‌کنند که جوانان باید به دنبال حقیقت باشند و از تعصبات و پیش‌داوری‌ها دوری کنند.
همچنین، رهبر انقلاب به جوانان توصیه می‌کند که به تاریخ و فرهنگ خود افتخار کنند و از آن به عنوان ابزاری برای مقابله با چالش‌های جهانی استفاده کنند.
این نامه به نوعی به جوانان غربی می‌گوید که آن‌ها می‌توانند با شناخت بهتر از اسلام و فرهنگ‌های مختلف، به ایجاد صلح و همزیستی کمک کنند.
پیامدهای این نامه در سطح اجتماعی و فرهنگی قابل توجه است.
این نامه به عنوان یک پل ارتباطی بین فرهنگ‌ها و تمدن‌ها عمل کرده و می‌تواند به کاهش تنش‌ها و سوءتفاهم‌ها کمک کند.
نامه رهبر انقلاب اسلامی به جوانان غربی نه تنها یک پیام فرهنگی و اجتماعی است، بلکه به نوعی یک دعوت به تفکر و تأمل در مورد روابط بین‌المللی و چالش‌های موجود است.
این نامه می‌تواند به عنوان یک نقطه عطف باشد و به جوانان این امکان را می‌دهد که با نگاهی جدید به مسائل جهانی بپردازند.
با توجه به تحولات اخیر در عرصه بین‌المللی بخصوص تحولات اخیر در غرب آسیا به دنبال عملیات پیروزمند طوفان‌الاقصی مقاومت فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست و جنگ 15 ماهه اسرائیل علیه غزه و شکل گیری حرکت‌های جهانی علیه تجاوزات و جنایات صهیونیست‌ها بخصوص در دانشجویان جوان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا و یا در مجامع حقوقی بین‌المللی، این نامه می‌تواند به عنوان یک منبع الهام برای جوانان در جهت ایجاد تغییرات مثبت در جامعه جهانی عمل کند.
فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در تبیین نامه رهبری به ابعاد مختلف ارسال این پیام از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی به عموم جوانان غربی از جمله مسائلی همچون زمینه های شکل گیری، اشاره به جوانان، مضامینی که در این پیام استفاده شده و آثاری که این نامه پس از گذشت 10 سال از آن داشته، اشاره کرده است.
فواد ایزدی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به دقتی که رهبری در انتخاب جوانان به عنوان مخاطب اصلی این پیام داشتند اظهار داشت: «ویژگی که شخص رهبری را از سایر مسئولان نظام متمایز می سازد آن است توجه جدی به مسئله جوانان دارد.
جوانان غربی دو ویژگی دارند اولا آنکه بزرگترین گروه جمعیتی در غرب نیستند و سالمندان و میان سالان جمعیت بیشتری نسبت به غربی ها دارند، ثانیا مسئولیتی در ساختار و هیات حاکمه آمریکا و اتحادیه اروپا ندارند و این مسئله نشانی از عدم تعلق جوانان به سیاست های کشورهای غربی دارد.
وی ادامه داد که رهبری با این نامه صرفا رسالتی تاریخی را انجام می دهند و از این پیام مقصودی سیاسی را دنبال نمی‌کنند.
وی افزود: «ده سال پیش که نامه رهبری به این جوانان ارسال شد، این افراد حدودا دربازه سنی 15-20 سال قرارداشتند و امروز این افراد در مقاطع تحصیلی دکتری و ارشد در حال تحصیل هستند و دقیقا همین افراد هستند که در برابر جنایات رژیم صهیونیستی دست به اعتراضات خیابانی زده اند و به عبارت دیگر انتخاب چنین افرادی به عنوان مخاطب نامه تصمیمی کاملا درست بوده است».
ایزدی در تبیین وضعیت داخلی کشورهای غربی و افول قدرت آنها این چنین ابراز داشت: «کشورهای اروپایی و آمریکایی در حال افول هستند، وضعیت فرزندان نسبت به والدین شان در کشورهای غربی خصوصا آمریکایی به مراتب بدتر است.
به عبارت دیگر دسترسی به امکانات تحصیلی و امکانات بهداشتی نسبت به گذشته خودشان ضعیف تر است.
برخلاف ایران اسلامی که دسترسی نسل جدید به وسائل نقلیه و امکانات بهداشتی و تحصیلی نسبت به والدین خودشان وضعیت بهتری است».
این کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به نظرسنجی انجام شده در میان جوامع غربی در خصوص سیستم سرمایه داری افزود: «نارضایتی در میان جوامع غربی در خصوص نظام حکمرانی لیبرال وجود دارد.
طبق نظرسنجی انجام شده عموم جوانان گفته‌اند که تمایلی به سیستم سرمایه داری ندارند و به کمونیسم هم بدبین هستند و به دنبال راه سومی هستند.
اگر راه سوم را بیابند حتما برای آنها مطلوب است».
وی همچنین در بیان نظرسنجی دیگری گفت: «دانشگاه هاروارد در پیمایش خود از جوانان آمریکا از آنها پرسیده بود که 1200 شهرک نشین که حماس در 7 اکتبر آنها را کشته است آیا حماس را مقصر می دانید؟
51 درصد از جوانان اعلام کرده بودند که حماس مقصر نیست».
عضو هیات علمی دانشگاه در خصوص همزمانی مراسم تحلیف ترامپ و نامه نیز اشاره کرد: «ترامپ در مراسم تحلیف خود اعلام کرد که با ریاست جمهوری من روند افول آمریکا متوقف خواهد شد.
این اعلام به بیان دیگر اعلام اجماعی است که در آمریکا مبنی بر افول قدرت آنها وجود دارد».
در انتها این استاد دانشگاه بیان داشت: «متن نامه نیز در کنار ابعاد دیگر نامه مهم است به این معنا که در زمانی این پیام ارسال شد که حرکت های اسلام ستیزانه زیاد بود و محتوای این نامه سعی می کرد تصویرسازی دشمنان اسلام را تا حدی مرتفع کند.
هر چند که این نامه تاثیرات چشم گیری داشت اما نهادها و دستگاه‌هایی که متولی توزیع و ارتباط با بدنه مردمی و رساندن این محتوا بودن چالش های بسیاری داشتند و عملا نتوانستند به اندازه انتظار عمل کنند».
انتهاء پیام/


 
 

 

نامه،جوانان،غربي،پيام،اشاره،آمريكا،عنوان،رهبر،رهبري،انقلاب،ج ... نامه،جوانان،غربي،پيام،اشاره،آمريكا،عنوان،رهبر،رهبري،انقلاب،ج ... نامه،جوانان،غربي،پيام،اشاره،آمريكا،عنوان،رهبر،رهبري،انقلاب،ج ...

 

 

چهارشنبه، 03 بهمن 1403 - 16:54 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0