FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


نه دی روز بصیرت


 - تسنیم

تسنیم | سیاسی | شنبه، 08 دی 1403 - 19:12
 
امام،اسلامي،فقيه،انقلاب،نظام،فتنه،ولايت،علل،حسين،اسلام،انتخا ...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین سید علی نوری در یادداشتی آورد؛ فتنه و تاریکی‌هایی که از دل انتخابات 88 بیرون آمد و تقریباً تمام کشور را تحت تاثیر قرار داد و غبار شک و تردید را در جامعه پراکند و پدیده اعتراض خشن را با رمز «تقلب» در بسیاری از شهرها خصوصاً شهرهای بزرگ و بالاخص تهران دامن زد از عبرت آموزترین و عبرت آمیزترین حوادث بعد از انقلاب اسلامی بود همان گونه که عکس العمل مردم ولایت مدار در نهم دی آن سال از شگفتی‌های انقلاب بود زیرا جزو خودجوش‌ترین حرکت‌های مردمی در قبال فتنه‌گران بود.
بنابراین لازم است هم علل پیدایش فتنه و هم علل تاخیر این عکس العمل توسط مردم بازشناسی شود.
عوامل فتنه به دودسته خارجی و داخلی تقسیم می‌شود
اماعوامل خارجی فتنه
در باب عوامل خارجی فتنه یا همان اتاق‌های فکر امریکایی و اروپایی خصوصاً سه کشور انگلیس و فرانسه و آلمان نمی‌خواهیم بحث کنیم زیرا آنها از زمان وقوع هر انقلابی بر علیه منافع آنها برای نابودی و استحاله آن برنامه‌ریزی می‌کنند بلکه با پیشرفت‌هایی که در آتیه پژوهی داشته و دارند و تجربه‌هایی که از سرکوب انقلاب ها در اختیار دارند از ابتدا که انقلاب‌ها مرحله جنینی خود را می‌گذرانند برای آنها برنامه دارند که یا این مولود سقط شود و یا ناقص به دنیا بیاید و یا در مراحل ابتدایی با کودتا و در مراحل بعد با تحریم و بالاخره استحاله فرهنگی آن را از پا درآورند.
طراحی‌ها این گونه توطئه‌ها از طرف دشمنان عدالت، آزادی و استقلال ملت‌ها امری طبیعی است.
در مورد انقلاب اسلامی که حرف جدیدی برای دنیای بیگانه از معنویت دارد خصوصاً با توجه به اینکه یک عقبۀ میلیاردی در کشورهای اسلامی به دنبال خود دارد و در یک منطقه بسیار استراتژیک از کره زمین واقع شده است علی القاعده نقشه‌ها و توطئه‌ها بر علیه آن باید بسیار فراگیرتر همه جانبه‌تر است.
بنابراین ما باید بیشتر بر علل و عوامل داخلی آن تکیه کنیم و عبرت بگیریم.
اما علل و عوامل داخلی
علت اول تشنه کامی بعضی از اربابان سابق قدرت برای بازگشت به قدرت در پوشش شیفتگی برای خدمت درست برعکس آنچه در عناصر مهم و خالص انقلاب وجود داشته و دارد.
علت دوم حسد ورزی و رشک به کسانی که به هر دلیل اقبال عمومی با آنها همراه بود و توانستند آرای مردم را بیشتر جذب کنند.
علت سوم درک سطحی و ناصحیح از ولایت فقیه و جایگاه ریشه ای آن در معارف دینی و فقه جعفری و تقلیل آن در حد کاریزمای رهبران مادی و غیر الهی.( اگر فرصت و مجال بود آیات قرآنی اثبات کننده موارد فوق ونمونه‌های تاریخی آن را در صدر اسلام ذکر می‌کردیم.)
اکنون به نکته اصلی ای که این نوشتار برای آن تقدیم می‌گردد یعنی علل تاخیر خیزش مردمی بر علیه جریان فتنه می‌پردازیم .
می‌دانید و می‌دانیم این حرکت وقتی آغاز شد که به شعارها و نمادهای عزاداری امام حسین علیه السلام هتک حرمت روا داشتند و مردم متدین دیدند این هنجارشکنان دغدغه‌شان نه انتخابات نه دلسوزی برای سلامت انتخابات و نه طرفداری از کاندیدای شکست خورده انتخابات است بلکه همانطور که گفتند انتخابات بهانه است و هدف، اصل نظام است .
