FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


نجات کودکان در قرن وحشت


 

تسنیم | فرهنگی و هنری | شنبه، 15 دی 1403 - 10:52
«بررسی موضوع هوش مصنوعی در قرن وحشت» نه تنها چشم اندازی ترسناک از آینده ارائه می دهد، بلکه ضرورت بازاندیشی و بازآفرینی در آموزش و تربیت کودکان نسل زِد و آلفا، به ویژه از طریق کتاب خوانی، را برجسته می سازد.
كودكان،آموزش،قرن،انساني،حقوق،خلاقيت،تكنولوژي،مقابله،حقوقي،نس ...

خبرگزاری تسنیم،‌محمدمهدی سیدناصری؛ پژوهشگر حقوق بین‌الملل کودکان؛
با ورود به قرن 21، هوش‌مصنوعی و ابزارهای مبتنی بر تکنولوژی به یکی از ارکان اصلی تمدن بشری تبدیل شده است.
با این حال، این پیشرفت فناورانه همراه با چالش‌ها و خطرات بی‌سابقه‌ای است که آینده اجتماعی، فرهنگی و حتی حقوقی ابنای بشر را تهدید می‌کند.
«بررسی موضوع هوش‌مصنوعی در قرن وحشت» نه‌تنها چشم‌اندازی ترسناک از آینده ارائه می‌دهد، بلکه ضرورت بازاندیشی و بازآفرینی در آموزش و تربیت کودکان نسل زِد و آلفا، به‌ویژه از طریق کتاب‌خوانی، را برجسته می‌سازد.
هوش‌مصنوعی به‌سرعت در حال تغییر ساختارهای اجتماعی است.
از اتوماسیون شغلی و نظارت گسترده تا تولید محتوا، این فناوری به‌طور فزاینده‌ای زندگی روزمره را متحول کرده است.
با این حال، این تغییرات نگرانی‌هایی از جمله نابودی شغل‌ها، افزایش نابرابری و کاهش تعاملات انسانی را ایجاد می‌کند.
مسائلی همچون حریم خصوصی، سوگیری‌های الگوریتمی و استفاده از هوش‌مصنوعی در نظارت دولتی از چالش‌های عمده‌ای هستند که نیاز به قوانین شفاف و دقیق دارند.
اما آیا جوامع ما آماده‌ مواجهه با این مسائل هستند؟
کودکان، به‌عنوان نسل آینده، بیشترین تأثیر را از این تحولات خواهند پذیرفت.
اما آیا نظام‌های آموزشی کنونی آن‌ها را برای زندگی در جهانی پر از هوش‌مصنوعی آماده می‌کند؟
کتاب‌ها به کودکان این امکان را می‌دهند که مهارت‌های تفکر انتقادی را پرورش دهند، مهارتی که جهت مقاومت در برابر نفوذ تکنولوژی‌های هوشمند حیاتی است.
یکی از راه‌های مقابله با مخاطرات هوش‌مصنوعی، ترویج آموزش فرهنگی از سنین بسیار پایین است.
این آموزش‌ها می‌توانند شامل درک اخلاقی، تحلیل اطلاعات و تقویت خلاقیت باشند.در جهانی که تکنولوژی در همه‌چیز نفوذ کرده است، پرورش مهارت‌های انسانی همچون همدلی، همکاری و خلاقیت می‌تواند کودکان را در برابر آسیب‌های هوش‌مصنوعی مقاوم کند.
برای مقابله با خطرات هوش‌مصنوعی، نیاز به چارچوب‌های حقوق بین‌الملل وجود دارد که بتواند از حقوق انسانی، به‌ویژه کودکان، در برابر سوءاستفاده‌های احتمالی محافظت کند.یکی از مسائل مهم در حقوق هوش مصنوعی، تعیین مسئولیت در مواردی است که تصمیمات این سیستم‌ها به نتایج ناخواسته منجر می‌شود.
این امر به‌ویژه در آموزش و پرورش کودکان اهمیت دوچندان دارد.افزودن مباحث حقوقی مرتبط با فناوری به آموزش کودکان می‌تواند آنان را برای تعامل آگاهانه‌تر با تکنولوژی آماده کند.
در حالی که هوش‌مصنوعی به بخشی جدایی‌ناپذیر از جهان ما تبدیل شده، راه‌حل‌های انسانی همچنان بهترین ابزار برای مقابله با مخاطرات آن هستند.
تربیت نسل جدیدی از کودکان که به تفکر انتقادی، ارزش‌های اخلاقی و خلاقیت مجهز باشند، تنها از طریق ترویج کتاب‌خوانی و آموزش فرهنگی ممکن است و در نهایت، هماهنگی میان تلاش‌های آموزشی، اجتماعی و حقوقی می‌تواند قرن وحشت را به قرن امید تبدیل کند.
انتهای پیام/


 
 

 

كودكان،آموزش،قرن،انساني،حقوق،خلاقيت،تكنولوژي،مقابله،حقوقي،نس ...

شنبه، 15 دی 1403 - 22:03 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0