FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


پزشکیان: دولت چهاردهم مصمم به ایجاد تحول در مدارس دولتی است


 

باشگاه خبرنگاران | سیاسی | پنجشنبه، 22 آذر 1403 - 15:12
رئیس‌جمهور گفت: لزوم توجه به آموزش رفتار صرفه‌جویانه در مصرف انرژی به دانش‌آموزان، یکی از مصادیق کیفیت‌بخشی به آموزش است.
آموزشي،آموزش،طرح،مدارس،جمهور،مناطق،دولت،رئيس،عنوان،كشور،كارگ ...

مسعود پزشکیان در نشستی با اعضای کارگروه تامین فضای آموزشی، کیفیت‌بخشی به آموزش و توسعه عدالت آموزشی که شامگاه چهارشنبه برگزار شد، با تاکید بر اینکه دولت چهاردهم مصمم به ایجاد تحول در مدارس دولتی است، گفت: گام اول در این هدف برچیدن تمام مدارس سنگی و کانکسی در سراسر کشور و احداث مدارس با کیفیت و مطابق با شیوه‌های آموزشی است.
استانداران باید هر هفته نسبت به میزان اجرا و پیشرفت این طرح گزارش دهند و بنده شخصا در سفر‌های استانی نیز روند کار را پیگیری خواهم کرد.
وی در ادامه مشارکت مردم را یکی از اصلی‌ترین ارکان طرح محرومیت‌زدایی از فضا‌های آموزشی کشور دانست و تصریح کرد: اگر ما به مردم اعتماد کنیم و آنها نیز به ما اعتماد پیدا کنند و به این باور برسند که ما دغدغه آینده فرزندانشان را داریم، خود را مالک این طرح می‌دانند و مطمئنا در اجرای آن به ما کمک خواهند کرد.
رئیس‌جمهور همچنین جانمایی مناسب و دسترسی آسان مدارس برای دانش‌آموزان در مناطق کم برخوردار را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: محل احداث مدارس جدید باید به گونه‌ای انتخاب شود که مانند گذشته کودکان و دانش‌آموزان ما برای رفتن به مدرسه با انواع مشکلات و مخاطرات مواجه نباشند.
پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود تحقق برنامه دولت برای کیفیت‌بخشی به آموزش را مستلزم آموزش فراگیر و جامع به معلمان دانست و گفت: ما معتقدیم تغییر رفتار در یک نسل در کوتاه‌مدت اتفاق نخواهد افتاد و حداقل نیازمند یک دهه برنامه‌ریزی است، اما در صورتی که معلمان ما شیوه‌های نوین تدریس با تمرکز بر رفتار و عمل دانش‌آموزان را به خوبی آموزش ببینید، گام رو به جلو و مهمی در این مسیر برداشته خواهد شد.
وی در ادامه بر لزوم توجه به آموزش رفتار صرفه‌جویانه در مصرف انرژی به دانش‌آموزان به عنوان یکی از مصادیق کیفیت بخشی به آموزش تاکید کرد و افزود: ما باید بتوانیم در نسل جدید صیانت از منابع و ذخایر کشور و صرفه‌جویی در مصرف انرژی را به عنوان یک هنجار و باور ذهنی جا بیاندازیم و ضرورت دارد این مهم قطعا به عنوان یکی از سرفصل‌های تحول در محتوای آموزشی مورد توجه قرار گیرد.
پیش از سخنان رئیس جمهور، عبدالرحیم حسین‌زاده معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور، محرومیت‌زدایی از فضا‌های آموزشی و ساخت مدارس برای دانش‌آموزان مناطق محروم را یکی از مقدس‌ترین کار‌ها دانست و افزود: ساختن آینده ایران در گرو تربیت نیرو‌های زبده، با انگیزه و با نشاط است و این اتفاق رخ نخواهد داد مگر با توجه به مقوله مهم عدالت آموزشی.
وی در ادامه وفای عهد رئیس جمهور به مردم برای اجرای یک ساله این طرح را وظیفه مهم این کارگروه عنوان کرد و گفت: از آنجا که این طرح از جمله نخستین طرح‌های تیمی دولت با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی است، ما حق شکست در آن را نداریم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور افزود: از سوی دیگر تعریف پروژه‌های مشترک دولت با مردم که به درستی توسط دکتر پزشکیان هدف‌گذاری شده، بهترین فرصت و بستر برای جلب اعتماد عمومی و تضمین آینده نظام و کشور است، لذا ما با تمام توان تحقق این طرح را پیگیری و دنبال خواهیم کرد.
در این جلسه همچنین وزیر آموزش و پرورش و دیگر اعضای کارگروه به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در اجرای طرح عدالت آموزشی و کیفیت‌بخشی به آموزش در سطوح مختلف و همچنین میزان پیشرفت کار به رئیس جمهور پرداختند.


جمعه، 23 آذر 1403 - 21:31 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0