سوال این است چرا باید آنقدر صبر می‌کردیم که کار به هتک حرمت عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام برسد و سپس در عرصه حاضر شویم ؟
چرا نزدیک بود در همان دامی بیفتیم که مردم کوفه در 1400 سال قبل افتادند؟
چه شد که هم عوام و هم بسیاری از خواص در طول چند ماه فکر می‌کردیم کسانی که انقلاب برخاسته از نهضت حسینی را قبول ندارند غیر از کسانی هستند که خود امام حسین علیه السلام را قبول ندارند؟
چه شد که فکر می‌کردیم افرادی که اصل ولایت فقیه و نظام اسلامی را در حدی قبول ندارد که آرزوی نابودی آن را می‌کند و در زبان و قلم وحضور در کف خیابان از بی بی سی و دیگر رسانه‌های اروپایی و امریکایی دستور می‌گیرد و چشم و گوش و دل خود را به سخن مردم خود و روشنگری‌های دلسوزان و شخص رهبر انقلاب بسته است، ممکن است برای اسلام و تشیع و امام حسین(ع) حرمتی قائل باشند.
فرض کنید دستگاه محاسباتی آنها اشتباه نمی‌کرد و به شعائر حسینی ‌بی احترامی نمی‌کردند و حتی منافقانه احترام می‌کردند آیا در آن صورت باز هم تاریخ شاهد به قربانگاه رفتن مجدد امام حسین(ع) می شد؟
آیا باید با چشم خود می‌دیدیم که حاصل خون همه شهدا را به قتلگاه ببرند؟
آیا باید دوباره شاهد بی‌ پاسخ ماندن هل من ناصر فرزند امام حسین(ع) دراین زمان می شدیم.
به نظر می‌رسد علت این تاخیر در حرکت تا نهم دی به طور خلاصه در دو اشتباه و خطا بود که امید است هرگز تکرار نشود.
اشتباه اول جدا دانستن آنانی که نظام اسلامی و ولایت فقیه را تا آن حد قبول ندارند که دنبال براندازی آنند یا نسبت به بود و نبود آن بیطرفند از کسانی که با اصل نظام با اصل اسلام و تشیع مسئله دارند.
اشتباه دوم غفلت از اینکه حفظ نظام اسلامی از آن جهت که «نظام» اسلامی است و «ولایت فقیه» از آن جهت که در اسلام و تشیع عینیت دارد واجب و تکلیفی الهی است و به فرمایش مرحوم امام رضوان الله تعالی علیه: «حفظ نظام تکلیف الهی ا ست برای همه که اهم تکلیف‌هایی است که خدا دارد یعنی حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ولو امام عصر باشد اهمیتش بیشتر است برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا می‌کند برای اسلام.»
اگر مردم توجه داشتند کسانی که علی رغم دعوت‌ها، نصیحت‌های ولی فقیه باز هم بر طبل مخالفت می کوبند و در خیابان‌ها اغتشاش می‌کنند در واقع در حال جنگ با ولی عصر(ع) هستند، طاقت نمی‌آوردند تا جایی که به آنها چند ماه مهلت بدهند.
اگر غفلت نمی‌کردیم از اینکه فرمودند «الراد علیهم کاالراد علینا وهوعلی حدالشرک» کسی که سخن ولی فقیه را خصوصا در یک امر مهم اجتماعی رد کند مانند کسی است که امامان معصوم را رد کرده است و این کار در حد شرک به خدای متعال است.
اگر از فرمایش امام که اگر می‌خواهید به این مملکت آسیبی نرسد پیرو ولایت فقیه باشید غفلت نمی کردیم این هنجارشکنان این مقدار فرصت پیدا نمی‌کردند.
انتهای پیام/


 
 

 

 

شنبه، 08 دی 1403 - 21:17 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0